• xxmeyaxx

Älskade låtsas-bebis..

Visas just nu på TV4.
    Kollar ni?

"Brittisk dokumentär från 2008. Här undersöker man varför kvinnor spenderar tusentals kronor på dockor som ser ut som riktiga bebisar. De älskar dem som om de vore deras riktiga barn och tar med dem på promenader, gosar med dem och till och med byter deras blöjor. I programmet medverkar bland andra dockmakaren Jamie, som har fyra egna barn, och nu uppfyller andra kvinnors drömmar genom att skapa "bebisar" efter kvinnornas önskemål. Kvinnorna består av allt från kvinnor vars barn är vuxna, mor- och farmödrar som bor långt ifrån sina barnbarn och kvinnor som väntat för länge på att skaffa egna barn."

Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-29 22:02

Ni som inte såg programmet, har här tv4s hemsida med bild på dockorna.

www.tv4.se/1.628168 och
    www.tv4.se/1.648059/2008/09/29/diskutera_alskade_latsasbabis
  • Svar på tråden Älskade låtsas-bebis..
  • xxmeyaxx
    SandraS skrev 2008-09-29 22:28:33 följande:
    Är det en svensk sida?Vet att jag sett liknande dockor i det där sverigehäftet eller vad det heter som man får i brevlådan ibland. Till dom dockorna får man ett intyg på att dockan är äkta eller nåt sånt och sen så får man även kort som man kan skicka till sina nära och kära för att tala om att "den nya familjemedlemmen" har kommit....DET ÄR SJUKT! Jag skulle bli riktikt rädd om nån av min vänner skickade ett sånt kort till mig, vad blir det härnäst? Barndop????
    mjo, det var en svensk sida.
    Extra hjärna efter att man fött barn? My ass! Skulle mer tro att den satt sig i tuttarna.
  • Aiwendil
    SandraS skrev 2008-09-29 22:32:37 följande:
    www.capellias.com/svensk%20Kopia%20av%20capel...

Men alltså...
    Om man som docksamlare köper dockor därifrån är det väl ändå inget fel?

Om man har dockorna som substitut för riktiga barn tycker jag det är märkligt men inte om man samlar på dockor...

Jag har en verklighetstrogen docka som är jättefin.

Hon sitter på en hyll tillsammans med lite nallar och så och det är ju som vilken docka som helst...

Mamma till Isak - 2007 03 09
  • Silverkatten06
    Aiwendil skrev 2008-09-29 22:38:55 följande:
    Men alltså...Om man som docksamlare köper dockor därifrån är det väl ändå inget fel?Om man har dockorna som substitut för riktiga barn tycker jag det är märkligt men inte om man samlar på dockor...
    Hon sitter på en hyll tillsammans med lite nallar och så och det är ju som vilken docka som helst...
    Nej, men normala docksamlare går inte omkring med dockorna i vagn på promenad eller sätter dem i bilstol i bilen.
  • gustafssons

Det verkar ju vara helsjukt!!

• SandraS
    Men alltså...Om man som docksamlare köper dockor därifrån är det väl ändå inget fel?Om man har dockorna som substitut för riktiga barn tycker jag det är märkligt men inte om man samlar på dockor...
    Ja, men tänker just på det här med att skicka kort till nära och kära att "bebisen" har kommit
    Att ha som prydnad är juh en annan sak.
  • Odella
    Men alltså...Om man som docksamlare köper dockor därifrån är det väl ändå inget fel?Om man har dockorna som substitut för riktiga barn tycker jag det är märkligt men inte om man samlar på dockor...Jag har en verklighetstrogen docka som är jättefin.Hon sitter på en hyll tillsammans med lite nallar och så och det är ju som vilken docka som helst...
    Nej det tycker jag inte. Folk kan ju samla på massor av olika saker. Men jag tycker inte de här kvinnorna var direkt samlare, utan de agerade som att barnen på något sätt var levande för dem och som ett substitut för något annat.
  • Tessa76

Såg programmet på 4:an och tycker det var riktigt äckligt!! Sjukligt!!urk!

Svar på tråden Älskade låtsas-bebis..