• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • SivAndersson

Oj då, ser att dikterna blev helt fel när de las in på sidan.
    Så här ska de vara:

ETT NYFÖTT BARN
    - av Siv Andersson

Det är som ett mirakel
    när ett barn har blivit fött
    - ut kom en liten mänska
    som ingen förut mött!

Ett spädbarn är så vackert
    och dess doft helt underbar.
    Och det är nåt visst med blicken
    som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
    blir inget mer detsamma.
    För ett barn förändrar livet
    för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek
    som plötsligt väller fram
    för detta lilla under
    som ännu vägs i gram.

TILL DIG SOM FÖRLORAT ETT BARN
    - av Siv Andersson

Den svåraste av sorger
    är när livet blir för kort
    och en dotter eller son
    för alltid har ryckts bort.

När någon man gett liv
    och älskat mest av allt
    så grymt kan tas ifrån en
    blir det ofattbart och kallt.

I sorgens tunga mörker
    får man ta en dag i sänder
    och försöka samla kraft
    tills ljuset återvänder.

Och i all gränslös saknad
    så hjälper det att se
    den medkänsla och omsorg
    som andra har att ge.

...att du dessutom förlorat båda dina barn är långt mer än någon skulle behöva bära.

• xxmeyaxx

Jag har tänkt på er massor, under natten, Emma.
    Har legat och tänkt på hur ni har det. Har drömt om er..
    Har vaknat upp flera gånger och det första som jag har tänkt på har varit på dig. Jag vet inte alls vad det handlade om, när man är så yrvaken är det ju svårt att komma ihåg. Men om dig var det i alla fall. Jag hoppas att du har det bra, trots omständigheterna.

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • Växjömamma1976
    emmy840508 skrev 2008-12-09 20:44:55 följande:
    hmmm, det bästa råd jag har, är att lyssna på dig själv. Det spelar ingen roll, om det är att ligga under täcket en hel dag el fixa iordning en stor middag för alla dina vänner. GÖR det din kropp behöver och skriker efter, lyssna på din kropp.Sen är mitt råd att omge sig av människor man tycker om, människor som orkar ge dig det du behöver NÄR du behöver det. Men också vänner som man vill bry sig om tillbaka, sånna man vill ge sin kärlek till. För det är skönt att ge kärlek när man får lika mycket tillbaka. Om jag har mycket känslor i kroppen så tränar jag, jag går ut och går el åker upp till gymet och cyklar el styrketränar med bra musik i öronen. Då kommer tankarna spontant och oftast kommer man fram till något vettigt.

vilka bra råd alltså!! Helt rätt, man ska lyssna till sitt inre och magkänslan leder oss rätt anser jag. Du är inte rädd att gå ut? Det som har hänt har inte fått dej/er att vara rädda att vistas ute? Jag beundrar dej och din familj, att ni har modet och styrkan att inte ge upp!

Kramar från Växjö

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Lingonflickan

Ha en vilsam dag och vill också jag skicka en hälsning via dig till din sambo: Du är en fantastisk man och jag blev rörd av ditt vittnesmål när du förklarar att du hitta något som verkligen var något att bygga på (Emma). Önskar er båda ett långt och kärleksfullt liv tillsamman.
    MiS

• Växjömamma1976

jag har en fin sagoberättelse här som jag vill dela med mej av: hoppas det kan hjälpa er lite..

"två små barn, två små underbara änglabarn, bor i den vackra och rofyllda himmelen, de skyddas och vakas av allt omkring".. de två barnen är klädda helt i "vitt" och de vackra änglarna som dom är undrar hur deras mamma har det? Undrar om hon mår bra? När de tittar ner så ser de sin mamma, men de ser sin mamma sitta på en bänk och vara ledsen.. Mamma håller i ett fint levande ljus som släcks av alla tårar som rinner nedför hennes kinder.

Snälla mamma, minns oss med glädje sade barnen till sin mamma i hopp om att hon skulle höra deras böneord. Vi vill att du minns oss precis som vi var och att du inte ska vara ledsen mera.

Änglabarnen som är klädda helt i "vitt" satte sej ned på en bänk i himmelen och forsatte sedan sin änglafärd mot en lugn och vacker och trädgård.. där fick de ro och frid och varje dag som sedan gick tänkte de på sin mamma och önskade att hon hade det bra och att hon inte var ledsen mera.

"end of story"

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • natalienielsen

Herregud, läste precis din blogg. Usch, här var det många tårar som tog dig ut ur ögonen!
    Beklagar verkligen din sorg!
    Många styrkekramar till dig!

• natalienielsen

Sig ska det självklart stå.

• JohannaMatt

vilka fina dikter och berättelser här ovan.

Det jag tänkte på lite var att om det finns journaler även från ambulanspersonal sk ambulansjournal? Och kan du inte få ut dem förrän efter rättegången? Det verkar ju som om ni har frågetecken kring detta.

Jag önskar så att man kunde få veta hur änglarna har det där uppe, och att man ska se någon mening med detta att barn ska få dö när man såsmåningom själv kommer dit upp. Nu är det så fruktansvärt svårt att tro att en mening skulle finnas, att detta skulle tillåtas om det fanns en gud. Tids nog borde man ju få svar iallafall.

Mina ljus brinner för er, ni är ständigt i mina tankar.

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • Love 4 Leo

Vill bara säga att jag har berört något oerhört starkt av det som har hänt dig Emma och din familj. Jag har själv en son på snart 4 år och jag kan inte ens tänka mig vad ni går igenom. Jag har tänkt mycket på dina barn och vad som har hänt dem. Dina små änglar verkar ha varit väldigt fina barn, nyfikna på livet så som man ska vara i deras ålder. Du har en kämparglöd inom dig och jag tror att dina barn skulle varit stolta över dig Emma. Trots att jag inte känner dig så kan jag känna med dig. Jag önskar dig och din familj all lycka i framtiden, det är ni verkligen värda. Vi ska tända ett ljus för Max och Saga, jag och min son på Julafton. Många kramar Malin, Leos mamma

Svar på tråden Mina två änglar