• xxmeyaxx

Älskade låtsas-bebis..

Visas just nu på TV4.
    Kollar ni?

"Brittisk dokumentär från 2008. Här undersöker man varför kvinnor spenderar tusentals kronor på dockor som ser ut som riktiga bebisar. De älskar dem som om de vore deras riktiga barn och tar med dem på promenader, gosar med dem och till och med byter deras blöjor. I programmet medverkar bland andra dockmakaren Jamie, som har fyra egna barn, och nu uppfyller andra kvinnors drömmar genom att skapa "bebisar" efter kvinnornas önskemål. Kvinnorna består av allt från kvinnor vars barn är vuxna, mor- och farmödrar som bor långt ifrån sina barnbarn och kvinnor som väntat för länge på att skaffa egna barn."

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 22:02

Ni som inte såg programmet, har här tv4s hemsida med bild på dockorna.

www.tv4.se/1.628168 och
    www.tv4.se/1.648059/2008/09/29/diskutera_alskade_latsasbabis
  • Svar på tråden Älskade låtsas-bebis..
  • 2 ska bli 3 är nu 4

jag fixade inte mer än 5-10 minuter... creeeepy!!!

Jättefina dockor om man är samlare absolut, men att ha den som ett substitut för bäbis speciellt då hon "inte gillade skrik och oordning" el vad hon nu sa som en anl till att dom va barnlösa.. Enklare att ha en låtsas bäbis m dior nappflaska m låtsas ersättning.. helknäpp människa. iofsig kanske en himla tur att dom inte hade barn. kanske bättre att hon hade en docka som ligger still och är tyst som hon kan klä m snygga kläder och "tillbehör".

• lilla kråkan

Tragisk och mycket sorgligt! :(

• yuzz
    xenaa skrev 2008-09-29 22:24:10 följande:
    Han sa att det var ju en docka ingen bebis!!Han sa med att mormor var en "numbnutt" alltså en tokstolle.
    Hahaha klok unge!!
  • Em00

Jag tycker mest synd om dom som skaffade barnen,
    inte att dom var patetiska eller sjuka..

• Mamma till två mirakel

Helt sinnessjuk var hon ju hon med 4st Vita Emmaljunga vagnar,såg ni det lr??
    Nä fy faaan creepy asså...

(¯`°?.¸ ღ♥ Med Bebis i magen v.27 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Aiwendil
    Silverkatten06 skrev 2008-09-29 23:11:18 följande:
    Nej, men normala docksamlare går inte omkring med dockorna i vagn på promenad eller sätter dem i bilstol i bilen.
    Det var ju det jag menade...
    Jag tycker det är märkligt med dockor som substistut....

Men då så...
    Jag har en sån verklighetstrogen docka från capellias reborn som PRYDNAD
    En flickdocka med öppna ögon som sitter bland lite andra gossedjur på en hylla.

Är jag okej i huvudet då eller är jag också "rubbad" ?
    Mamma till Isak - 2007 03 09
  • Ela86
    Aiwendil skrev 2008-09-30 07:45:41 följande:
    Det var ju det jag menade... Jag tycker det är märkligt med dockor som substistut....Men då så...Jag har en sån verklighetstrogen docka från capellias reborn som PRYDNADEn flickdocka med öppna ögon som sitter bland lite andra gossedjur på en hylla.Är jag okej i huvudet då eller är jag också "rubbad" ?
    Nej, du har den ju som prydnad.... Inte så att du borstar håret, går ut med den. köper kläder för flera tusen.

Jag tyckte det var riktigt hemskt med mormorn som gjorde en docka efter hennes barnbarn. Jag hade nog tyckte det hade vart lite sjukt om jag vart hennes dotter.... Jag o min kompis trodde att både dottern o sonen hade gått bort innan vi liksom fatta att han "bara" bodde utomlands. Ni kanske redan hade diskuterat detta, men då tar jag upp det igen
  • tilda den vilda
    Aiwendil skrev 2008-09-30 07:45:41 följande:
    Det var ju det jag menade... Jag tycker det är märkligt med dockor som substistut....Men då så...Jag har en sån verklighetstrogen docka från capellias reborn som PRYDNADEn flickdocka med öppna ögon som sitter bland lite andra gossedjur på en hylla.Är jag okej i huvudet då eller är jag också "rubbad" ?
    tycker som du!! de var sååå söta
    Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
Svar på tråden Älskade låtsas-bebis..