• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • MammaMiia88

hörde om volten med bilen idag!. hoppas allt gick bra!

2007-12-06 och 2009-04-27
  • faster

oki..ja då förstår jag önskar så att hon bara kunde säga...JA det är JAG som gjort detta..gud vilken smärta som skulle släppa hos er....men det är väl bara ett önsketänkande...

• frökenE

Emma, när du sitter där i rätten och det känns tungt, blunda och föreställ dig hur många själar som finns där bakom dig....Max och Saga, din familj, och alla vi som står bakom dig (d.v.s hela Sverige). Och se sen hur många själar som är med tyskan...INGEN!! Då kommer du nog känna styrkan. Kram!

Hoppas du mår bra efter allt som har hänt idag.

• Immer

frökenE skrev 2008-12-11 16:46:23 följande:

Emma, när du sitter där i rätten och det känns tungt, blunda och föreställ dig hur många själar som finns där bakom dig....Max och Saga, din familj, och alla vi som står bakom dig (d.v.s hela Sverige). Och se sen hur många själar som är med tyskan...INGEN!! Då kommer du nog känna styrkan. Kram!Hoppas du mår bra efter allt som har hänt idag.
    Stora styrkekramar!
  • Fru Brastad

Herregud!!! Vilken tur att det gick bra!
    Kram på dig Emma

Ztampe skrev 2008-12-11 13:28:57 följande:
    Läste precis på expressen att Emma voltat med bilen på väg till hovrätten idag.Hon klev ur helt oskadd.Tror att det var hennes små änglar som höll en vakande hand över henne.
  • Fru Brastad

Krama henne från oss!

idaja skrev 2008-12-11 15:59:06 följande:
    Hej alla!Jag ska hälsa så mycket från Emma!Hon är helt slut redan nu så hon kommer nog inte kika in här på familjeliv ikväll. Hennes sambo är så duktig. Alla säger att han pratar lugnt och sansat under förhöret!
  • Kyoko

En hälsning till dig Emma att du än en gång haft en skyddsängel. Denna gång tror jag det är Saga och Max som skyddat dig och vill att du skall stanna ett tag till på jorden. Jag tror att de tycker att deras mamma är värd att stanna så länge att hon åter igen kan läka sina sår och någon dag få ett liv som inte bara är fyllt av gråt och saknad. Att du en dag skall kunna tänka på dem inte bara i smärta utan mest i glädje över den tid ni fick tillsammans. Men tills ni möts igen så har du några av världens vackraste änglar som vakar över dig. Säger jag som också har en lika vacker liten skyddsängel som väntar på mig.

Kram och så skönt att du klarade dig oskadd och inte behövde få fler sår att behöva läka. Hoppas bara inte händelsen lämnar ännu mer oro i din resan så sarjade själ.

• Vitulina

Puh! Läste just om bilolyckan i Expressen. Detärväl tur i oturen att du har 2 egna skyddsänglar som vakar över dig. De tar hand om dig nu så som du vakade över dem när de levde.

Hoppas att alla dessa journalister som flockas runt dig behandlar dig väl. Om de från Arboga Tidning inte gör det kan du skvallra på dem via mig. Min pappa är nyhetschef där

Skämt å sido, är så lättad över att du klarade dig oskadd.

kramar

• 5 barnsmamman

hoppas du mår bra efter olyckan jag tror att det är dinna änglar som skyddat dig.
    Tänker på er så mycket

kram

• solfrost
    Oj vad du råkar ut för! Tur att du har ängla vakt...
    Håller tummarna imorgon med...
    Ta väl hand om er ikväll!
    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
Svar på tråden Mina två änglar