• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Amigos

Jag tyckte den länken passade bra här, vill vi så kan vi köpa en produkt och eftersom man får välja fond att stödja så kan vi välja Max och Sagas fond.

• Fru Brastad

Väldigt rart och omtänksamt av dig tycker jag

Amigos skrev 2008-10-06 14:13:04 följande:
    Jag tyckte den länken passade bra här, vill vi så kan vi köpa en produkt och eftersom man får välja fond att stödja så kan vi välja Max och Sagas fond.
  • MammaLillfis

Jag tror helt klart på att våra själar vandrar vidare och att det ofta är så att de vi förlorat fortfarande finns med oss i livet. Min bästa väninna tog sitt liv för ett par år sedan och ett tag efter det så gick en gemensam väninna och spådde sig och fick då höra att vår älskade vän hade det bra där hon finns nu och att hon äntligen hade fått ro i själen & var lycklig. Nu är absolut inte situationen densamma, men poängen är att jag tror som sagt dina barn finns med dig fortfarande & att de har det bra där de är nu.

• Lingonflickan

Har sagt det innan. För mig var Max en sann liten vardagshjälte och jag tror det har förts över till dig. Ett tecken så gott som något på att han finns nära dig och kanske till och med är den som håller dig i handen, som han gör med Saga.

• frujakobsson

*kramar om* Tänker på dig varje dag Emma, Tänker även på Max och Saga och på vilken grymmhet som finns i världen. . Jag och alla vi andra vet ju tyvärr så väl vem du är, och även dina änglar. Vill säga till dig att du är så stark och att barnen lever vidare inom dig.

• Miraklet09

Hejsan Ts

När jag först kikade in i tråden kopplade det först inte att du var hon, hon i arikeln..
     Först så tänkte jag, hm barnens namn, snarlikt hennes i artikeln..
     Men när ja läste lite i början av tråden får jag en rysande känsla, att fan det var ju hon..
     så jag ber om ursäkt för mitt första tvivel..

Jag vet inte hur det är att förlora sina barn, men jag har som så många andra här
     I sverige runt om i alla städer, läst arikeln och följt nyheterna osv..
     så lågt aV HENNE att inte erkänna, men en lättnad att höra att hon inte var psysiskt störd,
     Om jag inte drömmt det, för ursäkta mig nu men sveriges brottslingar
     Kommer undan för mycket genom de där att dem ska få psysk hjälp ist..

Jag förundras även jag av hur stark du är, hur du orkade med att kämpa..

En sak som ja alltid velat fråga dig:

När du låg på sjukhuset, kämpade för din familj och överlevnad, du viste inte hur Läget
     Var och så eller, eller viste du det när du låg på sjukhuset???
     När du vaknade upp och massmedia förföljde nästan varje steg ni tog,
     Hur kändes det?

Förlåt om det är för ingående frågor, inte min mening.... jag ha svårt att utrycka mig

Alltså jag tror aldrig att ja hoppats att någon skulle få rättvisa mer än du,
     att jag bad för dig varje dag, att du skulle vakna, få din hämd..
    Men nu i efterhand efter läst detta förstår jag att du finner friden på annat håll..
     Tycker dt otroligt starkt av dig och tror faktiskt att dina barn är tacksam att du inte
     Är en hämdlysten person utan önskar dina barn välbehåll och hoppas på ett liv efter detta

Jag kan inte nog med ord beskriva hur förundrad jag är över dit mod/styrka..
     Jag önskar dig  och resten av dina anhöriga en fortsatt välfyld resa genom livet..

Krama om stort

E
  • Geshia
    Amigos skrev 2008-10-06 14:13:04 följande:
    men vart väljer man de då? ser ingen fond som heter max och saga (eller liknande)
    geshia.bilddagboken.se ♥ Robin -99 & Liam -07 ♥ geshias.blogspot.com
Svar på tråden Mina två änglar