• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Lingonflickan

Milky: Var du där idag? Hur verkade Emma? Usch, det måste ju varit en jättejobbig dag för henne. Jag blir lite orolig för henne. Bra att hon har en så fantstisk familj och sin sambo.

• Lisa1980

Om det finns någon rättvisa alls i världen så kan de omöjligt släppa denna människa fri.

Emma, när du sitter där i salen med din familj mittemot denna fruktansvärda inte ens värdig att kallas människa. Känn då att du har 1000 tals människor och deras styrka hos dig. För hade vi kunnat och fått så hade vi alla suttit där med dig.

All styrka till till dig & er................. Kram //Lisa

"If tears could build a pathway and memories a lane.....we´ll walk the road to heaven and bring them back again...."

~ Pontus 5, Saga 4 och Casper 1, Våra Mirakel~
  • xxmeyaxx

Ser aftonbladets klipp. Och jag måste bara säga det, vad fin du är, Emma!

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • TheMilky
    Lingonflickan skrev 2008-12-04 20:53:13 följande:
    Milky: Var du där idag? Hur verkade Emma? Usch, det måste ju varit en jättejobbig dag för henne. Jag blir lite orolig för henne. Bra att hon har en så fantstisk familj och sin sambo.
    Nej, nej. De spelade upp SOS-samtalet i dokumentären som Kalla fakta sände för ett tag sen. Precis i inledningen av programet.
  • Mallan76

Något som jag inte förstår är... Visst hade de gjort en rättspsykiatrisk undersökning på tyskan där de kom fram till att hon inte var allvarligt psykiskt störd?
    Detta är för mej helt obegripligt. Jag menar... många kan bli svartsjuka och aggressiva, men de flesta människor har ju ändå en spärr någonstans.

Hur kan man göra något sånt här, särskilt när det handlar om små barn, utan att vara allvarligt psykiskt störd??

Emma, du finns alltid hos mina tankar. Kram Malin

• faster

jag har ej sett detta program men jag förstår ju om Emma kan tycka sej höra Max...Emma hör kanske skillnad som inte ni som hört bandet lagt märke till eller nåt.usch stackars människa

• AngelicaF
    Lisa1980 skrev 2008-12-04 20:54:56 följande:
    Om det finns någon rättvisa alls i världen så kan de omöjligt släppa denna människa fri.Emma, när du sitter där i salen med din familj mittemot denna fruktansvärda inte ens värdig att kallas människa. Känn då att du har 1000 tals människor och deras styrka hos dig. För hade vi kunnat och fått så hade vi alla suttit där med dig.All styrka till till dig & er................. Kram //Lisa"If tears could build a pathway and memories a lane.....we´ll walk the road to heaven and bring them back again...."
    Mer än 1000 personer. Hela Sverige finns vid hennes sida.
  • JohannaMatt
    Mallan76 skrev 2008-12-04 21:16:39 följande:
    Något som jag inte förstår är... Visst hade de gjort en rättspsykiatrisk undersökning på tyskan där de kom fram till att hon inte var allvarligt psykiskt störd?Detta är för mej helt obegripligt. Jag menar... många kan bli svartsjuka och aggressiva, men de flesta människor har ju ändå en spärr någonstans.Hur kan man göra något sånt här, särskilt när det handlar om små barn, utan att vara allvarligt psykiskt störd?? Emma, du finns alltid hos mina tankar. Kram Malin
    Det de kom fram till var att tyskan vid tidpunkten var psykiskt klar och därför kan ta ansvar för sina handlingar. Att hon sedan är sjuk i huvudet från vårt sätt att se på det är ju helt självklart. Tycker också att det är svårt att tro att hon inte är djupt psykiskt störd, men det positiva med det är ju att hon får sitta i fängelse o inte bli daltad med, få vård o möjlighet att komma ut när hon genomgått behandling.
    Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • kalmar brud

EMMA! Jag lider med dig när jag nu ikväll sitter och läser på aftonbladet. Vad F*N är Per-Ingvar Ekblad för en person som vill fria henne??? Han måste ju vara helt sjuk.

Bara stå på dig, hon borde ju ge sig och erkänna för du har ju så mycket och bra minnen från kvällen som är så ljusa.

Svar på tråden Mina två änglar