• LillaFrun

Vi som lyckats med insemination :-)

Jag har absolut inte plussat men tänkte om de som gör det ville lägga in sig här, kanske antal försök och ev behandlingar.
    Känns som det går trögt på den här fronten för en hel del, inkl mig själv, så vi skulle behöva lite hopp.
    Se att det faktiskt funkar
    Hoppas att någon nappar på ide´n och hjälper oss att hålla hoppet uppe
    Givetvis massor grattiskramar till listans framtida medlemmar.

• Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)
  • salt

Fröken Fräken skrev 2008-10-09 15:29:10 följande:

Salt: Vi har inte heller någon förklaring till varför man inte hittar några spermier varken i provet eller när man gjorde en biopsi. Inga hormonfel eller nån sjukdom i barndomen. Min man är bara steril. varför kommer vi aldrig få veta. Helt ofattbart egentligen. Men nu ser vi båda fram emot vår bebis som snart ska titta ut. Maken pratar med magen varje kväll. Säger till magen : Pappa är bäst, pappa är snällast. Mamma är elak
    Riktigt så långt har inte min man kommit ännu, ska inte ge honom dumma idéer om vad han ska säga till magen. Ännu så håller han sig mest till "hallåååå, hallåååå, är det nån därinne?" Fantasilöst, jag vet... men jag förstår att han har svårt att greppa det hela trots att magen växer. Det är mest efter UL och BM-besök han får något konstigt i blicken och jag ser att han har förstått. Då är barnvagnar högsta prioritet för en dag

Intressant att vi båda har samma diagnos. Inte så skoj, men man känner sig mindre ensam!
  • salt

14/2, det är en liten stund efter dig?

• spirea

Hej hej! För oss är det precis som för flera av er: Inga spermier alls och man vet inte varför. Det var verkligen en chock att få beskedet noll spermier. Vid biopsin hade läkaren gott hopp om att hitta spermier eftersom testiklarna var "stora och hade fin konsistens" Har aldrig tänkt på min sambos testiklar på det viset =) Tänk vad våra stackars män fått gå igenom!! Är så tacksam över att min älskling var villig att gå igenom allt detta tillsammans med mig. Vad jag sett i forum här på FL så verkar det finnas många män som tränger bort problemet, inte vågar lämna spermaprov, göra biopsi och ser spermadonation som en omöjlighet. Hurra för modiga män!

• HjärterEss

Ja hurra för modiga män!

• salt

spirea: Visst är de modiga! Var med inne under den första biopsin och jag är verkligen stolt över min man som genomgick en andra också!

Har du BF i början av november? Tyckte det såg ut som om Fröken Fräken har i början av december.

• LillaFrun
    salt skrev 2008-10-09 15:49:21 följande:
    Gör ni också DI LillaFrun?
    Japp, samma bekymmer här, spårlöst försvunna simmare
    Man hoppas ju att det ska funka.
    Har haft så lätt att bli med barn förut så jag blev nästan förvånad när det inte tog sig på första försöket, rädd att pergon gör slemhinnan för tunn men det var ingen fara sa de..
    Min man är det mest otroliga pappa till de barn vi har men jag skulle vilja att han fick uppleva resan från början
    Ni är ju bevis på att DI kan fungera

Nej biopsin är nog inte att leka med...
  • spirea

Salt: Jag har BF 11/11, så det närmar sig med stormsteg! Jag längtar!!! Men jag hoppas att lillan inte tittar ut i förtid för i ett par veckor till bor vi hos svärmor eftersom huset renoveras. Vill hem till mitt hus och fixa iordning dotterns rum...

Kram på er

• Solkattan

Är det här tråden för oss med män utan spermier?
    För då vill jag också vara med.....Skrattande
    Precis misslyckats med vår första DI.. men börjar nu finna krafter att hoppa upp på hästen igen!

//Solkatta

Svar på tråden Vi som lyckats med insemination :-)