• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Millimina

MK, hur långt har du kvar? Har bebben börjat skrapa med fingrarna i nederdelarna.. DET är förbjudet, så det är bara att häkta honom om han börjar! (ajajajajaja!)

• MissKaos
    Millimina skrev 2008-10-18 17:50:30 följande:
    MK, hur långt har du kvar? Har bebben börjat skrapa med fingrarna i nederdelarna.. DET är förbjudet, så det är bara att häkta honom om han börjar! (ajajajajaja!)
    JAg börjar vara rädd för prematurbebis. V29.. Det KÄNNS som om den letar efter utgången, och den låg med huvudet neråt på UL igår. Jag, min lillebror, mamma, morfar är födda på samma dag för tidigt enl mamma. Exakt 3,5 veckor. HA rinte fått ur henne VILKEN dag bara. Hon villinte orom mig. Har samandragningar av och till, och har haft rätt länge. DESSUTOM känns foglosn helt plötsligt BÄTTRE, det ska dom inte. *brr* Hoppas jag får gå över till v42!
    (¯`°?.¸ ღ♥ FRUKT ÄR INTE GODIS ♥ღ¸.?°¯)
  • MissKaos
    Pelargonen skrev 2008-10-18 17:49:43 följande:
    Jupp. *ryser*
    FAst bara 2,5% spricker i slutarmuskeln alls, och då är det ju inte totalkaput vi pratar om.
    (¯`°?.¸ ღ♥ FRUKT ÄR INTE GODIS ♥ღ¸.?°¯)
  • Millimina
    MissKaos skrev 2008-10-18 17:54:21 följande:
    FAst bara 2,5% spricker i slutarmuskeln alls, och då är det ju inte totalkaput vi pratar om.
    Man bör nog inte veta sådant där. Tänk att om det händer så gör det. Och förstås ta reda på om det går att göra något åt utan att bli för manisk om det heller. Allt kan man inte göra något åt. En del som går att göra något åt kan man ändå inte göra något åt..schlappna av!
  • siamusen

Jag har gjort 16 UL med rufs förresten.

9 (tror jag det var)med Gaston

Och 10 eller 11 med Clovis plus magnetröntgen. 8 eller 9 av dem var mellan vecka 9 och vecka 14.

• Millimina
    siamusen skrev 2008-10-18 18:21:09 följande:
    www.familjeliv.se/hem/siamusen/gallery/phpsca...kortet pa Clovis som vi ska skicka ut.Och ni pratar anal-töj-o-böj hör jag
    ujuj, vilken söting. Det finns en del barn som liksom rör en i hjärtat med sina näpna utseenden. Han är ju klart en sådan! Vilka ögon! Och så söt mun! =)
  • Centurion
    Pelargonen skrev 2008-10-18 16:40:02 följande:
    Jaså?Den forskning jag har hört om är gjord av bl.a en BM på Danderyd samt BM:or i Danmark (min kusin är BM där. Fler och fler barn föds med en arm (eller båda) vid huvudet och undersökningar visar att det är vanligare hos barn som under graviditeten blivit utsatta för många UL. Man funderar därmed kring om det kan vara så att barnet faktiskt hör ljudet och därmed försöker skydda sina öron med händerna. Mammor som föder barnen med handen vid huvudet spricker ofta mycket och okontrollerat. Det där skrämde mig (eftersom min kusin bekräftade att forksning kring detta pågår) så då törs jag inte riktigt göra fler än behövligt.
    Vi gjorde måånga ul med Love och han hade båda händerna uppe vid hakan.
    Welcome to walk a mile in my moccasines
  • siamusen
    Millimina skrev 2008-10-18 18:34:51 följande:
    ujuj, vilken söting. Det finns en del barn som liksom rör en i hjärtat med sina näpna utseenden. Han är ju klart en sådan! Vilka ögon! Och så söt mun! =)
    Ja, jag tycker han duger
Svar på tråden dårt asöires setuG