• xxmeyaxx

Älskade låtsas-bebis..

Visas just nu på TV4.
    Kollar ni?

"Brittisk dokumentär från 2008. Här undersöker man varför kvinnor spenderar tusentals kronor på dockor som ser ut som riktiga bebisar. De älskar dem som om de vore deras riktiga barn och tar med dem på promenader, gosar med dem och till och med byter deras blöjor. I programmet medverkar bland andra dockmakaren Jamie, som har fyra egna barn, och nu uppfyller andra kvinnors drömmar genom att skapa "bebisar" efter kvinnornas önskemål. Kvinnorna består av allt från kvinnor vars barn är vuxna, mor- och farmödrar som bor långt ifrån sina barnbarn och kvinnor som väntat för länge på att skaffa egna barn."

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 22:02

Ni som inte såg programmet, har här tv4s hemsida med bild på dockorna.

www.tv4.se/1.628168 och
    www.tv4.se/1.648059/2008/09/29/diskutera_alskade_latsasbabis
  • Svar på tråden Älskade låtsas-bebis..
  • SandraS

Men hon som åkte till USA och sen sa att hon älskade sin "bebis" Man kan väll inte älska en docka???

• xxmeyaxx
    Lantani skrev 2008-09-29 22:20:19 följande:
    vad kostar egentligen dessa dockor? De sa inte något om de va? hade varit intressant att veta
    Jag har hittat en sida, där liknande dockor ska kosta 1299 kr.
    Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • SandraS
    Lantani skrev 2008-09-29 22:20:19 följande:
    vad kostar egentligen dessa dockor? De sa inte något om de va? hade varit intressant att veta
    Nej de sa inget pris
  • lunkentuss
    Svar på #102
    Nej då hade man ju inte lämnat tillbaka den... tkr jag iaf.
  • xenaa

Hittade en sida

http://www.reborn-baby.com/

sen kunde man klicka sig vidare på ebay länk där hon har dockorna ute. en ligger på 400pund!!!!!!!!!!!!!!!

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o3-o7 ♥
  • SandraS
    xxmeyaxx skrev 2008-09-29 22:25:04 följande:
    Jag har hittat en sida, där liknande dockor ska kosta 1299 kr.
    Är det en svensk sida?
    Vet att jag sett liknande dockor i det där sverigehäftet eller vad det heter som man får i brevlådan ibland. Till dom dockorna får man ett intyg på att dockan är äkta eller nåt sånt och sen så får man även kort som man kan skicka till sina nära och kära för att tala om att "den nya familjemedlemmen" har kommit....DET ÄR SJUKT! Jag skulle bli riktikt rädd om nån av min vänner skickade ett sånt kort till mig, vad blir det härnäst? Barndop????
  • hej att

Ja jag såg halva, klarade inte mer.

• MinnY

hemskt...

.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.MaHoo.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Älskade låtsas-bebis..