Nodejas Babes och Bambinos
Hej!
Festen igår var grymt rolig men idag är allt liksom lite mindre kul.
Jag mår som jag förtjänar och är ensam med Milton = världens sämsta mamma.
TVn får gå tills han ska vila känner jag
Hej!
Festen igår var grymt rolig men idag är allt liksom lite mindre kul.
Jag mår som jag förtjänar och är ensam med Milton = världens sämsta mamma.
TVn får gå tills han ska vila känner jag
Winner: Du gör helt rätt men jag fattar inte heller varför folk ska glo. Det är väl bättre att man sätter gränser ?!?!?!
Vem ska annars göra det liksom???
Susannee: Linne är ju snyggt och ledigt och så, sen är det ju kanske skrynkligt men kommer matcha din fina klänning bra.
Carro: Vad smal han är
. Jättefina ögon. Vilka mörkt blåa!! Milton har med blåa men har mer isblåa (ljusblå) som jag.
Krodan: Min buffel väger 16,2 kilo och är lång men jag har inte riktigt koll på hur lång han är.... På dagisfotot ser han ut som 4 år gammal
. Så neeeh, ingen bebis här längre.... Allt kan ju visst vara en dans på rosor i början (särskilt om pappan är hemma) det är ju mer sen (tror jag) som två-barnschocken kommer, när man är ensam och ska "ro runt" allt.
Carro: Usch, jag tänker på er ♥ ♥.
Lite kul att Linda Skugge nämnde er matvägrantråd i sin blogg
:
www.amelia.se/blogg/linda-skugge/2008/10/29/barn-som-matvagrar/index.xml
Igår när jag kom till dagis satt Milton heeeelt försjunken i en leksak.
En såndär vit plastbricka med hål i som man sätter stora "plast-stift" (som ser ut typ som häftstift)i. Någon som fattar vad jag menar och som vet vad det heter? Måste införskaffa bums, han älskar såna saker...
Krodan: Ja, han var heeelt salig, fick knappt kontakt med honom. Jag gillar själv sådana leksaker (lera är med kul) när man kan sitta vid sidan om och titta på. Med den brickan måste man ju nästan göra det. Stiften är ju stora men de kan ju slinka in i munnen ändå. Jag får bege mig upp till BR på lunchen
.
Jesster: Sötis
. Lite rädd ser han dock ut att vara. Hutlöst dyrt ja, på Miltons tog de bara gruppfoto och det blev jättebra. Fattar inte hur de får alla barnen att bli på "sina platser".
Mini: Jag läser inte hennes blogg i vanliga fall (kan inte riktigt med henne
). Läste bara precis inlägget som jag länkade till där hon i sin tur länkade till FL-tråden. Nu gick jag dock in i bloggen och läste och kan bara hålla med dig. Det var ju urbotadumt att hon ens skrev något om det från början....
Hade jag läst allt hade jag inte skrivit som jag gjorde, *skäms lite*
, det lät ju i min text som att jag tyckte att hon skrev något coolt och bra men det tyckte jag alltså inte
.
Lagom till lunchen så börjar det självklart regna igen. Regn och snålblåst; det är Skåne-tråk-väder det, *sucka*
Carro: Jag hoppas att operationen blir av och att Sam får hålla sig frisk!!
Alltså, blev så himla stolt ikväll. Satt och tittade på TV och rätt vad det är kom Milton och räknade klockrent till NIO bara sådär. Sååå duktigt. Inget alls som vi liksom har "tjatat om". Vi brukar ju säga "ett, två, tre" kanske sådär men inte mer än så. Som de snappar upp
.
svag: Det är jättesvårt med kläder nu.
Milton har (oftast
) byxor, långärmad eller kortärmad + långärmad ovanpå. På morgonen har han jacka (varmfodrad) samt täckbyxor/termobyxor.
Jag gillar tvådelat för då kan personalen välja själva sedan efter dagens väder.
Han är mycket påklädd på morgonen eftersom det är kallare då samt att vi alltid går eller cyklar till dagis/jobb.
Mössan och vantar har han också och en såndär fuskpolo
.