• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Humbla

Satt på bussen på väg hem från jobbet när jag hörde det på radion, och jag frös verkligen till is för en stund. Blev otroligt lättad när jag hörde att du klarat dig oskadd!
    Max och saga fanns helt klart där med sina vakande små händer över dig!

Förstår att det varit en jobbig dag idag.. fick en stor klump i halsen när jag läste din sambos vittnesmål, Han SKA inte känna skuld över något, han har inte påverkat det som hänt på minsta sätt, det var monstret som fattade ett sinnessjukt beslut och som höll i hammaren, inte han. Ge honom en hel drös med kramar från mig, jag beundrade hans styrka enormt när jag läste hans vittnesmål, en toppenkille helt klart!

Och emma, ta hand om dig ikväll, vila, gör saker du känner för och ladda krafterna, en sån här jobbig dag plus olyckan i morse måste slita på dig mycket. Jag önskar att jag kunde skicka en energiboll till dig, som omslöt dig och gav dig kraft när du behövde, men jag kan bara skicka en stor kram, och hoppas att den når fram till dig.

Tänker på dig/er i massor, och önskar att jag kunde trolla tiden tillbaka, så att ingen av er hade behövt träffa monstret överhuvudtaget. Kom ihåg att du inte måste stanna kvar i rättsalen när monstret vittnar om det blir för mycket.

Vi är alla på din sida emma, glöm aldrig det!

Många kramar och tankar
    mängder med styrka
    Marie

• Thessia

Hoppas att det gick bra med allt i dag!
    Emma, du behöver inte ha dåligt samvete för att du inte orkar att vara här inne jämt, vi som finns här inne tänker på er och stöttar er genom allt.

Tänker på dej och alla nära och kära som måste gå i genom detta!

Kram <3<3<3

(¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯) ★www.thessia.blogg.se
  • mariebelle

Tämker på er. Kram

Älskar mina barn
  • mimmi73

hej emma!!!
    jag hoppas att allt går bra för er i rätten,,och att den sjuka människan få sitt straff..många styrke kramar från marina

• Dofilus

Tur att det gick bra trots den skrotade bilen (den är ju bara en världslig sak som Karlsson på taket skulle ha sagt ). Hörde av sambon som var i Arboga att det var riktigt riktigt halt. Hon hade också problem i en rondell (kanske samma?) men höll sig som tur är på vägen.

• ETbebis

Ida ge Emma en stor kram, för den starka och fantastiska människa hon är. Min familj finns med er i tankarna. Kram Gabriella med familj - Växjö

• Kevin och Alvas mamma

Hej Emma!
    Tänker på dig hela tiden, vilken tur att det gick bra i dag(olyckan). Du har vårt stöd hela tiden! KRAMAR

• JohannaMatt

Emma, vilken dag...men du har verkligen dina små skyddsänglar som vakar över dig. De tycker nog att du har allt för mycket kvar att uträtta här nere på jorden innan det blir dags för er att återses.

Hälsa din sambo att han var väldigt bra i förhören, samlad och bra svar. Han verkar vara en underbar person han också. Fruktansvärt att leva med de bilderna i huvudet. Jag tycker att han är beundransvärd, man ser ju mellan raderna hur mycket han också älskar barnen. Hoppas att han kan bli kvitt skuldkänslor, det finns bara en person som har skuld i detta och det är hon, det hemska monstret.

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • snart mamma till 4

Hej Emma!! Skönt att det gick bra för dig när du hade voltat med bilen.
    Du är helt fantastisk som sedan åkte till rätten så du gör helt rätt i att vila ikväll.
    Jag önskar att du och din sambo ska känna styrkan från alla som sänder sina varmaste omtankar till Er.Hoppas att ni snart ska få ett slut på detta jobbiga med rättegångarna så ni kan bara få vara...Kramar

Svar på tråden Mina två änglar