• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Fröken Sophia

Jaha, Surfer Jr lyckades sova 2 nätter av 4 hos oss

Jag vet inte vad jag ska göra???? *börjar bli desperat*

Igårkväll kunde han inte somna, utan kom in nästan direkt och la sig (Surfer sa att till honom att det var ok). Men han insåg att han inte kunde somna inne hos oss heller, så då gick han in till sin egen säng och Surfer gick med och "nattade" honom för andra gången den kvällen. Några timmar senare klampar (jo, jag lovar, rena elefaten) han in till oss igen och stannar resten av natten.

Natten mellan fre-lör kom han också in, vet inte hur dags men innan kl 2 i alla fall och stannade resten av natten.

Grabben är 12 år. Ska man inte kunna sova i sin egen säng då?????

Hade det hänt då och då, kanske en gång i månaden max, så ok, men nu kommer han in minst en natt varje gång han är hos oss, dvs varannan vecka.

• Millimina

Sophia. Vad säger Surfer om saken?

• Fröken Sophia
    Millimina skrev 2008-10-20 08:39:19 följande:
    Sophia. Vad säger Surfer om saken?

Han tycker att det är mysigt att Jr. vill komma in och sova hos oss och tycker inte att vi ska hindra honom så länge han vill det. Han menar att snart är han för stor för att vilja göra det så det gäller att "njuta av det" så länge det går. 

Fast å andra sidan tycker han att det blir trångt också. Jag menar Jr. är ju 160 cm, 60 kg, så som en vuxen människa i princip. Och det är Surfer som får ligga inträngd i mitten av sängen, på den hårda kanten. Om han inte ligger tryckt intill mig alltså, men då sover ju inte jag så gott...

Jag tror att Surfer är rädd för att Jr. ska bli ledsen och känna sig utanför om han inte får komma in och sova hos oss. Och det är enda anledningen till att han fortfarande sover där...

Argumentet att det inte är "normalt" att en 12-åring kommer in så många nätter biter inte alls.

• Millimina

Sophia. Man kanske kunde kompromissa lite och ta in en madrass och ha honom på golvet? Det måste vara verkligt svårt att gå balansgången mellan barnet och hans pappa... Om det hade varit min son som du varit ny-mamma åt så hade jag varit oändligt tacksam för att han fått sova inne hos er.
    Hade jag träffat någon med en tolvåring..ja.. jag hade kanske låtit honom sova hos oss om pappan velat det. Men om jag stört mig på det hade jag kanske givit förslaget att pappan och sonen delade rum den veckan som var vår så hade jag sovit själv.

Vår tolvåring har inte någonsin sovit i vår säng. Han vande sig från början att sova själv och sen har han aldrig velat sova hos oss...inte ens när jag började vara lite softare och gärna ville ha lite barn i sängen. Tur vi fick en trea

• Avstängd

Oj 12år.. min dotter är 3år och ligger där, brevid mig, natt efter natt och sparkar mig i ryggen...ska hoon ligga där i så många år till???
    Jag behöver större säng.

• MissKaos
    Womanizer skrev 2008-10-20 09:14:38 följande:
    Oj 12år.. min dotter är 3år och ligger där, brevid mig, natt efter natt och sparkar mig i ryggen...ska hoon ligga där i så många år till???Jag behöver större säng.
    SHIT!
    Jag vill inte ha en unge i sängen i dom närmsta 12 åren. Räcker så bra med den platsen han tar NU, och nu är han ju minst sagt liten. Gissar på max 1,5 kg och välintegrerad i min kropp. Sparkas gör han dock vilt.
    (¯`°?.¸ ღ♥ FRUKT ÄR INTE GODIS ♥ღ¸.?°¯)
  • Avstängd
    MissKaos skrev 2008-10-20 09:38:13 följande:
    SHIT!Jag vill inte ha en unge i sängen i dom närmsta 12 åren. Räcker så bra med den platsen han tar NU, och nu är han ju minst sagt liten. Gissar på max 1,5 kg och välintegrerad i min kropp. Sparkas gör han dock vilt.
    Och värre kommer han sparkas sen
  • gutegirl
    Womanizer skrev 2008-10-20 09:42:50 följande:
    Och värre kommer han sparkas sen
    Hej på dej! Vem är du?
    www.gutegirl.blogspot.com 500 besökare/dag kan VISST ha fel
  • KarJac

*inser att jag är lika lång som en 12-åring*

Varför går tåget så tidigt på morgonen?
  • gutegirl
    KarJac skrev 2008-10-20 10:09:30 följande:
    *inser att jag är lika lång som en 12-åring*