Inlägg från: Tibertius |Visa alla inlägg
  • Tibertius

Mina två änglar

Emma,

Tänker starkt på er idag.. Kan inte föreställa mig hur det måste kännas, men lider med dig. Glöm aldrig att vi alla finns här för dig!!

Många kramar

• Tibertius
    emmy840508 skrev 2008-11-17 22:14:44 följande:
    Idag var en otroligt jobbig dag... jag vaknade imorse och låg och tänkte. Varför kommer känslorna nu, jag har inte haft sånna här upp och nergångar i måendet som jag har nu. Börjar det komma ifatt mig? Det gör så otroligt ont. Jag saknar mina små så mycket. Jag vill krama de en gång till, jag vill tala om att jag älskar dom, jag vill byta blöja på Saga igen och höra Max ropa "färdig" från toaletten samtidigt. Jag vill ha fullt upp med barnen, Jag älskade att göra så att de mådde bra, då bådde jag bra.De fattas mig verkligen, det var så mycket jag ville göra med dom. Jag saknar att ha Max bredvid mig i soffan och saga i mitt knä när vi såg bolibompa på kvällarna.Jag var vid graven idag, jag hadde så svårt att gå därifrån. jag gick dit en gång till senare.Jag lämnade rosor och ljus.... det e så fint där. 8 månader känns som en hel livstid.....

Emma,

Förstår dig, just det att inte ha så fullt upp hela tiden måste också kännas så otroligt konstigt. Eftersom jag själv inte kan för mitt liv begripa hur jag skulle överleva en sån förlust som du har gjort så gråter jag bara när jag hör dig berätta om hur mycket du saknar dom. Det är klart att du gör, och just dessa vardagssituationer måste kännas fruktansvärda.
    Det måste få göra ont, det måste ur dig på något sätt för att du skall kunna gå vidare.
    Du är så otroligt stark, som orkar med, jag beundrar dig verkligen. Saknar ord...
    Tänk på att Max och Saga ser dig där du kämpar med saknaden och smärtan. De känner din kärlek och är stolta över dig.

Ibland skickar de nog sina drömmar till dig för att visa dig hur de har det och vad de gör där de är nu, busar runt med de andra små änglarna. De har inte ont längre och känner ej längre någon rädsla..

Kram

• Tibertius

Hej Emma,

Idag gör det så otroligt ont i mig när jag tänker på dig..Skickar jättemånga varma kramar och tänder som vanligt mina ljus.

Har du kontakt med några andra som förlorat sina barn genom tragiska händelser? Tänker mycket på de föräldrar som förlorade sina barn och kom hem utan dom efter semesterresan till Thailand det året tsunamin var. Minns att de träffades och hjälpte varandra att bearbeta det som hänt.
    I min sons klass gick det en flicka som förlorade sin pappa i tsunamin och hon och hennes familj fick mycket hjälp via andra som varit med om samma sak.

Många kramar, ta hand om dig..

• Tibertius

Godmorgon,

Ville titta in och säga hej, att jag tänker på er och hoppas att du mår någorlunda bra.

Kramar

• Tibertius

Hej Emma,

Ska tänka mycket på er när ni nu måste gå igenom detta helvete en gång till! Hela svenska folket (och många fler..)finns vid er sida. Det goda kommer att vinna över det onda! Var så säker..Max och Saga kommer att finnas där också och vara stolta över er.

Många kramar

• Tibertius
    Hilla skrev 2008-11-20 10:51:53 följande:
    Tänkte bara dela med mig av en dikt till dig Emma... och skicka en jättekram!VÅR STARKA MAMMAVår mamma är så stark, det säger faktiskt allaMen när alla andra sover om natten, har vi sett hennes tårar fallaUnder sömnlösa nätter kommer vi tassande på tåHon vet inte att vi är där för att hjälpa henne att förstå Lika ändlöst som strandens vågor och hennes smärta,Vi vakar över vår starka mamma som alltid bär oss i sitt hjärta Hon bär ett leende, ett leende hon tror döljer.Men genom himlens dörr ser vi tårarna som följer Vår mamma försöker att hantera döden för att hålla oss kvar.Men alla som känner henne vet att det är den enda möjlighet hon har När vi vakar över vår starka mamma genom himlens öppna dörr,försöker vi förklara att änglar skyddar oss nu så som hon gjorde förr Men vi vet att det inte hjälper, eller lättar bördorna hon bär Vad hon än säger, hur hon än mår. Vår starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår. Vi ses igen mamma! En dag!
    Vilken underbar dikt!
  • Tibertius

Hej Emma,

Hoppas din dag har varit bra, här har det varit sol och lite snö. Känns bättre efter allt regn och rusk.
    Max och Sagas ljus brinner som vanligt. De kommer för alltid att vara etsade i vårt minne.
    Många kramar till dig och din familj!

• Tibertius

Sov gott Emma!! Känns bra att du bär med oss i ditt hjärta, vi bär med oss dig i våra hjärtan!

Kram

• Tibertius

Tänder mina ljus i kväll och tänker på er och de små änglarna.

Ha en trevlig helg!

Kram

Svar på tråden Mina två änglar