• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Naknik

Hej. Jag vill beklaga er sorg. Min fru visade mig denna sida, det gjorde ont i oss båda att läsa om din familjs förlust i tidinigarna. Än värre att en annan människa (kan man kalla det så?) är orsak till att dessa ljuvliga barn inte fick fortsätta sina liv. Du förmedlar bilden av mycket lyckliga små barn, de hade inte kunnat haft det bättre. Så mycket kärlek och omtanke de fick. Du är en inspiration för andra föräldrar. Din berättelse har berört hela svenska folket och dina barns minne lever kvar i våra hjärtan för alltid.

• idisb

är ofta inne här, hinner inte läsa jämt  då det är mkt i mitt liv just nu, men lämnat spår här inne då jag aldrig blivit tagen av något så här mkt som dina barns liv. dom kommer alltid betyda mkt! jag kan bara se dom som levande själar på jorden, för det är vad dom är, 2 små söta barn som lämnade denna värld för tidigt

• Lingonflickan

Emma: Så otroligt fin låt att ha... Har inte tänkt så mycket på det innan att den kan kopplas så men har alltid tyckt den är underbar.

Kom att tänka på en gammal 80-tals låt. Hittade den också på youtube

• Lingonflickan

Och om ljus, det går åt ca två ljus om dagen här. Jag vill inte sluta tända dem. Det känns bra att gå göra det och göra det till minnet av två otroligt vackra och fina barn.

• emmy840508
    SandraS skrev 2008-11-05 20:02:43 följande:
    Är det inte jobbigt när den spelas så mycket på radio, eller upplever du det inte jobbigt att höra den? Jag har inte tänkt på låten på det sättet innan men nu när jag lyssnade på den så kom tårarna.*Kram*
    Det e inte jobbigt. Utan en fin påminnelse om att det e DERAS låt. Jag gav låten till dom. Fast den inte e min. Men det e mina ord, om de tomma rummen, det tomma hjärtat utan dom och mina ord när ja säger att jag måste gå vidare. jag går vidare för deras skull....
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-05 20:03:00 följande:
    Hej Emma, vad ville Max hälsa till Idas sambo i drömmen?
    Han sa bara "hälsa Christer"... jag tror det var det viktigaste. att hälsa till honom, som inte har blodsband, men ändå var viktig för Max.
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-11-05 20:56:47 följande:
    Det e inte jobbigt. Utan en fin påminnelse om att det e DERAS låt. Jag gav låten till dom. Fast den inte e min. Men det e mina ord, om de tomma rummen, det tomma hjärtat utan dom och mina ord när ja säger att jag måste gå vidare. jag går vidare för deras skull....
    Okej, vad skönt att du känner så!

Hur var Mamma Mia och Grease?!?! Jag skulle gärna åka till London och kolla på dom!
  • emmy840508
    SandraS skrev 2008-11-05 21:02:24 följande:
    Okej, vad skönt att du känner så!Hur var Mamma Mia och Grease?!?! Jag skulle gärna åka till London och kolla på dom!

ååå, Musikalerna var helt underbara.
    Det e defenetivit värt pengarna att åka ända till London för att se dom.
    När vi kom ut från mamma mia sa vi "inget kan slå detta" det var en otroligt fin historia. De var otroligt duktiga att sjunga dansa spela teater ALLT! Föreställningen slutade med att publiken stod upp o jublade och dansade med till musiken.
    Dirty dancin var också en otrolig upplevelse! Jag har ju sett den ca 30 ggr på video. Så det var en otrolig upplevelse att se den "live". Det var samma söta historia som utspelar sig i filmen och slutet ska vi inte prata om! Det var så man fick rysningar när han lyfter upp henne i slutet.
    Så nej inget kunnde slå mamma mia historien och inget kan slå Dirty Dancing just för att det är Dirty Dancing.

Jag rekomenderar starkt att har man tid och råd så ska man åka dit. Man ångrar inte upplevelsen en sekund.

• Anki 82

Hej Emma!

Vad härligt ni verkar ha haft det i London!
    Har tänkt mycket på dig och dina änglar i helgen. Brann ditt ljus fortfarande?
    Håller tummarna nu för att de inte tas upp i rätten nåt mer: Känns som det får vara nog nån gång! Förstår att väntan måste vara jobbig. Men vi är många som stöttar dig, hoppas du känner det!

Kram!

Svar på tråden Mina två änglar