• Polly S

förhållande lärare -elev?

med anledning av en tråd som ligger i KR undrar jag över era tankar om detta:
    är det någonsin OK för en lärare & elev att ha ett sexuellt/kärleksförhållande? varför/varför inte?

(jag är lärare och tycker absolut NEJ -är man kär eller kåt får man väl vänta tills man inte är just lärare/elev längre!)

• Svar på tråden förhållande lärare -elev?
  • Polly S
    Svar på #10
    sant, kanske skulle lägga till lärare/studenter?
    (är just beroendeställningen som gör att jag anser att det inte är OK, och då käller det ju även undervisande lärare med studenter...)
  • helhed

Hej Fiona! *vinkar*

Jag håller i princip med dig. Det kan inte vara ok att ha ett förhållande lärare - elev, eftersom eleven automatiskt hamnar i beroendeställning. Men en av mina bästa kompisar blev tillsammans med vår lärare när vi läste på universitetet och idag är de gifta och har två barn Ibland kan man inte styra över sina känslor, och då måste man ju få träffas trots allt.

Dock håller jag med dig om att man ska vänta tills man inte är lärare - elev eller läser just den kursen längre. Om det är verkliga känslor kan man vänta! Min kompis blev tillsammans med vår lärare när vi läste historia c, och just då undervisade han enbart på a - och b - kursen (där vi hade haft honom som lärare), så han skulle alltså inte bedöma henne just då.

• enny signatur

Jag är delad. Visst skapar det en beroende ställning, men ska människor hindras från att ge varandra kärlk?
    Jag håller inte med om att det kan vänta om det är känslor. Känlsor dör om de inte får vatten, som blomor, de behöver vårdas...

• enny signatur

Mornie Alantie skrev 2008-09-27 18:44:12 följande:

Jag är inte lärare och mitt svar är NEJ, det är aldrig rätt. Man kanske inte styr över känslor men man styr över vem man har sex med.
    fast kärleksförhålladne behöve rinte vara sex
  • Ogräset