• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • jl81

Hej Emma ville bara tala om att jag beundrar dig som mamma & person såå otroligt stark!!
    va nyförlöst när allt hemskt drabbade dig & din familj har gråttt såå mkt, men jag vill gärna tro att Max & Saga tittar ner stolt på sin starka kämpandes mamma!

Stor kram!

• Snoddas Snoddas

Hej Emma! Jag tittar in här daglig, och vill bara säga att du är en otroligt varm och ödmjuk människa! Helt otroligt! Många kramar Anna!

• Miraklet09

Förlåt om detta är känsligt att fråga,
     Men artikeln i expressen säger att tyskan ska ha blivit gravid med din sambos barn och adopterat bort det, men ljugit om det, jag förstår inte varför hon inte förklarades psysiskt instabil ändå, om hon hittat på en sån sak, men d rättifärdigar såklart inte de hon gjort

krama

E
  • pulmones

klart att hon är psykist instabil, hur kan man göra något sådant utan at vara knäpp?

Men sit samma ju "friskare" desto hårdare straff så jag är glad att hon är "frisk"

pinguliny skrev 2008-10-06 20:58:10 följande:
     Förlåt om detta är känsligt att fråga, Men artikeln i expressen säger att tyskan ska ha blivit gravid med din sambos barn och adopterat bort det, men ljugit om det, jag förstår inte varför hon inte förklarades psysiskt instabil ändå, om hon hittat på en sån sak, men d rättifärdigar såklart inte de hon gjortkrama
  • Miraklet09
    pulmones skrev 2008-10-06 21:00:48 följande:
    klart att hon är psykist instabil, hur kan man göra något sådant utan at vara knäpp?Men sit samma ju "friskare" desto hårdare straff så jag är glad att hon är "frisk"
     Ja precis
     men ändå fel i dagens samh'lle att vissa kan komma undan med psysk vård
     skrämmande, som om de skulle göra dem nytta, dem får ju oftare återfall???
    E
  • sixten101

Hej Emma
    Vet heller inte vad jag skriva men jag skriver direkt från hjärtat.

Jag har noga följt din historia på både teve och i tidningar och sörjt med er...detta är hemskt sånt här får bara inte hända.Jag ser bilden på Max och Saga framför mig nästan varje dag o tänker på dom.jag kan bara inte fatta två små totalt oskyldiga barn...vad hade dom gjort??ingenting absolut ingenting...Har själv en son på snart 2år...och älskar vareviga dag med honom...och tillsammans sänder jag med min familj många många många styrkekramar till dig och all lycka*Tänker på er!*

MAX   SAGA

två barn jag alltid kommer minnas.

Min Tony Dominic MITT allt!
  • Immer

Hej Emma!
    Jag tänker mycket på er..och önskar att allt som hände vore möjligt att ändra. Om bara någon hade sett vad som hände- tänk dej miljoner av människor som hade kommit rusande för att skydda dej och barnen, så många är det som hade velat hjälpa till där. "Vi har bara varandra", det är väl det man förstår när en katastrof har hänt. Ord är så torftiga... men jag sänder massor med kramar till er.

• Therese 1980
    sixten101 skrev 2008-10-06 23:20:11 följande:
    Hej EmmaVet heller inte vad jag skriva men jag skriver direkt från hjärtat.Jag har noga följt din historia på både teve och i tidningar och sörjt med er...detta är hemskt sånt här får bara inte hända.Jag ser bilden på Max och Saga framför mig nästan varje dag o tänker på dom.jag kan bara inte fatta två små totalt oskyldiga barn...vad hade dom gjort??ingenting absolut ingenting...Har själv en son på snart 2år...och älskar vareviga dag med honom...och tillsammans sänder jag med min familj många många många styrkekramar till dig och all lycka*Tänker på er!*                             MAX   SAGAtvå barn jag alltid kommer minnas.
    Kanske inte det lämpigaste och omge Max namn med döskallar!!
  • Therese 1980

Styrkekramar till dig Emma! Tänker på dig...

• JohannaMatt

Läste i tidningen idag att Emma sagt att det värsta var att Max hade stått bredvid henne och antagligen försökt skydda sin mamma. Jag blir alldeles kall. Denne lille prins, en sådan modig hjälte. Kan inte fatta. Man tror att tiden ska matta ut känslorna, men det känns lika starkt varje dag. Det enda jag kan tänka som gör att det känns lite bättre är att de är på ett bra ställe idag, utan smärta och rädsla, och att barnen har varann.

Hur är det med dig, Emma? Är det tungt nu i veckan?

Svar på tråden Mina två änglar