• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-10-06 15:31:56 följande:
    Har sagt det innan. För mig var Max en sann liten vardagshjälte och jag tror det har förts över till dig. Ett tecken så gott som något på att han finns nära dig och kanske till och med är den som håller dig i handen, som han gör med Saga.
    Ja, en hjälte, rakt igenom.... Tänk att jag har en hjälte som vakar över mig och bland den sötaste änglaflickan med....
  • faster

Emma...vet ej om du tar illa upp men jag har sett att din dotter hade ett handikapp..får jag fråga vad det var??
    De är så söta båda dina barn!
    Du ska vara stolt över dem o det vet jag att du är...
    Är helt säker på att de vakar över dej däruppe.

• emmy840508
    pinguliny skrev 2008-10-06 15:47:25 följande:
     Hejsan Ts När jag först kikade in i tråden kopplade det först inte att du var hon, hon i arikeln.. Först så tänkte jag, hm barnens namn, snarlikt hennes i artikeln.. Men när ja läste lite i början av tråden får jag en rysande känsla, att fan det var ju hon.. så jag ber om ursäkt för mitt första tvivel.. Jag vet inte hur det är att förlora sina barn, men jag har som så många andra här I sverige runt om i alla städer, läst arikeln och följt nyheterna osv.. så lågt aV HENNE att inte erkänna, men en lättnad att höra att hon inte var psysiskt störd,  Om jag inte drömmt det, för ursäkta mig nu men sveriges brottslingar Kommer undan för mycket genom de där att dem ska få psysk hjälp ist.. Jag förundras även jag av hur stark du är, hur du orkade med att kämpa.. En sak som ja alltid velat fråga dig: När du låg på sjukhuset, kämpade för din familj och överlevnad, du viste inte hur Läget Var och så eller, eller viste du det när du låg på sjukhuset??? När du vaknade upp och massmedia förföljde nästan varje steg ni tog,  Hur kändes det? Förlåt om det är för ingående frågor, inte min mening.... jag ha svårt att utrycka mig Alltså jag tror aldrig att ja hoppats att någon skulle få rättvisa mer än du, att jag bad för dig varje dag, att du skulle vakna, få din hämd..Men nu i efterhand efter läst detta förstår jag att du finner friden på annat håll.. Tycker dt otroligt starkt av dig och tror faktiskt att dina barn är tacksam att du inte  Är en hämdlysten person utan önskar dina barn välbehåll och hoppas på ett liv efter detta Jag kan inte nog med ord beskriva hur förundrad jag är över dit mod/styrka.. Jag önskar dig  och resten av dina anhöriga en fortsatt välfyld resa genom livet.. Krama om stort
    Jag förstår absolut att det kan ha vart svårt att förstå att det var jag. Vem skulle tro och TYCKA att det var okej att skriva såhär om allt. Men jag gjorde det valet, o jag har aldrig ångar det.

Dina frågor... hmmm, På sjukhuset fick jag veta om mina barn efter ca två el tre veckor. Jag frågade jättemycket efter dom så de tyckte att det var dax att berätta för mig. Men jag lyckades inte ta in det då. Vad som hadde hänt mig visste jag nog men kunnde inte uttrycka i ord. Jag var skyddad från information, besök och media.
    Massmedia kom jag i kontakt med först långt efter att jag kommit hem till min hemstad.
  • emmy840508
    pinguliny skrev 2008-10-06 20:58:10 följande:
     Förlåt om detta är känsligt att fråga, Men artikeln i expressen säger att tyskan ska ha blivit gravid med din sambos barn och adopterat bort det, men ljugit om det, jag förstår inte varför hon inte förklarades psysiskt instabil ändå, om hon hittat på en sån sak, men d rättifärdigar såklart inte de hon gjortkrama
    Det stämmer, att hon delgett oss att hon fött ett barn och att hon adopterat bort det. Det var straxt innan händelsen. Vad man ska tro om den frågan får nog vara osagt från min sida.
  • Lajkie

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva förutom att jag ger dig en stor kram.

• emmy840508
    Immer skrev 2008-10-07 00:51:49 följande:
    Hej Emma!Jag tänker mycket på er..och önskar att allt som hände vore möjligt att ändra. Om bara någon hade sett vad som hände- tänk dej miljoner av människor som hade kommit rusande för att skydda dej och barnen, så många är det som hade velat hjälpa till där. "Vi har bara varandra", det är väl det man förstår när en katastrof har hänt. Ord är så torftiga... men jag sänder massor med kramar till er.

ord är inte torftiga, inte sådanan ord, dom är väldigt fina.... tack, tack för ditt fina inlägg.

Jag har önskat detsamma många många gånger. Tänk om jag setat och kopplat Sagas dropp, då hadde jag inte öppnat....

• nonayti

Ville bara säga hej och att jag tänker på dig och din familj...

Kramar om också

• emmy840508
    Therese 1980 skrev 2008-10-07 09:54:54 följande:
    Kanske inte det lämpigaste och omge Max namn med döskallar!!
    Jag förstår din tanke. Men, Max älskade döskallar, han ville ha döskallar på ALLT. Det var hans grej, fick han välja så var döskallar hans favorit symbol. Döskallekalsongerna var välanvända.
  • Leaaa

Sorligt och orättvist! Finner sen inga fler ord, jag gråter redan. Stor kram till dig!

Svar på tråden Mina två änglar