• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Pelargonen
    MissKaos skrev 2008-10-18 17:10:07 följande:
    SKÖNT! Gips är jobbigt -spec i duchen.Ska bliintressant att se vad man hör om den här forskningen. Verkar ju knepigt att tidiga UL skulle påverka -då har ju fostret ingen hörsel..
    Ja, det har du ju rätt i! Måste komma ihåg att fråga om det.
  • Pelargonen
    Millimina skrev 2008-10-18 17:17:59 följande:
    Ja, gärna, det är ju intressant! Jag menade inte att det är omöjligt att sambandet finns, mer teorin bakom, som ska förklara fenomenet..
    Ja, jag har ingen aning. Är inte insatt alls på det sättet men efter att ha fått höra min kompis berättelse så blev jag skraj. Att spricka mycket är min stora skräck.
  • MissKaos
    Pelargonen skrev 2008-10-18 17:35:02 följande:
    Ja, jag har ingen aning. Är inte insatt alls på det sättet men efter att ha fått höra min kompis berättelse så blev jag skraj. Att spricka mycket är min stora skräck.
    Min med. Särskilt bakåt. Total anus kaput är mitt värsta scenario...
    (¯`°?.¸ ღ♥ FRUKT ÄR INTE GODIS ♥ღ¸.?°¯)
  • Millimina
    MissKaos skrev 2008-10-18 17:26:50 följande:
    Nä, man kan ju isf fundera över varför UL gjordes. För att kontrollera tillväxt el läge eller.. Ja, andra saker som medför ökad risk för snitt?
    Studier av den här sorten _brukar_ ha korrigerat för den typen av "fel". Däremot så kan det ju ha upptäckts saker genom UL som gjorde att beslut togs sent om kejsarsnitt...Men jag förstod det inte ens så starkt. Tyvärr så sitter jag inte längre bakom universitetets server och det gör att jag bara kan läsa sammanfattningarna.
  • MissKaos
    Millimina skrev 2008-10-18 17:39:28 följande:
    Studier av den här sorten _brukar_ ha korrigerat för den typen av "fel". Däremot så kan det ju ha upptäckts saker genom UL som gjorde att beslut togs sent om kejsarsnitt...Men jag förstod det inte ens så starkt. Tyvärr så sitter jag inte längre bakom universitetets server och det gör att jag bara kan läsa sammanfattningarna.
    Brukar ja.. men det är ju inte alltid det stämmer och man har kunnat se alla evt bidragande faktorer.. (jag är alltid skeptisk till jag har läst studien och hur man har gjort den)
  • Millimina

Mm, så ska man ju vara!

MissKaos skrev 2008-10-18 17:41:28 följande:
    Brukar ja.. men det är ju inte alltid det stämmer och man har kunnat se alla evt bidragande faktorer.. (jag är alltid skeptisk till jag har läst studien och hur man har gjort den)
  • Millimina

Förresten. Vad SHN och 5mmare och de andra...vad de nu ska heta? bråkar hela tiden. Räcker det inte med att ha konflikterna inom familjen...svårt nog att komma överens med den man skaffat barnet med hur saker och ting ska skötas "på rätt sätt"...hur lika man än är. Varför ska man ha rätt gentemot hela världen?

• MissKaos
    Millimina skrev 2008-10-18 17:42:54 följande:
    Mm, så ska man ju vara!
    JAg vet inte, vi läste pyttelite forskningsmetodik men det räckte för att man skulle fatta hur fel det kan bli. Och hur lätt..

Nä, ska nog vila lite på soffan. JAg är så trött i ryggen efter gårdagens shopping.. Och bebis försöker sparka sig ut genom magen typ. när han inte bankar med huvudet neråt så allt mellan benen buktar ut. Får dom göra så
  • Millimina
    MissKaos skrev 2008-10-18 17:46:51 följande:
    JAg vet inte, vi läste pyttelite forskningsmetodik men det räckte för att man skulle fatta hur fel det kan bli. Och hur lätt.. Nä, ska nog vila lite på soffan. JAg är så trött i ryggen efter gårdagens shopping.. Och bebis försöker sparka sig ut genom magen typ. när han inte bankar med huvudet neråt så allt mellan benen buktar ut. Får dom göra så
    Ja, det är jättebra att vara skeptisk och ställa sig alla de där frågorna. För bäst var det är så är det någon som har för stor respekt för "namnet" eller liknande och så slinker det igenom ett ruttet resultat!
  • Pelargonen
    MissKaos skrev 2008-10-18 17:38:55 följande:
    Min med. Särskilt bakåt. Total anus kaput är mitt värsta scenario...
    Jupp. *ryser*
Svar på tråden dårt asöires setuG