• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • maggan75

Hej!!

Beklagar verkligen vad  du fått gå igenom, det måste verkligen vara varje förälders mardröm, Som alla andra har jag följt er historia sen  första dagen, det har blivit många tårar kan jag tala om. Mina barn är 5½ och 2½  så det skilljer ju inte mycket  på dina och mina barn. Barnens pappa hade skrivit så fint om  barnen på minnesstunden... har nog aldrig gråtit så mycket det var så fint skrivet. Finns väl inte så mycket jag kan göra mer än att säga att jag tänker på er och barnen många kramar till dig och din familj.

Kram Magdalena

• emmy840508
    Full av förhoppning skrev 2008-10-05 23:03:21 följande:
    När du råkade ut för detta fruktansvärda så låg jag på sjukhus i strikt sängläge i två månader då mitt vatten gick i vecka 21... jag låg och kämpade för min bebis liv och kunde inte göra annat än att titta på tv och dator men jag såg inget för jag var så uppslukad av mitt....Den enda nyhet i media som nådde fram till mig var denna fruktansvärda.... om dig och det du gick igenom och jag grät när jag pratade med barnmorskorna och med mina anhöriga och ifrågasatte hur livet kunde vara så orättvist och hur någon kunde vara så fruktansvärt sjuk som gör nåt sånt. Jag inser nu att jag inte då kunde ta in fullt ut vad ni gick igenom och givetvis kan ingen sätta sig in i det som inte varit med om det....Men idag... när det gick vägen för oss och vår son mot alla odds höll sig kvar i magen i två månader utan vatten och föddes 2,5 månader för tidigt svårt svårt lungsjuk och höll på att ryckas från oss, sedan mirakulöst blev bättre och bättre och av med slang efter slang och nu är en helt vanlig bebis som skrattar och äter gröt vid nästan 6 månaders ålder (egentligen bara drygt 3) DÅ hittade jag denna tråden och sedan dess läst alla artiklar och tittat på videoklipp med dig då du för första gången framträdde i tv.... och jag sitter här med gåshud och ont i hela kroppen.Och en enorm beundran över vilken varm människa du är... och så samlad.För om jag tänker på hur ont det gör i mig att tänka på det du går igenom och har gått igenom.... då kan jag inte föreställa mig hur ont det gör i dig.Bara att snudda vid tanken att det var mina barn.... det gör för ont så jag måste fort flytta tankarna till annat för att inte gå sönder.Mina varmaste tankar till dig och din familj.Kram Linda och miraklet Elias
    Tack för ditt fina inlägg, o tack för att du berättar di historia, Vad skönt att allt gick bra med din lillkille. Vad fint att ni pratade om oss o tänkte på oss i en sn situation.
  • emmy840508
    villelill skrev 2008-10-06 11:26:38 följande:
    Hej Emma.. skickar en liten hälsning från Ume igen Hoppas allt går framåt.. Läser här ofta, men skriver inte alltid. Det är så intressant att få ta del av dina tankar och funderingar och jag måste säga än en gång att det är beundransvärt att du orkar ta dig framåt i livet! Kram H
    Tack för att du finns här och läser. Det värmer att ni är villiga att dela detta med mig.
  • emmy840508
    sophialicious skrev 2008-10-06 11:51:16 följande:
    jag sitter här och storgråter just nu jag kan inte förstå att en människa kan göra nåt sånt här jag förstår verkligen INTE..mot BARN varför varför varför!!!???? du är fantastisk emma som klarar detta!!!!!
    Nej, jag tror inte någon kan förstå alls. Okej, el nej, det vore inte okej... men det kanske vore mer förståligt om hon gått på mig. Men två barn. Det övergår allas förstånd.
  • emmy840508
    nr3 skrev 2008-10-06 12:06:11 följande:
    hej emma. fantastiskt vilket stöd du har bakom dig. vi är otroligt många som verkligen bryr oss om hur du mår, och som gråter med dig!jag är inne o läser här varje dag, och jag bara beundrar dig mer o mer!!du är bara så fantastisk!tror det är bra för ditt välmående att skriva av dig så som du gör!!vi vet alla vem du är idag (tyvärr ) men ändå är du anonym och likaså vi för dig! *anonyma* vänner tror jag är mycket bra ibland.vi har ett ljus stående kvar i fönstret,sedan den kväll hela sverige skulle tända ett för er.det tänder jag så gott som varje kväll, och sänder en tanke, till er o till andra som drabbats av samma öde, samma grymhet och orättvisa.jag hoppas alla små ängla barn ser o känner värmen!kram på dig o försök må väl, tänker på dig. KRAM!
    Tack för ljuset som fortfarande brinner för oss. Det värmer något enormt. Jag har en hylla här hemma, men kort, leksaker, nallar och mycket mer. Där står två ljus som jag tänder varje dag, då håller jag barnen lite levande igen. Det brinner mins två ljus hela tiden vid graven, oftast 16.
    Tack för att du är här inne o besöker så ofta. jag e så tacksam.
  • emmy840508
    Free skrev 2008-10-06 12:14:03 följande:
    Har sen dag 1 följt vad som hänt din familj. Jag vet knappt vad jag ska skriva, jag har tänkt på er ofta ofta. Jag beundrar dig Emma, och Max och Saga har en helt fantastisk mamma.Säger som många andra sat här, Max och Saga ögon verkligen lyser av glädje. Dom är säkert riktiga glädjespridare uppe i himlen,och Saga busar säkert på! Vill skicka en stor kram till Er allihopa!
    Tack vad fint du skriver om barnen, så vill jag minnas dom.
  • Mandi74

Vet inte vad jag ska skriva så jag skickar bara en STOR kram..

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • emmy840508
    SaT skrev 2008-10-06 12:57:47 följande:
    Har tänkt mycket på dig och din familj ända sedan man såg de första rubrikerna i tidningarna. Det är underbart att läsa när du skriver om dina barn, att få de fina bilderna av barnen, istället för de hjärtskärande rubrikerna.Stora kramar från mig!
    Det e lite det jag e ute efter, att få besrätta om barnen som de var. Både för min egen skull, men för att alla runt om i sverige ska få lära känna barnen som de var. Inte som brottsoffer.... Jag minns dom, o jag minns dom med ett leende. Tack för att ni vill dela det med mig.
  • nudelbumsan

Hej Emma!
    Jag vill bara skriva ett par ord till dej i din stora sorg, du är nog den starkaste människa jag vet & alla andra mammor & pappor som har förlorat sina små. Jag skulle nog aldrig klara av att leva vidare men tyvärr måste man. Dina älskade barn dina finaste finaste ungar sitter på samma stjärna i himlen & har det bra där ingen smärta & ingen sorg kan nå dom. Dom sitter där & vakar över sin otroligt starka mamma & pappa som får genomlida detta hemska fruktansvärda brott en människa kan göra. Jag som alla andra har följt tidingar & nyheter om både er dina barn & Engla & jag gråter varenda gång jag ser barnen på kort dom ser så lyckliga ut. Med detta vill jag bara säga att du är STARK & dina barn har det bra dom har sin mamma som för varje minut varje sekund tänker på dom..

Styrke kramar från Lina & Theodor!!

Mamma till världens finaste barn Theodor
  • emmy840508
    Amigos skrev 2008-10-06 14:13:04 följande:
    Jag tyckte den länken passade bra här, vill vi så kan vi köpa en produkt och eftersom man får välja fond att stödja så kan vi välja Max och Sagas fond.

ååå, tack för ditt fina förslag. Så otroligt fin gest. Max o Sagas fond disponeras av svenska kyrkan villket gör att alla pengar som kommer in går direkt till HPN föreningen och rädda barnen som vi valt att skänka pengarna till. Kyrkan tar inte ut några administrationskostnader.

Jag skriver och lämnar gärna kontonummret om det e någon som vill skänka pengarna dit. Men vill inte göra det utan förfrågning. För det var inte därför jag startade tråden. Utan för att tala om mina änglar och även få dela erat liv.

Skriver jag ut kontonummret kan det kännas som ett "måste" att skänka pengar dit. Det hadde inte Max o Saga heller velat. Men jag hjälper er som vill ha hjälp med det.

Svar på tråden Mina två änglar