• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Twiceasnice

Hej Emma!

Jag har sett dig på TV och är så imponerad över dig som person. När jag först såg din pappa på Efterlyst i våras beundrade jag honom för hans lugn och sinnesnärvaro i den kaotiska situation som var. Nu senare när jag även sett dig blir jag så impad över att även du har denna förmåga. Du har så relevanta svar på reportrarnas frågor! Jag beklagar er förlust och hoppas att du känner att du har allt stöd i världen. Dina änglar är stolta över att ha dig som mamma och de finns med dig, det är jag övertygad om.

• JohannaMatt

På expressen så skriver de ju ut alla frågor (eller de har gjort det innan iaf) och svar, men på aftonbladet får man mer korta referat. Därför tycker jag oxå expressen är bättre.

Jag vet inte om det stämmer men jag har för mig att jag hört att det skulle vara så att domen kommer innan nyår, men jag är osäker på var jag läste det.

Läste också att de kanske inte hinner med att höra monstret idag. Det blev väl lite bråk mellan experterna. Alltså, man undrar ju hur tillförlitligt det är det här med experter. Alla tycker olika, och har olika "läror". Sedan lyssnar alla väldigt mycket till experter o det är ju lite farligt i sig om de nu bestämmer sig för att Emma inte kan minnas. Nu är de ju iallafall 2 stycken som tycker olika för i tingsrätten var det väl bara  SÅC som hördes...

Tror också det ligger mycket i att hon överklagar för att utsätta familjen för mer lidande, tror hon verkligen att  det är så smart att bete sig i rätten som hon gör? Det fullkomligt lyser skyldig om henne.

Tänker så mycket på er, Emma.

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • InHeaven

jag fattar inte heller hur de kan sitt aoch säga att hon inte kan minnas, jag menar hon sa klart och tydligt INNAN tyskan sattes i häktet att hon minns en kvinna!!!

• Ztampe

Läste precis på expressen att Emma voltat med bilen på väg till hovrätten idag.
    Hon klev ur helt oskadd.
    Tror att det var hennes små änglar som höll en vakande hand över henne.

• Ellan 76

Nämen fy vad läskigt nu när jag läste på expressen att Emma voltat med bilen på väg till rätten! Vilken tur att allt gick bra. Tänker på alla i rätten idag!

• JohannaMatt

Nej men, herregud. Kan inte låta bli att se det som ett slags tecken. Jag kan iallafall hålla med om en sak som minnesexperterna sagt idag; Emma är världsunik....
    Kunde inte stämma bättre.

Ljusen brinner för två av himlens vackraste änglar
  • faster

Neeeeeeeeeeeeeeeeeej....men stackars stackars Emma hon har väl mer än tillräckligt redan!!ja det må ju ha varit hennes små änglar som var med henne!!

• xxmeyaxx

Usch, vad otäckt. Men skönt att allt gick bra!

- Blod, det har man i huvudet. Inte i ögonen (citat av min lillebror Hampus, då 4 år)
Svar på tråden Mina två änglar