• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-10-18 16:34:23 följande:
    Ligger i sängen och är sjuk .-( Tråkigt. Har ont i musklerna. Och jag som köpte nya skor igår så jag skulle kunna njuta av lite träning i helgen!
    Syrkekramar till världens bästa milli
  • Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-18 16:36:47 följande:

Varit ute och lunchat,proppmätt och trött.Är alldeles själv hemma,njuter.
    När ska vi luncha då?

Du känner igen mig på den snygga axelremsväskan instoppad i knapphålet!
  • Tant Greta
    Pelargonen skrev 2008-10-18 16:33:02 följande:
    BM tyckte det men vi har tagit till oss den forskning som visar att barnen i magen kanske inte mår helt bra av alla UL. Så vi har valt att "suga på karamellen" och vänta tills rutin-UL i december.
    Att ni kan hålla er?!!!
    DET skulle inte jag kunna
  • Pelargonen
    MissKaos skrev 2008-10-18 16:36:54 följande:
    Oj... fast den frsningen är ju än så länge inte det minsta evidensbaserad,¨åtminstonde inte vad gäller risker för påverkan. Man tror att hjärnan EV skulle kunna påverkas det man VET är att någon promille skulle kunna bli vänsterhänta av många UL.. MEn man ska följa sin övertygelse såklart..
    Jaså?

Den forskning jag har hört om är gjord av bl.a en BM på Danderyd samt BM:or i Danmark (min kusin är BM där. Fler och fler barn föds med en arm (eller båda) vid huvudet och undersökningar visar att det är vanligare hos barn som under graviditeten blivit utsatta för många UL. Man funderar därmed kring om det kan vara så att barnet faktiskt hör ljudet och därmed försöker skydda sina öron med händerna. Mammor som föder barnen med handen vid huvudet spricker ofta mycket och okontrollerat. Det där skrämde mig (eftersom min kusin bekräftade att forksning kring detta pågår) så då törs jag inte riktigt göra fler än behövligt.
  • Pelargonen

Tant Greta skrev 2008-10-18 16:39:59 följande:

Att ni kan hålla er?!!!DET skulle inte jag kunna
    Maken vill inte ens prata om det. Han blir svettig bara jag nämner "tvillingar eller fler".
  • MissKaos
    Pelargonen skrev 2008-10-18 16:40:02 följande:
    Jaså?Den forskning jag har hört om är gjord av bl.a en BM på Danderyd samt BM:or i Danmark (min kusin är BM där. Fler och fler barn föds med en arm (eller båda) vid huvudet och undersökningar visar att det är vanligare hos barn som under graviditeten blivit utsatta för många UL. Man funderar därmed kring om det kan vara så att barnet faktiskt hör ljudet och därmed försöker skydda sina öron med händerna. Mammor som föder barnen med handen vid huvudet spricker ofta mycket och okontrollerat. Det där skrämde mig (eftersom min kusin bekräftade att forksning kring detta pågår) så då törs jag inte riktigt göra fler än behövligt.
    Där ser man! Nyare forsnkning än den jag har sett publicerad då.. Intressant, eller läskigt? Jag asom har gjort många UL... Fast snabba ifs..
    (¯`°?.¸ ღ♥ FRUKT ÄR INTE GODIS ♥ღ¸.?°¯)
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-10-18 16:39:05 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-18 16:36:47 följande: När ska vi luncha då? Du känner igen mig på den snygga axelremsväskan instoppad i knapphålet!
    När jag kan gå som folk igen 9 dagar kvar innan gipset tas bort!
    Gissa om jag längtar!Men blir trött på alla som säger att jag ändå inte lär kunna gå utan kryckor i flera veckor efter...
    Har ju en bild i huvudet där jag springer&gör glädjeskutt när jag lämnar ortopeden... 
  • Millimina

Tant Greta skrev 2008-10-18 16:46:46 följande:

När jag kan gå som folk igen 9 dagar kvar innan gipset tas bort!Gissa om jag längtar!Men blir trött på alla som säger att jag ändå inte lär kunna gå utan kryckor i flera veckor efter... Har ju en bild i huvudet där jag springer&gör glädjeskutt när jag lämnar ortopeden... 
    Det kan säkert ta mindre än flera veckor. Men benet kommer ju vara lite småskaligt efteråt.

Tror jag ska komma och ringa på porttelefonen jag. Tar med mig jungfu om utifall att du skulle bli våldsam..
  • Tant Greta
    Millimina skrev 2008-10-18 16:53:22 följande:
    Tant Greta skrev 2008-10-18 16:46:46 följande: Det kan säkert ta mindre än flera veckor. Men benet kommer ju vara lite småskaligt efteråt. Tror jag ska komma och ringa på porttelefonen jag. Tar med mig jungfu om utifall att du skulle bli våldsam..
    Va bra,då kan ni komma och göra pedikyr på mig
Svar på tråden dårt asöires setuG