• xxmeyaxx

Älskade låtsas-bebis..

Visas just nu på TV4.
    Kollar ni?

"Brittisk dokumentär från 2008. Här undersöker man varför kvinnor spenderar tusentals kronor på dockor som ser ut som riktiga bebisar. De älskar dem som om de vore deras riktiga barn och tar med dem på promenader, gosar med dem och till och med byter deras blöjor. I programmet medverkar bland andra dockmakaren Jamie, som har fyra egna barn, och nu uppfyller andra kvinnors drömmar genom att skapa "bebisar" efter kvinnornas önskemål. Kvinnorna består av allt från kvinnor vars barn är vuxna, mor- och farmödrar som bor långt ifrån sina barnbarn och kvinnor som väntat för länge på att skaffa egna barn."

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 22:02

Ni som inte såg programmet, har här tv4s hemsida med bild på dockorna.

www.tv4.se/1.628168 och
    www.tv4.se/1.648059/2008/09/29/diskutera_alskade_latsasbabis
  • Svar på tråden Älskade låtsas-bebis..
  • xenaa

Jag spg delar av den och det r'äckte bara att se en dam som var ovh handlade Roberto Cavali kläder till sin låtsas bebis!!

Skojar dem eller?!
    173pund för en tröja tror jag det var my god!!

Helt ärligt så var hela grejen riktigt läskig och creepy!

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o3-o7 ♥
  • Velour
    verkligen psykiskt instabila. Påminner om dokumentären där en man hade förhållande med en verklighetstrogen docka. Han klädde ut den, gick ut med den osv.

Men hellre att dessa tokar köper en docka som de lever i en fantasivärld med, än att de skär upp gravida och tar deras barn eller stjäl någons barn på BB.

Fast sjukt är det. Fattar inte varför nån inte tar tag i dem och ger dem psykhjälp!
  • Lelizzz08

Går i repris på lördag kl. 12.40 enl tv4... Så då får man kanske ta sig en kik... Verkar ju lite udda för att vara snäll... ;)

• Melissande

jag tyckte dockorna var väldigt fina. men dom som köpte dem var ju helt psyko!!

• lunkentuss

Jag tycker det är skillnad på deras anledning... Om man köper dom som "samlarobjekt" och har liggandes i varsin korg och pysslar med klädebyte lite då och då -som en del gör med barbies till exempel... Då kan jag tycka att det är okej. Då är det ju en hobby som vilken som helst (till exempel flygplans samlingar för män som nån nämde)
    Men när man köper en docka för att ha som en bebis på riktigt (dom var ute och gick med dom "matade" dom och bytte blöja osv) och gör det för att ersätta ett annat barn elr ett barn man aldrig lyckats få... Det är bara sorgligt. Dessa människor borde få hjälp på annat sätt.

Själv tycker jag hela grejjen var lite läskig. Såg ju ut som döda barn :-/ Så jag skulle inte vilja ha en till dottern ens som lekdocka.. huu...

• Lantani

vad kostar egentligen dessa dockor? De sa inte något om de va? hade varit intressant att veta

• yuzz
    Princess85 skrev 2008-09-29 21:57:08 följande:
    Haha ungen är ju iaf smartare än kärringen
    Va sa han?
  • lunkentuss
    Svar på #97
    nej jag såg inget... Såg inte från början men...
  • xenaa
    yuzz skrev 2008-09-29 22:20:38 följande:
    Va sa han?
    Han sa att det var ju en docka ingen bebis!!

Han sa med att mormor var en "numbnutt" alltså en tokstolle.
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o3-o7 ♥
Svar på tråden Älskade låtsas-bebis..