• xxmeyaxx

Älskade låtsas-bebis..

Visas just nu på TV4.
    Kollar ni?

"Brittisk dokumentär från 2008. Här undersöker man varför kvinnor spenderar tusentals kronor på dockor som ser ut som riktiga bebisar. De älskar dem som om de vore deras riktiga barn och tar med dem på promenader, gosar med dem och till och med byter deras blöjor. I programmet medverkar bland andra dockmakaren Jamie, som har fyra egna barn, och nu uppfyller andra kvinnors drömmar genom att skapa "bebisar" efter kvinnornas önskemål. Kvinnorna består av allt från kvinnor vars barn är vuxna, mor- och farmödrar som bor långt ifrån sina barnbarn och kvinnor som väntat för länge på att skaffa egna barn."

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 22:02

Ni som inte såg programmet, har här tv4s hemsida med bild på dockorna.

www.tv4.se/1.628168 och
    www.tv4.se/1.648059/2008/09/29/diskutera_alskade_latsasbabis
  • Svar på tråden Älskade låtsas-bebis..
  • Leaaa

finns för sjutton folk till allt och man kan tjäna pengar på allt!

• MASS

Undra om inte folk på stan reagerar och tror att "bäbisen" är död...

• Tessa606

Usch, tycker det är lite psyko... Nu har i alla fall min sambo lovat att han ska sluta reta mig för att jag skämmer bort vår hund, den lever ju i alla fall

• Kärnan

*ryser* hur skulle man reagera om man såg en kvinna med en barnvagn... och om man sen tittar ner i vagnen och ser en helt stel bebis med stirrande blick... ringa polisen kanske?

...verkligen stört
  • xxmeyaxx
    Atamon skrev 2008-09-29 21:31:49 följande:
    xxmeyaxx skrev 2008-09-29 21:27:07 följande: 3 635,64 svenska krono
    fy helvete! på en docka.. 
    Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Odella

Hon som lade 300 pund på dockkläder tycker jag är mest läskig. Hon vill ju inte ha en bebis som smutsar ner sig eller skriker. Rätt skönt att veta att hon inte har några riktiga!

Och hallå jag trodde ju pojken Harry var död, inte att han bara bodde i Nya Zeeland. Förstår att mormodern tycker det är jobbigt, men att skaffa en docka som liknar honom är väl kanske inte det bästa sättet att deala med sin saknad.

• måntroll

undrar vad en sån där kostar egentligen,, lär ju va svin dyra

• SilverEmma
    gubealol skrev 2008-09-29 21:31:04 följande:
    Men vad hände med Harry och dottern egentligen?
    Dom flyttade till Nya Zeeland...
  • Flutterby
    gubealol skrev 2008-09-29 21:31:04 följande:
    Men vad hände med Harry och dottern egentligen?
    De flyttade till Nya Zeeland, jag som trodde pojken dött!

Verkligen läskigt! Kvinnan som reste ända till USA för att hämta sin nya "bebis", vad ska man säga om henne? De verkar ju ha pengar som gräs i alla fall, varför inte adoptera en riktig bebis?
  • Odella
    Kärnan skrev 2008-09-29 21:41:46 följande:
    *ryser* hur skulle man reagera om man såg en kvinna med en barnvagn... och om man sen tittar ner i vagnen och ser en helt stel bebis med stirrande blick... ringa polisen kanske?...verkligen stört
    Ja jag tänker också så! När kvinnan var och shoppade kläder tänkte jag att alla kassörskor säkert tänkte "Nu kommer hon galna kvinnan med alla dockbebisarna!"
Svar på tråden Älskade låtsas-bebis..