Inlägg från: Emeliee |Visa alla inlägg
  • Emeliee

Nina: Jag är oskyldig, köpte 98/104 till Milton .

Jesster: Aha minsann . Fint är det iaf (för att vara nyckelskåp ).

Imorgon är det fotodax på dagis. Tidigare var det bestämt att de inte skulle ha men nu är det ändrat. Dock endast gruppfoto och det kan jag verkligen förstå. Stackars arma personal annars . Ska bli roligt att ha ett kort på de andra barnen, Milton pratar ju inte om annat (knappt).

Nu säger han "Pappas traktot (gräsklippare), Pappa pippa gräset", sa han nog 100 ggr igår

• Emeliee

GodMorgon!!!
    Skulle lämna Milton i morse och vi var sena (som vi alltid är men lite senare än vanligt). hade ställt cykeln och gick in genom grinden och då ramlade Milton. Rakt ner i stenarna så det började blöda på insidan av läppen.
    ÅÅåååååååh, lilla snuffs (och jag stressad och sen till jobb-möte), tog evig tid innan jag OCH dagisfröken kunde konstatera att det "bara" var läppen och inget synbart på tänderna.
    Kul att de ska ha fotografering idag, jag kunde se fläskläppen redan när jag cyklade därifrån....

• Emeliee

God Morgon bejjbs!!

Här har vi sovit gott heeeela natten . Batteriet på min mobil har laddats ur under natten men inte ens det jobbiga pipandet har jag vaknat av .

Carro: Usch, jag blir trött bara jag tänker tanken... .

• Emeliee

Här går allt i ett när det är helg.
    Vi har haft en underbar dag och hunnit med massor (bland annat röja i förrådet utomhus och få undan trädgårdsmöbler, studsmatta och slängt massa skräp) .
    Sen har jag lagat en av familjens favoriträtter: stek med sås, potatis och grönsaker, mumsigt .

JoKo: Ååååååh mysigt. Hon ser ut som värsta stora tjejen på hästen. Så söt!!!! ♥♥♥

Mini: Hoppas det känns lite bättre nu och att din karl är lite gladare

• Emeliee

Smirre: Milton kan med få lite utbrott vid middagen på kvällen. Ofta när jag hämtar honom eller direkt när vi kommer hem får han en frukt och då håller han sig go & glad (+ att han får varva ner framför sin favorit-TV medan jag lagar middag)och då blir det inga arga miner vid middagen. Jag hämtar honom vid 16.15 och sedan äter vi typ vid 17 (om min planering håller )

• Emeliee

Winner: hade Milton fått bestämma hade han suttit hela dagen framför Playhouse Disney. Det är helt sanslöst. Det värsta av allt är att han inte var ett DUGG intresserad av TV innan utan det var mer vi som "matade" honom med TVn och nu tok-älskar han det. Hans favoriter är Tiger & Puh... . Vi har börjat begränsa TV-tittandet, när han varit på dagis hela dagen får han titta den stunden jag lagar mat (för då tycker jag att han behöver varva ner efter en hel dags fullt ös), sen äter vi, går promenad och sen får han titta typ 20 minuter till innan läggdax. Det är mer på helgen som han vill annat .
    Ärdet dåligt väder på helgen måste jag slå knut på mig själv för att hitta på roliga lekar, dansa och sjunga och ha mig en hel förmiddag,

• Emeliee

Mini: Kan inte heller låta bli att skratta lite .

Vi sa till Milton en kväll när han var "pipig" (för att han inte fick se på TV) att
    -Gråta och skrika gör man på sitt rum. Vad gör ungen? Jodå, traskar in på lekrummet, försöker drämma igen dörren (går inte helt för jag har barnsäkrat den) och står där och är vrål-tokig.
    Efter en stund säger Stoffe:
    -Ska du komma ut nu och vara glad igen?
    Jojjomensan, då kom han ut go & glad igen.....fattar inte att han fattade ens vad vi menade, *hihi*.

• Emeliee

JoKo: Jag brukar sikta ner mjölblandningen, då blir det så bra så . Kanske lite sent påtänkt nu men hoppas det blir gott!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos