• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Regno77

Massa styrke kramar till dig och din familj...

• Humbla

Emma, mina tankar var hos dig hela dagen i förrgår, skrev ett inlägg här, men så strulade familjeliv för mig så allt försvann, så jag skriver om det nu kanske dock inte med samma ord.

Orden fanns inte riktigt där den dagen, men jag ville skicka en låt som jag tycker väldigt mycket om, vet inte om någon annan tipsat om den, men efter det som hände max och saga så brukar jag tänka på dom när jag hör den, även om inte alla orden stämmer vid blotta anblicken, så är ju alltid ord en tolkningsfråga, så jag tycker den passar in iallafall.

">

Det gör mig så ont att de små varit borta så länge nu, men jag tror att dom alltid finns runt dig ändå. När du känner en våg av värme gå genom din kropp så är det max och saga som omger dig med sin kärlek, när du känner deras närhet eller tänker på dem, så är det för att de står alldeles brevid dig, med sina händer i dina.

Två guldljus brann här hemma den 17:e, med varsin nyinköpt ängel vid sin sida och med många tankar på max och saga. Kram!

• Humbla
    emmy840508 skrev 2008-11-19 20:15:30 följande:
    Hej allihoppa! jag är inne lite mer sällan nu mera. Men det är så att hovrätten är nära nu. Det handlart bara om dagar tills den börjar. Jag vet ej om jag får gå ut med villket datum det är, så jag låter det vara osagt. Men jag är i full gång med förberedelser inför det. Så jag tittar in här så fort jag får en ledig stund över. Idag har jag och sambon vart banvakt till en liten 6 månaders och en 4 åring. De var otroligt snälla hela tiden. Jag vet inte om det e konstigt el helt normalt. Men jag tyckte om att vara med dom. Jag tyckte om att göra saker som att byta blöja, trösta, göra snöbollar, hjälpa till att öppna en apelsin, sitta och läsa saga mm.Jag blev inte ledsen, jag tyckte det var himmla mysigt. Visst saknar jag Max o Saga, varenda minut, det kommer jag inte ifrån. Men, det är just mina barn jag saknar, mitt eget kött o blod.Tjejerna jag tog hand om idag är sina egna individer, vissa fall inte alls lika mina egna barn, och ibland påminner de om varandra.
    Vill skicka alla min styrka och värme till dig inför rättegången, och hoppas att du känner att vi härifrån står precis bakom dig i din kamp, varje dag.
    Vad mysigt att ni var barnvakt och att allt kändes bra! Jag förstår att barnen trivdes med dig, du är så otroligt godhjärtad emma, och för barn kan man aldrig dölja sitt jag. Dom ser på dig och VET att du är en underbar person, någon att ty sig till, det är därför barnen dras till dig. Massa kramar från mig.
  • Humbla
    ALLA SOM LÄSER TRÅDEN!

Undrar om någon skulle vilja vara med på en insamling av något slag, till någon form av symbol som vi kan ge till Emma att ha med sig under rättegången? Vet såklart att emma har med sig max spindelmannen och sagas tutte, men det skulle kännas bra att veta att Emma har någon med sig från oss också, som hon när hon tittar på den kan hämta kraft ifrån också och minnas att vi står vid hennes sida även om vi inte står där IRL. Skulle också gärna vilja ge en symbol till Nicklas, barnens pappa.

Någon som är intresserad? Eller har något förslag på vad denna "symbol" skulle kunna vara för något?

/Marie
  • Fru Brastad

Vilken fin tanke jag vill va med.

Humbla skrev 2008-11-19 21:35:24 följande:
    ALLA SOM LÄSER TRÅDEN!Undrar om någon skulle vilja vara med på en insamling av något slag, till någon form av symbol som vi kan ge till Emma att ha med sig under rättegången? Vet såklart att emma har med sig max spindelmannen och sagas tutte, men det skulle kännas bra att veta att Emma har någon med sig från oss också, som hon när hon tittar på den kan hämta kraft ifrån också och minnas att vi står vid hennes sida även om vi inte står där IRL. Skulle också gärna vilja ge en symbol till Nicklas, barnens pappa. Någon som är intresserad? Eller har något förslag på vad denna "symbol" skulle kunna vara för något? /Marie
  • Humbla

Emma, varje gång jag just har postat så kommer jag på något mer jag vill skriva.. ville bara fråga om du har någon bild på hur barnens gravplats ser ut just nu? Jag har en bild på näthinnan som är hur fin som helst efter hur du beskrivit den, skulle så gärna vilja se hur det ser ut nu. Undrar också hur du mår nu när rättegången snart kommer? Jag hoppas att du tar hand om dig och skämmer bort dig lite, och laddar en massa energi. Stor Kram!

• faster

Hej Emma!
    Tänk vad konstigt ens liv kan påverkas av en person som man ej känner..Idag höll vi på att tapetsera om i hallen o helt plötsligt kom jag att tänka på ...undrar vad Emma har för smak!!hihih...Visst är det lite märkligt?
    Du känns som så nära o jag tänker mkt på dej o de dina.
    Jag har 2 tjocka vita ljus på tv-rumsbordet som jag tänder varje kväll.Det är lite konstigt..de brinner ej ner som ljus brukar göra utan inifrån sas...allt vitt o guld som är på utsidan är kvar..
    jag tänker att det är Max o Saga som är kvar här med dej för o visa att de följer med dej.
    jag vet ej om du läste ett inlägg som jag skrev för längesedan ang en pojk som mist sin pappa då han endast var 9år o hur han då beskrev så fint hur han trodde att edt var..Berättar det gärna igen men vill ej skriva det igen om du redan läst...vill ju ej verka tjatig.
    Kram på Dej

• faster

Självklart är jag med om det är ok för Emma.

Humbla skrev 2008-11-19 21:35:24 följande:
    ALLA SOM LÄSER TRÅDEN! Undrar om någon skulle vilja vara med på en insamling av något slag, till någon form av symbol som vi kan ge till Emma att ha med sig under rättegången? Vet såklart att emma har med sig max spindelmannen och sagas tutte, men det skulle kännas bra att veta att Emma har någon med sig från oss också, som hon när hon tittar på den kan hämta kraft ifrån också och minnas att vi står vid hennes sida även om vi inte står där IRL. Skulle också gärna vilja ge en symbol till Nicklas, barnens pappa. Någon som är intresserad? Eller har något förslag på vad denna "symbol" skulle kunna vara för något? /Marie
Svar på tråden Mina två änglar