• svag

Nodejas Babes och Bambinos

Hinner inte läsa allt, lillkillen sitter i gåstolen(!) och är rätt nöjd, men börjar bli lite trött.

VIP: Måste ändra mig lite angående storlekarna från Ida och Emil, iina är nog lite större än storlek 86, såg just att hon har massa 92 som hon kan ha :) Så storlekarna är väldigt stora helt enkelt

Sen ville jag bara säga att vi hade en underbar lördag! Här var vi www.peacockdinnerclub.com/stockholm/ och jag har aldrig ätit godare mat! Vi beställde passande dricka till varje maträtt också, nu kommer man ju bli skitkräsen

JoKo: Iina är likadan angående förståelsen, hon fattar allt. Men sorterar gärna om hon är på det humöret. Hon har dessutom av någon anledning börjat svara med "gojja" ibland när hon inte vill att man ska förstå henne. Lite roligt, hon sitter och bara gör massa ljud, sen säger hon "Iina prata gojja, pappegojja, hahhaha".

Mini/Jesster: Såg "Batman - The Dark Knight" förra veckan. Den är helt sjukt bra! Ironman var också okej. Såg även Hulken förra veckan, men den var ju sådär. Men Ironman och Hulken kommer typ "gå ihop" eller vad man säger. Har du sett Hulken?

JoKo/Meria: Man får ju ha barnet hemma från dagis om man vill, så anmäler man inte till FK att det är en vabb-dag så är det ju bara att ha dom hemma, det är ju samma som gäller om man tex skulle åka bort, alltså att barnet bara har en ledig dag från dagis. Man slipper ju då också alla papper man måste skicka in från dagis. Men om det är vabb som gäller så får ju era sambos ta det, kan ni ju vara hemma alla tillsammans!

• svag

Carro: Du har förståss rätt angående sjukskrivning och vabb. Men visst är det väl så att en annan släkting eller kompis kan vabba för ens barn? Hur fungerar det egentligen?

• svag

Carro: Jo, så tolkade jag det också som! Bra att veta ifall man själv är dålig!

Vad skönt att ni äntligen fått tid!

• svag

JoKo: Skulle du få ögonen på dig angående vab-dagarna kan du väl säga att ni åkte bort eller nått? Det kan man ju göra fast man är sjukskriven? Kan dom ju inte säga nått om liksom.

Mini: Så typsikt med tentan! Har råkat ut för det med när det gäller matte, dock inte på sån där einstein-nivå som du ligger på

Vi läser också massa Alfons här hemma. "Ansons Åberg" säger Iina. Tycker dom är bra, mycket för att det bara är en pappa, i alla andra böcker handlar det ju bara om mamma hela tiden.

Carro: Har du prövat att ge Sam rostad lök? Det är ju mycket mer fett i det, och om han ändå gillar lök kanske han kan utöka det han gillar med en sak till? Iina är helt galen i rostad lök och käkar det gärna rakt ur burken.

Haha, vitlök till frukost! Det bästa innan en jobbintervju kanske?

Jag klippte mig själv igår fresten Kim färgade (ska fyllas på imorrn) men vägrade klippa mig. Så jag stod typ en och en halv timme framför spegeln i badrummet utrustad med en kökssax(modell mindre) och en kam och klippte av mig massa hår Lugg och allt till och med, det svåra var bara att få till det uppklippta på sig själv, tog ett tag kan jag säga!

• svag

Mini: Jo, det gick ju, har inte nån sån där bra spegel heller. Mitt hår är ju ganska långt dock, och det var svårt att få till luggen när man typ inte såg nått för allt hår Jag går aldrig till frisören längre, tar mig aldrig råd till det. Ks mamma klipper oss för det mesta. Jag brukar klippa K också, det funkar bra

• svag

Mini: Haha, ja, Kim har också sjukttjockt hår! Tar typ en hel film att klippa det Iina vågar jag inte klippa, hon har hår nästan till axlarna nu, men det är ganska tunt. Men eftersom jag inte är bra på att klippa jämnt vill jag inte förstöra hennes söta frisyr. Hennes farmor får klippa henne, då går det snabbt också!

Haha, tycker det är gulligt med mycket hår på små barn! Är det inte JoKos Emma som har massa hår också?

• svag

VIP: Det där med att bli ledsen helt plötsligt hände med iina hela tiden precis när Sid kom. Det var liksom inte på samma sätt som hennes fejkade krokodiltårar är nu. Utan mer att hon verkligen var ledsen! Vi sa att det är helt okej att vara ledsen och att det inte gör något att man gråter ibland. Så fick hon sitta i knät och bara mysa och vara ledsen och gråta. Nu har det där nästan helt försvunnit, jag tror absolut att det hade att göra med att hon sörjde för att hon inte hade oss för sig själv längre utan att det kom en lillebror som också skulle ha uppmärksamhet. Men nu verkar hon ha vant sig vid att han finns här, plus att han inte är lika krävande längre

Krodan: Skrattade gott åt din busungebeskrivning! Vilka underbara barn du har!

NinaKanin: Har nog missat att Ivar ska operera sig. Hoppas allt går bra!

Angående att ta för sig så är iina så olika tycker jag. Tycker mycket att hon har extremt svårt att dela med sig. Hon ska alltid alltid ha det någon annan håller i, och jag tycker det är jobbigt att hela tiden vara där och medla. Hon blir extremt arg, ställer sig rakt upp och ner och illvrålar. Hon gjorde det säkert fem ggr imorse innan dagis, hon ville inte klä på sig, hon ville inte ha frukost, hon skulle ha frukost, hon skulle absolut läsa Alfons tre sekunder innan vi skulle gå osv osv. Iina är väldigt tuff oftast, men hon har svårt för att ta fysisk kontakt. Det är gärna väldigt synd om henne även om nån bara gått förbi och snuddat vid henne. Men det är jag övertygad om beror på dagis, när hon var ny skulle alla krama och pussa henne heeeela tiden, hon fick aldrig vara ifred. Och just nu finns det en bitare och en puttare på iinas avdelnig.

Nu hann jag ju inge mer, min pappa kommer och lånar ut sin bil, ska åka till ikea och handla en matstol till iina äntligen! Lillkillen ska ju få sin första smakis i helgen :D

• svag

NinaKanin: Aha, men då ringer det nog en klocka Det vet jag ju att du skrev för ett tag sen!

Njo, iina är lite så också, puttas gärna. Eller slänger nånting i huvudet på det andra barnet. Och det är ju pinsamt, men alla barn har ju nånting sånt för sig

Ja, tiden bara springer iväg! Sid kunde ju hålla upp huvudet från början precis som Iina, så han brukar få sitta framåtvänd i bärselen. Idag på ikea var han helt överlycklig! Så skönt när dom börjar vara med lite mer! Dom blir så mycket nöjdare när dom kommer på att det är kul att titta på saker!

Susannee: Har lite svårt för beigea kostymer, så jag skulle satsa på linnebyxor!

Krodan: Usch! Fy vad jag hatar när folk uttalar sig utan att tänka efter. Fem veckor efter en bebis kommer är man ju fortfarande förlossningsyr och inte riktigt medveten om vad som händer. Dessutom sover ju bebisen mest, så det är klart det är lätt i början. Be henne komma tillbaka om ett år när båda går!

Tror Iina ligger ungefär där Athena ligger. Runt tolv kilo och nånstans runt 88 cm. Har inte vägt och mätt på länge nu.

Mini: Vet inte riktigt hur jag ska kommentera. Men jag har också fått ett par psykbryt sen Sid kom. Så jag kan verkligen känna igen mig i det du skriver. Förutom då att du dessutom pluggar. Tycker du är otroligt stark som pluggar så mycket med småbarn!

Kan känns igen det du skriver fast i ett helt annat sammanhang. Jag får ta otroligt mycket skit för att jag är ung och har barn, helt okända människor kan komma fram till mig på typ ica och tala om för mig att mitt barn är hungrigt. Fattar inte hur dom tror att dom har rätten att säga så till mig, bara för att jag är ung. Som att jag, precis som du skriver, måste bli upplärd i hur Mina barn fungerar.

Måste bara få skryta lite också. Iina sa till för första gången själv idag att hon ville gå och kissa! Hon var utan blöja (naken då förståss också ) från typ halv fem, påminde henne två ggr och hon gick på pottan och kissade. Inga olyckor alls! Sen sa hon till precis innan pyjamas att hon var kissnödig, och så gick hon och satt sig och kissade! Är sjukt stolt

Carro: Tycker faktiskt inte heller att Sam ser så smal ut, han är ju helt otroligt söt!

Jesster: Åh! Köpte gröt idag. Och så fick ju Iina ny stol, så nu sitter vi ju runt bordet som "en riktig" familj! Han ska få sin första smakis i helgen, får väl se vad han säger. Han vill ju väääldigt gärna ha när vi äter

• svag

Hej tjejer!

Tittar bara in en snabbis.

Svär åt bloggare som inte tar sig tid att ta reda på lite fakta innan dom hasplar ur sig nått idiotiskt.

Carro: Lider så med er! Håller alla tummar jag kan för att Sam får hålla sig frisk!

Mini: Så sött när dom säger "älskar dig" Iina säger "älsar dig". Apropå stjärnor så kollade hon upp mot himlen idag och så "hundratals särnor, hundratals" Sen när vi gick ut var det nån minus så sa hon "kallt ute, hundra-tals kallt". Hundratals har hon fått från Alfons, och det är hennes nya ord som hon säger heeeeeela tiden

Meria: Du är så himla duktig på att PS:a! Blir riktigt avis. Och bilden är verkligen suuuperfin som du tänkte som farsdagspresent!

Jesster: Vad Willa har mycket hår! Så himla söt!

Nu minns jag faktiskt inge mer. Är så fruktansvärt trött så jag tänkte faktiskt lägga mig på soffan och vila lite. K är inte ens hemma så jag är helt själv. Fruktansvärt synd om mig

• svag

Carro: Låter ju som om Sam mår liiiite bättre iaf! Skönt!

Vart lite väl självutlämnande, skriver i andra tråden..

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos