• Polly S

förhållande lärare -elev?

med anledning av en tråd som ligger i KR undrar jag över era tankar om detta:
    är det någonsin OK för en lärare & elev att ha ett sexuellt/kärleksförhållande? varför/varför inte?

(jag är lärare och tycker absolut NEJ -är man kär eller kåt får man väl vänta tills man inte är just lärare/elev längre!)

• Svar på tråden förhållande lärare -elev?
  • enny signatur

Fiona M: fast etiken och moralen är ju olika srka och olika hos olika personer.

jag ahr svårt att se att ajg som lärare skulle tycka det var ok (omoraliskt i mitt tycke) men som elev helt ok.

Erica86: Är du beredd att vänta 3 år på ne amn för att hans fru inte ska till illa upp? Det är ungefär samma här, bara åsikter osm hindrar. Är man däremot öppen om det (vilekt jag utgår från) så kan ju problemen med betyg osv undanröjas dvs att dnene inte sätter dessa (iaf själv)

• LAV0LINA

Nej, inte så länge man har det förhållandet lärare-elev.
    Är man nu superkåt och dökär så får man antingen byta skola eller vänta tills man inte längre har denne som lärare/elev

• Polly S

vad menar du? vems fru?

enny signatur skrev 2008-10-08 15:09:08 följande:
    Erica86: Är du beredd att vänta 3 år på ne amn för att hans fru inte ska till illa upp? Det är ungefär samma här, bara åsikter osm hindrar. Är man däremot öppen om det (vilekt jag utgår från) så kan ju problemen med betyg osv undanröjas dvs att dnene inte sätter dessa (iaf själv)
  • enny signatur
    Polly S skrev 2008-10-08 15:36:31 följande:
    vad menar du? vems fru?
    jag menade att om man träffar någon ny som presic skilt sig eller aillfall gjort slut med sitt ex så är man sällan beredd att vänta 3 år för att personerna omkring inte ska tänka saker.
  • Polly S
    Svar på #54
    vad har du tagit 3 år ifrån?
    eller jämför du att läraren/eleven ska vänta 3 år (tills man gått ut hogstadiet (!)/gymnasiet) med att man ska vänta 3 år efter att det tagit slut med ett ex?
    nej, ser inte kopplingen.
  • Polly S

*puffar upp tråden och hoppas på fler svar*

• enny signatur
    Polly S skrev 2008-10-08 16:20:58 följande:
    Svar på #54vad har du tagit 3 år ifrån?eller jämför du att läraren/eleven ska vänta 3 år (tills man gått ut hogstadiet (!)/gymnasiet) med att man ska vänta 3 år efter att det tagit slut med ett ex? nej, ser inte kopplingen.
    Mellan gymnasiets början och slut. Varlför med ett ex? för att de tär l ika orimligt
  • Polly S
    Svar på #57
    jag förstår inte jämföelsen, hur är det lika orimligt?
  • enny signatur
    Polly S skrev 2008-10-12 17:58:55 följande:
    Svar på #57jag förstår inte jämförelsen, hur är det lika orimligt?
    Jag menar att ingen skulle acceptera att vänta i 3år för att mildra effekten hos en förredetta partner. Varför skulle man vänta 3år för att samhället tycker det är fel i detta fall? Samhället tycke rinte de tär ok att skaffa en ny direkt heller.
  • Polly S
    Svar på #59
    fast i det här fallet är det ju fel p.g.a. att elev kan få vissa fördelar (eller nackdelar!) just p.g.a förhållandet, samt att läraren kan bli av med jobbet! hur skulle det kunna bli så med ett ex?
Svar på tråden förhållande lärare -elev?