• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Humbla

Hej Emma!

Har varit borta en vecka utan internet, men såg dig i programmet, och tyckte att du förmedlade din upplevelse väldigt bra, och måste dessutom säga att du verkligen var superfin, har du färgat håret? Det passade dig!
    Blev glad av att se att din pappa fanns vid din sida, ni verkar ha en väldigt fin kontakt med varandra, det gör mig varm!

Angående det här om att man lever vidare efter sin död, så vill jag berätta om en upplevelse jag och min familj hade tidigare idag!
    Vi var och tände ljus på min farfars grav, idag är det 10 år sedan han dog i cancer, och min lillasyster tog ett kort på gravplatsen. När vi tittade på kortet senare under dagen, så var det lite dimma just där namnet stod, vilket det inte var "i verkligheten" och mitt i den dimman så ser man tydligt min farfars ansikte, så tydligt att till och med min pappa som inte alls tror på att man lever vidare i någon form, sa att det är farfar. Vi satt och diskuterade och häpnade över detta i flera timmar, och har försöka komma på någon "vettig" förklaring, men vi hittar ingen annan än att han verkligen visade oss att han finns med oss ändå. Den bilden gör att jag nu verkligen tror på att de som försvunnit från oss i livet fortfarande finns med oss. Allt från ansiktsform till ögon, ögonbryn, näsa och mun är farfar, och det ger mer tröst än rädsla.

kramar i massor, och ha det så bra på er resa!

• pojkmamma790421

Såg nyss att det blev fel...
    100 år på jorden känns som en dag i himmlen...

• Liljan77

Hittade precis hit o det tog ett tag innan jag fattade att de var er historia som man varit/e så ledsen över.
    E fullständigt övertygad om att max o saga finns i er närhet som änglar.
    När de finns sådan onska,så finns de klart sådan godhet också,som änglar.

All värme till er.

• pojkmamma790421

När en blomma bryts av i sin vackraste blom då blir marken så trist och så fruktansvärt tom. Men kanske ändå att det någonstans finns en äng eller undangömd skreva, dit blommor som brutits för tidigt får komma och fortsätta växa och dofta och leva... Inte kan väl den blomman förvandlas till stoft som av himlen har fått både färger och doft? Men kanske ändå att det någonstans finns en kärlek som allt kan förklara: att Den som har gjort den blomman en gång nu vill ha den tillbaks för Han kan inte mer vara utan den bara...... Författare är Atle Burman

• Humbla

Läste dina blogginlägg på din sida här på FL, och kunde inte hindra tårarna från att komma. Jag önskar också att allt hade varit en mardröm som du vaknar upp ur, önskar att jag kunde spola tiden tillbaka, få tillbaka barnen till dig.. och ja. Det är så orättvist!

Önskar också att jag kunde ge dig en stor och lång kram, för kramar är den bästa medicinen brukar min systerson alltid säga. 

• elinville
    pojkmamma790421 skrev 2008-11-02 22:55:47 följande:
    När en blomma bryts av i sin vackraste blom då blir marken så trist och så fruktansvärt tom. Men kanske ändå att det någonstans finns en äng eller undangömd skreva, dit blommor som brutits för tidigt får komma och fortsätta växa och dofta och leva... Inte kan väl den blomman förvandlas till stoft som av himlen har fått både färger och doft? Men kanske ändå att det någonstans finns en kärlek som allt kan förklara: att Den som har gjort den blomman en gång nu vill ha den tillbaks för Han kan inte mer vara utan den bara...... Författare är Atle Burman
    Vilken fin dikt!
    Maja 070703
  • SandraS

Emma jag sklle igentligen gå och lägga mig nu men va tvungen att gå in här och berätta vad som just hände!!!!

Jag bara ryser i hela kroppen! Jag stod ute och det är alldeles stjärnklart, jag tittade på stjärnorna, jag tänkte på Max oxh Saga, jag såg två stjärnor som satt jätte tätt och lyste riktigt starkt. Jag tänkte "Max och Saga om ni vet att jag tänker på er så kan ni visa det med ett stjärnfall" en stun senare tittar jag lite längre bort på himmelen och ser ett stjärnfall!!!!!! Jag tittar tillbaka på de två stjärnorna som nu var en enda stark stjärna!!!! Det måste varit Max och Saga som ordnade stjärnfallet och de två stjärnorna! JAG RYSER så fort jag tänker på det!

Var bara tvungen att dela med mig av denna fantastiska upplevelse.

*God Natt*

• MyStark

Så otroligt fin låt. Tänker på Max och Saga....
    Styrkekramar till dig Emma och din familj.

• miamammsen

oskarzakknikkis mamma skrev 2008-11-03 12:02:12 följande:

Kan inte sluta lyssna eller sluta gråta.. Den är såååå vacker.

Du är såå otroligt stark Emma och jag som trebarnsmor förstår din drivkraft. Dina barn hade velat att du fortsatte att leva och att du var lycklig.. Jag tänker på er ofta och inte bara pågrund av det hemska som hänt er, utan andra orättvisa händerlser under åren, så ger jag mina barn en extra kram och berättar för dem så ofta jag kommer åt för dem hur mycket jag älskar dem och hur mycket jag upskattar att de finns här hos hos..
Svar på tråden Mina två änglar