• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • JohannaMatt

Det är svårt, för Emma låter ju också i bakgrunden och hon stönar och låter inte som sig själv, sedan kan man urskilja "mamma", men det hörde jag faktiskt bättre igår när jag lyssnade på kalla faktas uppspelning. Hörde inte det idag, men det var lite mer liv omkring mig nu. Skulle hjälpa dig med var men känner inte att jag orkar lyssna på det igen just nu. Har barnen här o de undrar varför mamma gråter...

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • elinville

Tänker på er extra mkt dessa dagar!! KRama om och håller alla tummar jag har!

Maja 070703
  • annelie 74

Tänker på dig och din familj i dag Emma, usch jag önskar att det fanns ngt man kunde göra för att ni skulle få slippa gå igenom allt.  Ett hån mot er hur tyskan kan sitta och le. Man är ju verkligen sjuk om man kan göra så. Hoppas att rättegången snart är över så att ni kan få vara i fred och sörja dina små älsklingar. Sköt om er allihop och en bamse kram från mig till er!

Kram från Annelie

• Humbla

Åh emma, mina tankar har varit hos dig varje minut den här dagen. Läste tidningarna nu på nätet när jag kom hem, och grät när jag lyssnade på larmsamtalet.. det var otroligt jobbigt att höra paniken i din sambos röst, och höra dig i bakgrunden.. När jag sedan läste att du hört max, ja då brast det. Jag vill gråta, skrika och helst av allt slå ihjäl monstret. Du är så stark emma, "det" kan sitta där i sin ensamhet och tro sig verka så oskyldig, ALLA ser rakt igenom henne. Jag blev så otroligt ledsen av att höra dig gråta emma, jag önskar att jag kunde sitta bredvid dig och hålla dig i min famn, och vara en skyddande mur mot allt det hemska! Vi är med dig i varje steg!

• Humbla

Hur kan det ens våga yttra sig när emma gråter?
    Hon är inte frisk på någon punkt, slänga ur sig en sådan mening när emma är helt nedbryten av sorg!!
    Blir så förbannad men jag inte vill skriva allt som rör sig i mitt huvud,
    men ni har nog liknande tankar.

• rply

Kollade precis på expressen, hörde när du grät :( Det gjorde ont i hela mig!

Hoppas hon får sitt straff NU!

• hejhejmonika

Jsg mår så illa varje gång jag tänker på det som hänt. Magen knyter sig och jag blir alldeles snurrig. Enda trösten är, som du själv säger Emma, att BARNEN har det bra där de nu är. De lider inte, det är de efterlevande som gör det.

Tänker på dig och din familj massor.... Och vilka fina bidler på minnessidan! Vilken fin koja...

• Immer

Du verkar så fantastiskt snäll och klok, Emma. Att någon har kunnat ge sej på dej....det är helt obegripligt.

• Rastafairy

Ville säga till dej Emma vad fin du var på bilden med spindelmannen i fammnen. Du har så fina ögon och passar så fint i den hårfärg du har! Det sysns att barnens styrka lyser genom dej!!

Nu sitter vi här och följer allt som händer via nyheterna..Vi hoppas att den lilla lusen till tyska ska förpassas dit solen inte lyser.

Svar på tråden Mina två änglar