• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • rullgardinsflikkan

Jag finner inga ord för hur hon har bettet sig idag Emma...

Jag vill bara att du ska veta att vi tänker på er.

kram

• Analoga

Vill bara titta in och ge dig en stor kram! Hörde nyss inslaget på Expressen när du bröt ihop - och det gjorde så fruktansvärt ont i mig...tycker så synd om dig som måste gå igenom allt detta igen och behöva se den där "människan"....

*kramar om*

• namera

Tycker också du är väldigt vacker på alla bilder. Inte konstigt att barnen gör himlen så fin nu!

Försöker också hänga med i rättegången via medierna. Kan nog inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara för er att behöva gå igenom allt en gång till. Jag törs inte ens lyssna på det bandade SOS-samtalet, men mitt i allt det hemska tycker jag det låter fint att din son sa just "mamma".

Hundratusen styrkekramar!

• månälva

Emma, Emma...Din gråt river och sliter i mej och jag gråter med dej. Jag vet inte vad jag ska skriva för att ge dej lite tröst i det nattsvarta helvete du befinner dej. Jag nöjer mej med att skriva att mina tankar ständigt är hos dej och jag önskar jag kunde göra något för dej. Du är så lätt att tycka om och jag önskar jag kunde hjälpa dej att dela din smärta.
    Många kramar - jag finns här när du behöver mej

• Dittelina

Lilla gumman! Skickar massor med kramar...

• Tibertius

Emma,

Jag lider så fruktansvärt med dig..Önskar jag kunde ta din smärta ett tag så att att du får vila. Hoppas detta elände med rättegången snart är över. Monstret måste förpassas så långt ner i en fängelshåla som det bara går. Det är inte mänskligt.

Tänker på dig ikväll och tänder ljusen för Max och Saga.

Många kramar

• Fru Brastad

ÅÅ Emma, din gråt sliter i mig och tårarna trillar.
    Följer rättegången på expressen så gott det går. Det gör så ont att du mår så dåligt och jag hoppas att ni får upprättelse och att dom låser in henne och slänger bort nyckeln.
    Önskar att det fanns nåt som skulle stilla din smärta.
    Kram

• Fismamman

Tänder också ljus idag. Att höra dig idag var helt fruktansvärt och vi lider så med dig. Håller med alla andra som skrivit här. Skulle vilja göra något för att underlätta för dig och din familj.

• PrinsArthur

Tårarna trillade när jag såg dig med spindelmannen i famnen...när jag hörde hur du grät gjorde det så ont i mig.
    Det ni går igenom ska INGEN behöva vara med om..
    Vi tänker mkt på er o är med er i varje steg!!!

Tänder ljus för fina Max & Saga!

Stor varm kram till dig Emma.

• Lingonflickan

Emma, emma, vilken hemsk dag du haft. Önskar jag kunde burit lite av smärtan åt dig idag. Har haft mängder av ljus tända för er idag. Har tänkt på dig hela dagen, det är nog det enda jag gjort idag faktiskt. Förstår att du inte kunde hålla tårarna borta. Gråt Emma, det behöver du. Skönt att du får en andningspaus över helgen. Ta vara på varandra och hälsa på barnen och samla kraft.

Svar på tråden Mina två änglar