• Polly S

förhållande lärare -elev?

med anledning av en tråd som ligger i KR undrar jag över era tankar om detta:
    är det någonsin OK för en lärare & elev att ha ett sexuellt/kärleksförhållande? varför/varför inte?

(jag är lärare och tycker absolut NEJ -är man kär eller kåt får man väl vänta tills man inte är just lärare/elev längre!)

• Svar på tråden förhållande lärare -elev?
  • enny signatur
    Polly S skrev 2008-09-28 16:59:07 följande:
    Svar på #28läraren bör vara minst... 23. för att vara utbildad.och är det OK med en sexuell relation, inte kärlek utan sex?
    går ut vid 18, klar vid 22 väl?

ang olika ksolor tycker ajg grundskolan är känslig för att eleverna är så pass unga och ofta känsligare.
    gymnasiet, ja det tycker ajg nog är rätt ok.
    universitet tycker jag är värre faktiskt, en universitetsexamen är ofta väldigt viktig och då bör inte lräaren man har ihop det med ara betygsättande
  • Polly S
    Svar på #31
    går ut gymnasiet när man är 19, läser minst 4 år?

du tror en 16-åring inte blir påverkad av att ha sex med sin svensklärare som hon får betyg av?
  • enny signatur
    Polly S skrev 2008-09-28 17:17:22 följande:
    Svar på #31går ut gymnasiet när man är 19, läser minst 4 år?du tror en 16-åring inte blir påverkad av att ha sex med sin svensklärare som hon får betyg av?
    Jag var 18 när jag gick ut, beror på vilken månad man fylle rår i....

Jag tror att en 22 åring blir påverkad av att ha sex med sin lärare med. Men jag tror också att man blir påverkad oavsett vem man har sex med. frågan är, kommer läraren utnytja eleven? Kommer eleven utnytja läraren?
  • Polly S
    Svar på #33
    så altså är inte sex OK anser du?
    men kärlek? hur vet man, när det gäller känslor? man kan lika gärna bli utnyttjad då med...
  • Inanna

Har varit med om studenter som haft förhållande med lärare på universitetet. I ett av fallen var paret mycket öppna och där togs en medbedömande lärare in som assisterade vid betygsättning (efter önskemål från paret). I ett annat fall hölls relationen hemlig (ja...eller hur...) och då blev det inte lika roligt. Läraren blev varnad av högre instans och hela situationen kändes olustig för oss andra. Men vad gäller utnyttjande osv. har jag inga direkta tankar. Kärlek/lust är just kärlek/lust oavsett vem det är emellan. Sen tycker jag, precis som en del av er andra, att inom grundskolan och gymnasiet så bör man kanske vara mindre acceptant (om jag har fattat er andra korrekt, annars får det stå för mig ).

• Polly S
    Svar på #36
    oj! hur gick det med betyg på kursen där de smög med det?
  • Polly S

*puffar igen*
    (är det inga som tycker det är OK som hittat hit och kan utveckla sina tankar?)

• enny signatur
    Polly S skrev 2008-09-28 21:11:50 följande:
    Svar på #33så altså är inte sex OK anser du?men kärlek? hur vet man, när det gäller känslor? man kan lika gärna bli utnyttjad då med...
    visst kan man bli utnyttjad då med, mend et gäller alla förhållanden, inte bara kärlek.
  • Polly S
    Svar på #39
    men då borde det ju vara lika OK att ha sex lärare - elev som att bli kära?
Svar på tråden förhållande lärare -elev?