Inlägg från: Tibertius |Visa alla inlägg
  • Tibertius

Mina två änglar

Hej Emma,

Kikar också in för att säga godnatt till dig och natti, natti till de små änglarna! Förstår din pappa så väl, tror vi var många som tänkte som honom.
    Minns när du låg nedsövd att man riktigt fasade för att du skulle vakna upp och få det hemska beskedet. Vi är glada att du vaknade, missförstå mig rätt. Men usch så hemskt att få ett sådant besked, och även att ge ett sånt besked. Vill också passa på att säga hej till din pappa och mamma. De verkar vara helt underbara föräldrar och morföräldrar, tänker mycket på dom.

Tack vare er fina människor har vi andra lärt oss så mycket! Ta inte något för givet, man ska krama sina barn en extra gång och framförallt få dom att förstå hur mycket man älskar dom!

Kommer att tänka intensivt på er nästa vecka.

Kram

• Tibertius

Hej Emma.

Vill bara säga trevlig helg! Hoppas den blir bra.

Natti, natti till alla små änglar och till alla här inne..

• Tibertius

Hej Emma,

Hoppas din helg har varit bra. Har tänkt mycket på dig och din familj idag när det är första advent. Sitter här med min 3,5 åring som vaknade upp i dag med halsont och feber.

Hoppas du laddar batterierna ordentligt nu tar det lungt och lyssnar på din kropp & själ.

Vi är så många som är med dig och försöker stötta dig inför kommande prövningar!

Kram

• Tibertius
    Anna73 skrev 2008-11-30 11:55:47 följande:
    Hugo fyllde 2 år i onsdags,,,jag är säker på att han bjöd Saga och Max på smaskig tårta där uppe och att dom lekte och hade jättekul....Tror inte ni det???Hjärtekramar Anna
    Åh, det är klart att de äter tårta och har det bra!

kram
  • Tibertius
    Måne och Sol skrev 2008-11-30 17:05:41 följande:
    Jag läste artikeln i Aftonbladet idag. Tänker på er.l
    Vilken artikel? Finns den på nätet?
  • Tibertius
    emmy840508 skrev 2008-11-30 19:04:35 följande:
    När jag var hemma hos min syster idag så såg jag för första gången videoklipp av barnen. Jag har inte vågat mig på det förut. Men nu var det dax. Det är så otroligt konstigt, jag bryter inte ihop o gråter, utan jag sitter o skrattar ända innifrån hjärtat och ler åt allt jag ser. jag älskade de så mycket, o jag vill ju ha de tillbaka, idag fick jag lite till kändes det som... de kom lite närmare. Saga sjöng på vart enda klipp. "jäjä" sjöng hon flera ggr.... jag funderade på vad det var, men kom sen på att hon älskade "imse vimse spindel jä spinn, bara spinn bara spinn natten lång regnet det öser ned solen går upp o ner spinn bara spinn bara spinn natten lång JÄJÄ" Hon försökte sig på hela texten med, men det var speciellt jäjä, som jag hörde och kännde så väl igen. Ett klipp till som jag såg. Då satt Max på golvet o lekte, han var inte speciellt sugen på att prata, så syster min frågade "kan du berätta vad du heter" -ja jag heter prinsessa och du heter prins, sa han. haha, min lilla pojke, utnyttjade varje tillfälle att göra en förvirrad.

Emma,

Sån tur att ni har fina filmer av barnen! Förstår att de känns så mycket närmare när du kan titta på dom. Kan riktigt se det framför mig hur du bara väntar på din egen reaktion när du första gången ska se filmer av dom efter det som hände.

Så skönt att det gick bra och att du får känna glädje över det du ser!

• Tibertius

Hej Emma,

Läste också precis artikeln i tidningen och blir helt chockad. Varför har inte trätt fram tidigare?? Den enda trösten är väl att försvaret om något blir än mer starkare. Hoppas de låser in detta sjuka idiotiska monster för all evighet!!

Kommer som vanligt att tänka intensivt på dig och naturligtvis följa rättegången och mentalt försöka ge dig stöd!

Idag var jag i tingsrätten med min son, och det gick bra. Tog fasta på dina ord att ingen kan tvinga mig att se filmen som spelades in (och även las ut på nätet..)och gick ut ur rummet när de visade filmen. Tack för stödet!

Många kramar till dig och din sambo!

• Tibertius

Emma,

Tack för dina ord, det är framförallt DU som är stark du har de största demonerna att slåss mot.

Den här människan verkar inte dra sig för något. Hur kan man bara göra så här mot så små barn..blir så fruktansvärt arg och upprörd så fort jag tänker på det! Hon bara måste var svårt psykiskt sjuk annars blir man ju helt mörkrädd för vilka galningar som går lösa.

Vet ni något om var hon får sitt straff? Här eller i Tyskland? Har Tyskland och Sverige samma typ av straff? Hoppas i alla fall att det blir livstid och då menar jag också livstid!

Tänker massor på er & era små änglar!

• Tibertius

Skickar många långa kramar och tänker intensivt på dig och de dina inför kommande prövningar!

Dina små änglar är med dig hela tiden och är stolta över dig!

Kram

• Tibertius
    Hackades skrev 2008-12-03 13:26:55 följande:
    Det här med att försvaret kallar Emmas väninna tror jag i det hela sammanhanget är ganska ofarligt. Tänk er... under alla de månader som gått så har inte försvaret kommit upp med något annat än det. Om hon nu varit oskyldig, varför finns det inte EN enda människa som kan styrka hennes vittnesmål. Påstådda "vänner" som gett henne information om det ena och det andra, som skjutsat henne osv, INGEN av dem har gett sig tillkänna för att kunna styrka hennes berättelse, vilket förstås beror på att dessa "vänner" inte finns. Att försvaret försöker försvaga Emmas vittnesmål tror jag inte gör så mycket för utgången, det är förstås jättehemskt för Emma som inte kan bevisa att hon faktiskt MINNS, men i tingsrätten var det ändå annat bevismaterial som vägde tyngre än Emmas vittnesmål. Så jag tycker vi ska försöka tänka positivt och peppa Emma så mycket som möjligt.
    Håller med fullständigt..Det kommer att gå bra, vi finns här alla med våra positiva tankar och försöker stötta dom så mycket vi kan.
    Tro inte allt som står i tidningen..
Svar på tråden Mina två änglar