• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • SandraF

Tänker på er i dag Emma.... Kram

Mamma älskar Melvin-04 o Amelia-06
  • tjejen87

Hej Emma! Vill bara säga att jag & min familj tänker på er speciellt mycket idag. Vet att du är en väldigt stark människa, det är ni allihopa i din familj. Vill också att du ska veta att jag tänker på dej, din familj & Max o Saga varje dag. Brukar tända två ljus i fönstret om kvällarna för dina små änglar. Dom kommer aldrig bli glömda. Jag har sett på bilder av barnen, vad fina dom är :) Jag har själv två barn i ungefär samma ålder som Max & Saga var. Och ibland när livet känns tungt, så brukar jag tänka på er alla. Allt som ni går igenom nu. Det ni har förlorat. Då brukar det gå så mycket lättare med allt. Den styrkan får jag från er, från Max o Saga.

Jag beundrar verkligen din styrka. Du är en riktig kämpe.
    Helt fantastisk är du.
    & fortsätt kämpa på, du klarar det.
    Man är inte svag för att man faller ibland, utan stark för att man reser sej upp igen.
    Du & dina vackra änglar kommer föralltid finnas i mitt minne.
    Ta hand om varandra. Många kramar från mej & min familj.

• lyckligmamma

Hoppas det är bra med er. Läste om den där Tyska kvinnan idag. Hon borde få ett straff som inte finns i Sverige.... Hur kan man göra så

• Jalica

Har följt rättegången hela dagen.....hur har det gått för dig idag Emma? Hur mår du?

• LillaFrun

Hur kallt det än är på utsidan glöm inte dina varma minnen du har på insidan...
    Vi sänder er en värmande kram denna "kalla" decemberdag.

• rebeckaa

hej! någon som vet hur rättegången gått?

hoppas allt går bra, tänker på emma.

• JohannaMatt

De har redovisat tyskans liv i form av dagboksanteckningar, hennes advokat började med att han ville  skjuta upp rättegången för att de ville kalla 4 vittnen som inte skulle hinna hit från Grekland. Det avslogs av rätten. Åklagarsidan gjorde sin sakframställan. Tyskan satt hela tiden o tittade ner i sina papper. Videos från övervakningskamera på station och SOS samtalet spelades upp. Såg även en intervju med Emma o hon sa att det var jobbigt att sitta i samma rum som tyskan, tur att vakterna fanns runtomkring men att Emma undvek att titta på henne, fast det pirrade i hela kroppen o att hon helst inte ville sitta i samma rum som henne. Det är vad jag har sett under dagen. Aftonbladet o TV.

rebeckaa skrev 2008-12-04 17:19:36 följande:
    hej! någon som vet hur rättegången gått? hoppas allt går bra, tänker på emma.
    Tänker på er så idag. Vill hjälpa.
    Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • rebeckaa

jag har läst lite nu om det. hur kan man sitta o skratta på en rättegång där det handlar om 2barm som blivit mördade o mordförsök på mamman om man ej är skyldig till detta? en oskyldig sitter inte o skrattar, då tycker man att detta är hemskt. ja klart att hon är skyldig. emma skulle inte säga att hon sett christine o s v om hon inte gjort det. som mamma vill man ju att den som mördat barnen ska åka fast o inte någon oskyldig, så emma har ingen anledning att hitta på det hon sagt, tycker att de ska lyssna på henne. hoppas att christine får livstid för detta hon gjort.

• rebeckaa
    JohannaMatt skrev 2008-12-04 17:33:18 följande:
    De har redovisat tyskans liv i form av dagboksanteckningar, hennes advokat började med att han ville  skjuta upp rättegången för att de ville kalla 4 vittnen som inte skulle hinna hit från Grekland. Det avslogs av rätten. Åklagarsidan gjorde sin sakframställan. Tyskan satt hela tiden o tittade ner i sina papper. Videos från övervakningskamera på station och SOS samtalet spelades upp. Såg även en intervju med Emma o hon sa att det var jobbigt att sitta i samma rum som tyskan, tur att vakterna fanns runtomkring men att Emma undvek att titta på henne, fast det pirrade i hela kroppen o att hon helst inte ville sitta i samma rum som henne. Det är vad jag har sett under dagen. Aftonbladet o TV. Tänker på er så idag. Vill hjälpa.
    tack för informationen. synd om emma att behöva sitta isamma rum som henne, ävemnom det finns vakter omkring så måste det kännas obehagligt o bara att vara isamma rum som den som mördat hennes barn o försökt mörda henne usch.

alltså de har inte kunnat hitta hårstrå eller ngt där morden begicks? inget dna eller så? man vill hjälpa men inte mkt man kan göra.
Svar på tråden Mina två änglar