Inlägg från: Emeliee |Visa alla inlägg
  • Emeliee

Nodejas Babes och Bambinos

Ang byxor i allmänhet så tycker jag att jeans är bra för det är slitstarkt. Dock så måste de vara sköna och mjuka så därför är jag helt KÄR i jeans med resår och muddar . De är Miltons favoritbyxor (enligt mig ).

• Emeliee

Carro: Jag finner inga ord. Jag hade varit ett vrak men du verkar ändå så stark!!!
    Stackars stckars Sam...jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, har tänkt på er idag .
    Jag hoppas att Sam kan få bli frisk snart men att läggas in låter som det allra bästa, så att de kan kolla ALLT!!. tycker det är olika saker som spökar men det har väl med immunförsvaret att göra också.
    Tycker så synd om att Sam att han ska behöva vara sjuk och gå miste om så mycket roligt som exempelvis dagis.
    Stor KRAM till er och lycka till imorgon!!

• Emeliee

Hilla: Kul att se dig. Jag jobbar med 90%, det funkar finfint. Är ledig varannan fredag (och sen är Stoffe ledig andra veckan).

Pela: Det är väl lite åldersrelaterat de de gör och jag vet inte precis om jag skulle kalla det för mobbing (om det inte är så att det ständigt pågår). Men självklart ska du ta upp det om du känner så och sen är det ju bra för personalen att få en vink om det (om de inte redan känner till det)...

• Emeliee

VIP: Ååååh...jag missade HELT ditt inlägg. Usch och fy vilken fruktansvärd upplevelse.
    Min storasyster är förståndshandikappad och när vi var små höll hon på att drunkna i våran lilla plask-bassäng. Jag lyckades få upp henne (jag var nog inte så gammal själv) men minnet försvinner aldrig från min näthinna. Ojj så skräckslagen mamma blev dessutom. Vatten ska man ha respekt för. Och i efterhand är det svårt att tänka: "Om inte". KRAM till er!!!

• Emeliee

Ho Ho..

Ang matkostnader så trodde jag att vi låg på drygt 2000:-/månad (hur jag nu kunde intala mig det ).
    När ICA-kortets papper kom hem så slog jag en blick på det och såg att vi handlar för drygt 4000:-/månad . Så fel jag hade.
    Dock så handlar vi ju mycket blöjor, välling, shampoo,hygienartiklar och sådant också i det så det är ju inte bara mat.
    Vi handlar bara på ICA Kvantum. Jag gillar den affären mest (den ligger närmst och har jättebra utbud av kött och grönsaker och det är det jag går efter). Nu när duktiga jag går ner i vikt så blir det mycket grönsaker & frukt .
    Tidigare handlade vi mycket på Willys men jag blev så deprimerad av den affären, *hihi*. Och inte blev det billigare heller. Och så har de sura kassörskor och då får det vara. På Kvantum är vi tjenis med de flesta .

Idag är jag hemma med Milton och är effektiv. Har stekt en hel drös med köttbullar och biffar. Har aldrig stekt det i ugn tidigare men det var ju hur smidigt som helst och så slapp jag allt extrafett (hurra för mig ).
    Har ven städat, underhållt Milton och bakat maränger (liiite onyttigt behöver kroppen ibland ), MUMS!!!

• Emeliee

Gokväll!!
    Ett under att en annan fortfarande är vaken, *hihi*

Jesster: Riktigt dåligt att de inte märkte något. Era släkt-tillställningar verkar vara något alldeles extra

Mini: Fina soffor!! Perfekt ställa att stuva undan lite grejjer på också

Milton är så smart. Han har ett pussel med alfabetet. På skoj så började vi säga olika namn till de olika bokstäverna (namn på släktingar/barn på dagis) och han kopplade direkt. Han lägger pusslet helt själv och rabblar alla namnen - rätt namn till rätt bokstav. Så smart var nog inte jag i den åldern .

Fler barn som börjat "leka lite ordentligt"?
    Milton har börjat mycket med att mata och prata med sina kramdjur. Han har en stor Nalle Puh som ska sitta på en stol i köket och som han ska mata med dricka och kex och sen ska han torka munnen. Han pratar sååå pedagogiskt med Puh .

Nu ska jag nog sussa!!

• Emeliee

Winner: Det finns mycket korkat folk. Att de väger 16 kilo när de inte ens är två år är inte heller så acceptabelt, . En del som frågat vad Milton ÄTER!?!?!?! Trodde inte vi gjorde annat än gav honom godis, läsk & snacks... eeeeeh...nä, typ Han är väl bara lite större....typ.

• Emeliee

GodMorgon!

Winner: Vilken härlig kommentar. Den kan jag ju sno för eventuellt framtida bruk .

Pela: Lyxigt med klippning. SJälv funderar jag på om jag ska klippa av mitt hår till en page. Stoffe tycker inte men jag är så sugen . Får fundera och vela ett tag till. Har aldrig haft lite längre hår förrns nu då

• Emeliee

Jesster: Den kör ju jag med nu. När jag blir smal så är nog page snyggt. Ansiktsformen är ju lite annorlunda nu än tidigare också. Jag får se om jag vågar, *hihi*

• Emeliee

Mini: SÅklart han ska vara hemma tills han är "fit for fight". Vi kör med två feberfria dagar hemma. Nu har ju inte Milton haft mycket feber eller varit sjuk mycket men jag tycker han behöver minst två dagar att återhämta sig och bli sitt rätta jag igen. Bestäm DU så blir det nog bäst!

svag: Jättefint, fattar inte hur du fixade det där själv .

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos