• xxmeyaxx

Älskade låtsas-bebis..

Visas just nu på TV4.
    Kollar ni?

"Brittisk dokumentär från 2008. Här undersöker man varför kvinnor spenderar tusentals kronor på dockor som ser ut som riktiga bebisar. De älskar dem som om de vore deras riktiga barn och tar med dem på promenader, gosar med dem och till och med byter deras blöjor. I programmet medverkar bland andra dockmakaren Jamie, som har fyra egna barn, och nu uppfyller andra kvinnors drömmar genom att skapa "bebisar" efter kvinnornas önskemål. Kvinnorna består av allt från kvinnor vars barn är vuxna, mor- och farmödrar som bor långt ifrån sina barnbarn och kvinnor som väntat för länge på att skaffa egna barn."

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 22:02

Ni som inte såg programmet, har här tv4s hemsida med bild på dockorna.

www.tv4.se/1.628168 och
    www.tv4.se/1.648059/2008/09/29/diskutera_alskade_latsasbabis
  • Svar på tråden Älskade låtsas-bebis..
  • Andaloal

Ja gud ja.... de är väldigt verklighetstrogna

En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • AyaRan

dockorna är jättefina- kvinnorna är bara så fruktansvärt creepy.
    sorgligt att se på :(
    (zappar till csi)

• blommanigbg

Egentligen. Vad är det för skillnad mot att vuxna karlar pysslar med sina veteranbilar hela kvällarna? Låt de leka..

• yuzz

Riktigt läskigt. Fattar inte vaför man skulle skaffa en sån docka om annat än prydnad.
    Gå ut på promenad med den? Det är sjukt!

• jessca

Tycker det är skitläskigt! Dockorna är lite för verkliga för min smak *ryser*

1+1=3
  • logg81

Jag kan inte titta på det, de ser ut som döda bebisar... Men visst är de bra gjorda...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • jessca
    logg81 skrev 2008-09-29 21:17:22 följande:
    Jag kan inte titta på det, de ser ut som döda bebisar... Men visst är de bra gjorda...
    Ja den känslan fick jag med..otäckt
    1+1=3
  • Leaaa

såg ni att dockan hade hål i öronen?! shitt 300 pund på dockkläder!!

Svar på tråden Älskade låtsas-bebis..