• Polly S

förhållande lärare -elev?

med anledning av en tråd som ligger i KR undrar jag över era tankar om detta:
    är det någonsin OK för en lärare & elev att ha ett sexuellt/kärleksförhållande? varför/varför inte?

(jag är lärare och tycker absolut NEJ -är man kär eller kåt får man väl vänta tills man inte är just lärare/elev längre!)

• Svar på tråden förhållande lärare -elev?
  • Mornie Alantie

Jag är inte lärare och mitt svar är NEJ, det är aldrig rätt. Man kanske inte styr över känslor men man styr över vem man har sex med.

• Jessie74

Håller med dig, ett solklart nej. Då får man se till att man inte längre är lärare/elev innan man påbörjar en relation.

• Tecken

Nej, eftersom det är en maktrelation lärare/elev. T ex kan eleven känna sig tvungen att fortsätta relationen, för att få bra betyg.

• Polly S

håller med er om allt ni skriver, men i den tråden jag tänkte skrev flera att det var OK om det var kärlek och jag hoppades att ngn skulle utveckla de tankarna här...

• Tecken

"I den tråd jag tänkte" - hur menar du nu? Har du redan skrivit en liknande tråd?

• MammaTillNeoh

Hur kommer det sig att ni tycker som ni gör? Om läraren och eleven inte har några lektioner tillsammans så spelar det väl ingen roll, då kan läraren tex inte påverka betyg osv...

• Polly S

nej, inte jag (men jag har skrivit i den), men det ligger en tråd i Känsliga Rummet där flera argumenterar för att det är OK, man kan inte hjälpa känslor osv, osv.
    det blir dock OT att diskutera det där, så jag hoppades få fråga här hur de tänker.

• Polly S
    Svar på #7
    pratar vi universitet el högskola kanske det är mer OK om man inte har läraren i undervisning (jag vet inte riktigt vad jag tycker där faktiskt, men då pratar vi iaf vuxna människor), men inte annars.
  • Tecken
    Polly S skrev 2008-09-27 19:06:28 följande:
    Svar på #7pratar vi universitet el högskola kanske det är mer OK om man inte har läraren i undervisning (jag vet inte riktigt vad jag tycker där faktiskt, men då pratar vi iaf vuxna människor), men inte annars.
    Och på högskola/uni finns det inga elever... Bara studenter.
Svar på tråden förhållande lärare -elev?