• Amlin

Bokcirkel i Norrköping

Öppnar en separat tråd där vi som vill läsa och diskutera böcker i höst kan samlas.

På så sätt försvinner inte det som har att göra med bokcirkeln i de övriga diskussionerna i tråden Mammor/gravida i Norrköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 14:25
    Den aktuella boken är "Ditt kompetenta barn av Jesper Juul. Vi kommer sedan att träffas i början av december för att diskutera boken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-16 16:43
    Ny bok: Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Vi träffas Torsdagen den 5 februari kl. 18 för att diskutera boken.

• Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping
  • lufsan78

Ärtansmamma - ja självklart får du det

• Ärtansmamma

Vad trevligt! Då ska jag börja läsa direkt=) Var det det "Det kompetenta barnet" som var första boken? Och tills mitten av november? (har läst lite tillbaks i tråden men är rädd att jag kanske missade något)

• Amlin

Ärtansmamma: Välkommen. Vi har nog inte bestämt datum än så det är öppet för diskussion.

Men slutet av november var på tapeten. Om alla snabbt kan få tag i boken så låter det bra tycker jag. Men om leveranstider eller så strular så kanske vi behöver mer tid?

• Sagofe

Slutet av november låter bra. Jag läser snabbt, men jag tar med den i beställningen nästa gång det är dags att skicka efter böcker.

Amlin: Kan du inte lägga upp i trådstarten vilken bok man för närvarande ska läsa?

• annelie9

Vad säger ni om att ses 1 december? Så hinner alla som inte har boken tid att införskaffa den.

Mitt förslag på träff är 1 december kl 18.00

• Slarvan

Jag har svårt att säga varken bu eller bä om tiden ,datumet däremot är ok. Just nu fungerar det inte alls att träffas kl 18 eftersom Elin lägger sig 19 och jag ammar henne vid läggdags. Det kan ju ha ändrats då, vem vet, samtidigt så har jag inga planer på att sluta amma ännu .

Jag börjar läsa boken så får vi väl se hur det går

• lufsan78

Ärtansmamma - ja det är det kompetenta barnet som gäller

Annelie9 - ja den tiden passar bra för mig

• Amlin

anneli9: Bra idé, men jag väntar nog med att lägga in uppgiften tills dess att vi är överens om nästa träff. Så kan allt komma in samtidigt.

• Sagofe

Den tiden funkar för mig, men som de andra säger så kan vi ju kolla lite hur det funkar för alla.

• annelie9

Självklart ska vi diskutera både datum och tid.

Slarvan: kan ju vara fler som har som dig som måste amma på kvällen och så, så självklart är jag öppen för diskussion.

Svar på tråden Bokcirkel i Norrköping