• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Fröken Sophia
    Ickan skrev 2008-10-20 11:22:54 följande:
    precis, o surfer ser nog till att inte sova där så länge när han får ont i ryggen o då kan han gå tillbaka till sin sköna säng som inte fylls upp av en 12-åring.O så småningom slutar nog Jr att vakna alls, det har nog bara blivit en dålig bekväm vana för honom att gå in till er.Fröken Sophia skrev 2008-10-20 11:15:15 följande:
    Säkert. Han vaknar, kollar klockan och ligger och vrider sig i 5 minuter, sen ger han upp och kommer in till oss och - somnar direkt. Han tycker säkert att det är jättemysigt hos oss, annars skulle han väl inte komma in, men jag vill inte ha det så mer.
  • Avstängd

Fy, det är jobbigt med sjuka barn. Min lilla tar livet av mig och klockan är bara.....halv 12!!!!

• Fröken Sophia
    Womanizer skrev 2008-10-20 11:23:56 följande:
    Fröken Sophia skrev 2008-10-20 11:19:45 följande: Hmm lite svår situation det där. Förstår både dig, pappan och 12åringen.
    Japp inte så lätt. Fast det kanske verkar som om jag gör en jättegrej av det här hemma, men så är det inte alls. Dock behöver jag tips på hur man ska tänka och göra.

Det är kanske jag som tänker helt fel och Surfer som har rätt, dvs. att så länge han tycker att det är mysigt ska han få komma, för sen går man in i en annan fas av livet och kanske förlorar lite av den där närheten.
  • Fröken Sophia
    Womanizer skrev 2008-10-20 11:26:18 följande:
    Fy, det är jobbigt med sjuka barn. Min lilla tar livet av mig och klockan är bara.....halv 12!!!!
    du kommer att vara typ stendöd vid 16-tiden juh....
  • Avstängd

Fröken Sophia skrev 2008-10-20 11:26:43 följande:

Japp inte så lätt. Fast det kanske verkar som om jag gör en jättegrej av det här hemma, men så är det inte alls. Dock behöver jag tips på hur man ska tänka och göra.Det är kanske jag som tänker helt fel och Surfer som har rätt, dvs. att så länge han tycker att det är mysigt ska han få komma, för sen går man in i en annan fas av livet och kanske förlorar lite av den där närheten.
    Tror du inte det kommer vända av sig själv snart. Om det bara är en fas av osäkerhet så kommer det ju inte pågå för länge. Han är väl bara väldigt osäker just nu, men sen kommer han inse att han fortfarande har samma plats som innan bara att han delar den. Öhh...ja jag vet vad jag menar men får fan inte fram det i ord..:-s
  • Suri
    Fröken Sophia skrev 2008-10-20 11:24:51 följande:
    Säkert. Han vaknar, kollar klockan och ligger och vrider sig i 5 minuter, sen ger han upp och kommer in till oss och - somnar direkt. Han tycker säkert att det är jättemysigt hos oss, annars skulle han väl inte komma in, men jag vill inte ha det så mer.
    Nä, 12 år tycker jag också är för gammalt. Han kommer ju snart in i puberteten. Tror att det skulle räcka för surfer att bara ta ett snack med honom och förklara läget. Han är ju stor. Ge honom medel att lösa prooblemet själv, ha en egen strategi. Typ, "gå upp och drick ett glas mjölk" eller nåt.
  • Avstängd

Fröken Sophia skrev 2008-10-20 11:27:18 följande:

du kommer att vara typ stendöd vid 16-tiden juh....
    Help...
  • Suri

Eller ge honom pengar. 50 kr för varje vecka utan honom i eran säng... Eller att om han klarar en månad så ska han få något som han verkligen önskar sig. Mutor brukar fungera bra.

Fröken Sophia skrev 2008-10-20 11:26:43 följande:
    Japp inte så lätt. Fast det kanske verkar som om jag gör en jättegrej av det här hemma, men så är det inte alls. Dock behöver jag tips på hur man ska tänka och göra.Det är kanske jag som tänker helt fel och Surfer som har rätt, dvs. att så länge han tycker att det är mysigt ska han få komma, för sen går man in i en annan fas av livet och kanske förlorar lite av den där närheten.
  • Avstängd

Kan jag få hjälp?

Om jag har barnen på heltid, men fortfarande gemensam vårdnad....så ska jag väl ändå ha underhåll?
    Om pappan inte har nån inkomst är det försäkringskassan som betalar ut det då?

• Suri
    Womanizer skrev 2008-10-20 11:33:23 följande:
    Kan jag få hjälp?Om jag har barnen på heltid, men fortfarande gemensam vårdnad....så ska jag väl ändå ha underhåll?Om pappan inte har nån inkomst är det försäkringskassan som betalar ut det då?
    Ja, som jag fattat det så är det så. Men fsk kassan ändrar sig ju hela tiden...
    Nä, men klart du ska ha underhåll.
    Gå in på www.fsk.se
Svar på tråden dårt asöires setuG