• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Humbla

Skyndade mig hem från sjukhuset idag (Är ute på utbildningspraktik), för att kolla hur det gått och vad som sagts under dagen i rätten. Mina tankar var hos dig hela dagen, och ville mest bara hem och läsa och se på tv.

Jag såg all kärlek i dina ögon idag med emma, men också din enorma sorg.
    Jag önskar så att jag kunde göra mera för dig!

Såg också monstret sitta där med sin psykotiska blick, jag har arbetat med psykopater och tycker att hon verkar falla väldigt väl in under den kategorin. Noll empati och enormt självrättsfärdigande eller hur man säger. Hon försöker smälta in och verka normal, men hon kan inte alls göra det.

Jag tvivlar inte en sekund på att domarna kommer att se rakt igenom henne, precis som vi gör, hon gör det inte precis enklare för sig genom att skratta i rätten, det om något tyder på brist av respekt och att hon har grava psykiska problem.

Jag tänker på er emma, ta en dag i taget, ett steg.
    Vi sluter upp bakom dig.
    Jag hoppas att du kan somna ikväll, läste att du ska vittna imorgon, och förstår hur jobbigt det måste kännas.
    Kramar i massor, du är nog den starkaste person jag "mött"!
    För att du vågar leva, för att du ser ljusglimtarna mitt i allt det svarta, för att du reser dig upp hela tiden, och sprider dina minnen om barnen vidare, men mest för att du fortfarande älskar, och sprider sådan kärlek runtom dig!

• faster

mis....tänk om vi kunde varit där....
    Kramat o stöttat.....
    ska oxå tända massor med ljus här hemma.

• faster

Mis...
    Precis så känner jag oxå.Man skriver här o försöker på alla sätt visa vad man tänker o känner men...bara att få hålla om henne i en låång varm kram skulle vara så skönt...
    Kan ej med ord beskriva vad jag känner...har du sett klippet där hon säger att hon tyckte hon hörde max??

• faster

ja kolla på expressen..tv där..

Lingonflickan skrev 2008-12-04 20:05:10 följande:
    Faster: nej, är det ute på nätet? Var han med henne i rätten? Det vore väl underbart.
  • Annastar

hoppas du fick lite extra krafter idag genom allas våra tankar till dej...

♥Tindra 060925♥
  • Kärnan

Nej så fint var det inte.. Hon tyckte hon hörde Max i bakgrunden på SOS-samtalet! *ryser*

Lingonflickan skrev 2008-12-04 20:05:10 följande:
    Faster: nej, är det ute på nätet? Var han med henne i rätten? Det vore väl underbart.
  • faster

precis...
    tårarna forsade då jag såg det klippet...man kan ej ens föreställa sej...hur...åååååååååååå

Kärnan skrev 2008-12-04 20:22:16 följande:
    Nej så fint var det inte.. Hon tyckte hon hörde Max i bakgrunden på SOS-samtalet! *ryser* Lingonflickan skrev 2008-12-04 20:05:10 följande:
  • Tibertius

Ja tänk om vi hade kunnat vara där med dig. Önskar så att det vore möjligt.
    Jag tvivlar ej heller för en sekund att domarna kommer att se rakt igenom henne. Galnare monster finns ej.

Kramar dig i tanken och sänder lite styrka!

Svar på tråden Mina två änglar