• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • rebeckaa
    Analoga skrev 2008-12-04 18:47:16 följande:
    Hon gjorde det igen - den tokiga tyskan:www.expressen.tv/nyheter/Inrikes/1.1392249/ty...Tycker hon borde ha lätt att hålla sig för skratt.....
    hon borde det. men tycker att det är ngt psykopatiskt över hennes blick. är hon egentligen frisk? jag vet inte men det är något med hennes blick. har två barn blivit mördade så skrattar man inte och speciellt inte om man blivit dömd för mord.
  • Analoga
    rebeckaa skrev 2008-12-04 18:52:06 följande:
    hon borde det. men tycker att det är ngt psykopatiskt över hennes blick. är hon egentligen frisk? jag vet inte men det är något med hennes blick. har två barn blivit mördade så skrattar man inte och speciellt inte om man blivit dömd för mord.
    Låt oss säga att hon nu varit oskyldig (vilket hon såklart inte är) så borde hon rimligtvis vara helt förtvivlad över att sitta oskyldigt häktad i 7 månader.

Klart hon inte är frisk.
  • månälva

Usch, jag känner sällan hat ,men när jag ser den här "människan"...blir jag nästan rädd för mina tankar. Hon äcklar mej något så fruktansvärt.

• rebeckaa

men hon vägrar göra psykiatrisk undersökning va?
     har de tagit drogtest vet ni det?

• Analoga
    rebeckaa skrev 2008-12-04 19:02:49 följande:
    men hon vägrar göra psykiatrisk undersökning va?  har de tagit drogtest vet ni det?
    Hon var ju inne på rättspsykiatrisk undersökning men hon samarbetade visst inte så bra.....
  • namera

Har tänkt på rättegången hela dagen och mådde illa när jag såg bilderna av hur den åtalade skrattar. Sitter man och skrattar när man är åtalad för mord på två små barn är man inte frisk. Skulle man vara det skulle jag (som är frisk) kunna göra samma sak (både brottet och att skratta i rätten). Det är en fullständigt bisarr tanke.

Hur som helst, jag hoppas ni orkar ta er igenom rättegången. Bara av det jag sett i media tycker jag ni verkar så oerhört starka mitt i allt. Massor av kramar!

• faster

hej Emma..
    Har tyvärr jobbat hela dagen idag så har ej sett eller hört något men vill att du ska veta att du funnits i mina tankar hela tiden..känn värme o trygghet du har alla oss här som tänker på dej!!
    Stor Varm KRAM

Ska gå in nu o läsa......

• Mamma S

Jag har också tänkt på dej, Emma, och din familj idag. Tänker ofta på dina barn och vilket hemskt öde som drabbat er. Önskar att jag kunde göra något för dej, men ingenting kan ju ta bort din sorg och smärta. Synd att du ska behöva gå igenom en rättegång till, du måste vara otroligt stark som klarar det.

Skickar varma kramar till dej och din familj.

• faster

har nu sett dej på tv i båda"kvällstidningarna" o måste säga att du har en underbar dialekt!!
    Mår såååå illa när jag ser monstret o så har hon mage att sitta o skratta!!!!hon är inte frisk det är det enda jag kan lr vågar säga om henne.

När du berättade att du tyckte du hörde Max då bröt jag ihop totalt...lilla lilla vän...OM jag bara kunde skulle jag ta all din smärta!!
    Kram kram kram kram.......

• Lingonflickan

Imorgon är det Emmas tur att höras. Jag kommer rota fram så många ljus jag kan som en symbol för mitt stöd. Låt Sverige lysa av massor av ljus imorgon.

Svar på tråden Mina två änglar