• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Växjömamma1976

vi ska också tända ett ljus för Emma och hennes familj, många juleljus blir det nog..

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • mariebelle

Här är en till som ska tända varsitt ljus för max och saga på julafton. Två av himmelns vackra änglar.... Emma tänker på dig och din familj och skickar styrkekramar

Älskar mina barn
  • Humbla

Såg att ni har en dags paus idag från rätten!
    Jag hoppas att ni kunnat vila er och samla styrka, umgås nära nära och bara hålla om varandra.

Du skrev att folk undrat mycket om ditt sätt att sörja, och att du var i chock.
    Till det vill jag bara säga att alla sörjer olika, alla visar det inte, många har väldigt svårt för att visa det inför andra. När jag såg dig på tv första gången så tänkte jag inte alls att du skulle vara i chock, jag tänkte att du är en sådan person som sörjer i ensamhet, som bara kan låta allt komma till dig när du är ensam. För det är så jag fungerar, och jag såg sorgen ligga i dina ögon och i varje ord, även när du skrattade.
    Alla sätt att sörja ska vara okej, det är inte något som på något vis borde bli ifrågasatt.

Efter vad jag lärt mig om dig efter den här tiden på ditt forum så är du en optimist, en livsglädje och styrka bor i dig, och hur någon kan tycka att det är fel på något sätt kan jag inte riktigt förstå. Jag tror tvärtom att det är det som gör att du ställer dig upp igen.

Min beundran för dig och dina egenskaper är stor emma, jag vill precis som varje dag skicka en stor varm kram fylld av styrka, och idag också en stor kram till din sambo fylld av styrka och mod, inför morgondagen.
    Kram Marie

• Sascha

Hej Emma. Gick in på denna tråden första gången efter jag såg Kalla Fakta programmet i söndags. Vad fin du var i programmet! Bry dig inte om att folk har åsikter om hur du är och pratar.
    Tycker du verkar vara väldigt rar och trevlig.

Men är det inte jobbigt med alla journalister och kameror där hela tiden? Även i rättssalen. Du behöver inte svara förstås.
    Hoppas bara du inte känner dig tvungen att ställa upp på intervjuerna och att journalisterna visar respekt för er.

Jag hoppas också ni har kunnat vila lite idag och att det går bra imorgon.
    Kram

• Sascha

Menar främst om det är jobbigt med mediatrycket under rättegången, och även i övrigt..

• snart mamma till 4

Sänder dig en tanke... finns en sida www.momartens.se som handlar om sorgen över att förlora ett barn. Kanske du kan finna något där

• faster

Hej Emma
    Sitter nu o tittar på det kalla fakta som sändes i aug...har ej sett det innan...
    Det första jag reagerade starkt på var din oerhört fina pappa då han säger....nu viker vi inte från Emmas sida förrän hon är tillbaka till vår gamla vanliga Emma....sååå fin han är då han uttrycker de orden!!
    Den glädjen ,man ser då i hans ögon är samma som man ser i dina ögon då du talar om Saga o max.
    Du talar ju redan tidigt om att det är en hon!!förstår ej varför det inte räcker....
    att du inte känner hat kan jag inte förstå du må ha ett enormt stort hjärta!
    Vart åkte ni på resan?kom på mej själv med att sitta här o vinka åt dej när du vände dej om o vinkade....
    Önskar dej all lycka till o många många tankar o kramar går till dej o din familj!

• Annastar

Här kommer det sannerligen brinna ljus för de små änglabarnen på julafton!

Kan man se de gamla kalla fakta programmen nån stans? är det 3 program som sänts? missade helt det programmet där barnens pappa berättade om händelsen, vet nån om man kan se det?

♥Tindra 060925♥
Svar på tråden Mina två änglar