• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • faster

jag har åkt av vägen själv o då vart jag alldeles skakig,chockad osv...o att sedan orka åka till rätten ovanpå det...ja jag vet ej....Emma du är helt enkelt unik!!helt fantastisk som orkar...

• xxmeyaxx

Jag har också varit med om en bilolycka. Vi gled ut i en korsning och en bil körde in i höger bakaxel. Hela jävla bakaxeln gick åt helvete och glasrutan gick sönder och flog mot min då 11 åriga lillasyster.. Hon fick glas över hela ansiktet och har idag ett ärr vid hakan

Tillsammans med min syster hade två syskon till i bilen. Yngre.. typ, 10 år var dom.

Kvinnan som vi krockade med hade två små barn i bilen, de var på väg till dagis..
    (med jag skjutsade mina systrar till skolan)

"Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere.. eller äta mat.." - Lillebror Hampus, 4 år.
  • Pyret1982

Ååååh va hjärtat hoppade till när jag såg rubriken. Men vilken lättnad att det gick bra!

Tänker på er.

• Thessia

Vilken stark person du är Emma!
    Först voltar du med bilen och sedan orkar och klarar du att åka till rättegången.

Tänker på er hoppas att det går bra i dag

(¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯) ★www.thessia.blogg.se
  • vinterlärka

Gillar inte rubriken i AB. I Expressen fick man iaf veta direkt att hon var okej. Tur att det var där jag kollade först.

Emma

Skönt att du klarade dig oskadd! Har själv voltat och hamnat upp och ned, det är ingen trevlig upplevelse. Du är stark som ändå tar dig till rättegången idag, helt fantastisk är du!

Kramar

• xxmeyaxx

för att få folk skraja, så klart. lösnr osv.

Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere.. eller äta mat..
  • Tibertius

Hej Emma,

Läste precis om din olycka..Stackars dig, men som tur var är du helt oskadd..Jag råkade ut för det en gång när vi var på väg till fjällen för att åka skidor. Hade min gravida syster och mina 2 äldsta pojkar med mig. Alla klarade sig oskadda.

Men tänk på att chocken kan komma efteråt, det gjorde det för mig när jag la mig och skulle sova den kvällen. Så att du är beredd.

Max och Saga höll säkert sin hand över dig!

Kram

• xxmeyaxx

"Sven Å Christianson menar att det är olämpligt att Jörgen Borg uttalar sig om minnen, som är utanför Borgs expertområde, och menar att hans eget sakkunnigutlåtande bör väga tyngre.
    - Jag har forskat kring minnet i 31 år, sedan jag började mina forskarstudier 1977, säger Sven Å Christianson.

Jörgen Borgs uttalanden om själva skadorna på hjärnan är däremot relevanta eftersom han är neurolog, menar Sven Å Christianson."

Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere.. eller äta mat..
Svar på tråden Mina två änglar