• Polly S

    förhållande lärare -elev?

    med anledning av en tråd som ligger i KR undrar jag över era tankar om detta:
    är det någonsin OK för en lärare & elev att ha ett sexuellt/kärleksförhållande? varför/varför inte?

    (jag är lärare och tycker absolut NEJ -är man kär eller kåt får man väl vänta tills man inte är just lärare/elev längre!)

  • Svar på tråden förhållande lärare -elev?
  • LizzyDarcy

    Jag undervisar på högskolenivå och flera av mina studenter är äldre än vad jag är men jag skulle aldrig komma på att ha en relation med någon av mina studenter. Det är väldigt oprofessionellt och ärligt talat, så har jag svårt att ens förstå hur man kommer på sådana tankar.

    Har jag en föreläsning så har jag inte tid att tänka på "han är lite snygg" eller "hmmm... jag blir attraherad". Visst kan det hända att studenter kan stöta på en (de flesta lärare har erfarenheter av detta)men gör de det öppet då blir jag upprörd och extremt försiktig. Jag blir inte smickrad eller glad, snarare tvärtom.

  • Oliwa

    Jag har haft en relation med en lärare, borde väl vara preskriberat vid detta laget så man vågar väl säga det?!

    DÅ hade jag inte några som helst betänkligheter, det var bara coolt och speciellt. Nu tycker jag att han var en stor nolla som inledde nåt med mig som var hans elev.

  • Oliwa

    Fiona -Menar du mig? Jag var 18 och han 24. Sista året på gymnasiet.

  • Polly S
    Svar på #64
    ja, jag menade dig.
    du skriver att du NU tycker han var en nolla -hur tänker du då?
    visste dina vänner om det och gav han dig betyg?
  • Oliwa