• svag

Nodejas Babes och Bambinos

Smirre: Haha, ja, det hoppas jag med! Men ingen sotare i syne. Men lite konstiga ljud från taket, så kanske är hon hos grannen! En kvinlig sotare fresten, det kan väl inte vara så vanligt? Skulle jag inte vara så höjdrädd så skulle jag nog kunna tänka mig att bli sotare

• svag

Meria: Vi fick också dagiskorten idag. Och oj vad jag skrattade! Iina ger sig riktiga mördarblick till fotografen och man ser hur arg hon är! Helt underbart kort enligt mig, men inget man ger bort till folk man tycker om Jag ska iaf spara förstoringen och gruppkortet. Men av nån anledning är det en stor fläck rakt över Iina på gruppbilden, så imorn måste jag ringa och be dom skicka en ny, så typsikt!

Det var snöstorm veckan innan Iina kom, så vi räknade med att det skulle ta typ två timmar till BB. Men som tur var så smälte all snö och det blev höstväder igen på en vecka

Winner: Men usch! Det är aldrig kul att krocka, tur att det gick bra iaf!

Smirre: Lycka till! Håller tummarna!

Mini: Åh vad mysigt med så mycket snö! Här är det bara geggamojja och sju grader plus

Precis hemkommen från pysselkväll på öppna förskolan. Supermysigt med glögg och pepparkakor och massor att pyssla med. Hade dåligt med inspiration så jag pysslade lite julkort till julklapparna tänker jag. Roligt att ge bort personliga kort som man lagt lite tid på! Började på ljuslyktor av barnmatsburkar också, gjorde såna förra året och det blev jättebra! Ritar först med färg och sen har man massa lacklim och rullar i socker.

Ska läsa lite på andra stället nu.

• svag

Carro: Jo, har ingen scanner, men kan ta kort på bilden och lägga upp, orkar inte idag. Men ska försöka fixa det imorrn! Kan ju säga att kortet borde få pris, för det är så klockrent Iina, har aldrig lyckats fånga den blicken på kort!

Krodan: Jo, det är en 2-års grej att dom sover dåligt tror jag Iina har varit svårsövd ett par veckor nu, men idag somnade hon direkt kl. 19.45 när vi la henne. Men då har hon inte sovit på hela dagen. Så det blir nog till att ta bort vilan på dan även på dagis.

Smirre: Haha, jadu, Iina är inne i världens trots just nu. Standard svar på allt är: "Jag viiiiiilll INTE!" eller helt enkelt bara "Nej". Enerverande, irriterande och sjuhelvettes jobbigt minst sagt. Är ju som det är och det är väl bara att försöka hålla sig lugn

Trollet: Vi har också trasig bil, hatar allt jävla bilstrul jämt. Skulle jag varit miljonär och geni skulle jag uppfinna en självlagande bil..

VIP: Söta tjejorna!

Här är det host host hela dagarna, både jag och Iina har rethosta.

Annars var vi på öppna förskolan idag, jättemysigt! Iina fick måla en egen ljuslykta som jag ska göra klart nästa vecka. Sid kan ställa sig på alla fyra med lite hjälp, kan backa när han ligger på golvet och är nääääästan påväg framåt. Han kan nästan sitta också. Ja, det här vart ju en liten speedupdate.

Snart är det dags för Gordon Ramsey på tv3

• svag

Grattis till alla födelsedagsbarn!

Orkar inte kommentera just nu. Vi är sjuka igen.. Iina ligger i sitt rum och feberdrömmer, jag är förkyld och K har också feber och är dålig.. igen.. suck!

Kram på er!

• svag

Hej tjejer!

Är helt slut idag också. Iina fick vara hemma och hon har varit på riktigt gnäll humör (med all rätt) hela dagen. Medans Sid har tyckt att allt varit jättetråkigt, han är ju inte sjuk och ville helst leka hela tiden. Medans Iina har varit supermammig. Hon har ont i ett öra också, det verkar inte vara så farligt. Men ska man be om penicillin ändå?

Håller på att ladda in dagisbilden nu. Kan man lägga upp bilden på andra stället? Får gå dit och fundera ut hur man gör

Är på väg ner i lite depp igen.. Har kännts bra ett tag nu. Men K har beordrad övertid heeeela veckan, så han ska jobba som vanligt på dagen, komma hem och käka och sen sätta sig vid datorn och jobba säkert fyra-fem-sex timmar till. Tack för pengarna, men jag kommer ju inte hinna göra ett skit. Och på lördag ska vi ha kalas för Iina, stress stress stress..

Men vilka underbara vänner man har! Får en gratis tårta och 50 bullar, från bageriet Ks kompis jobbar på

Nej, nu har jag babblat färdigt, tillräckligt ego för idag.

Och nu ligger bilden uppe på andra stället också!

• svag

Winnertaco: Njo, det är ju lite dubbelt, bra pengar men jag får ju ingen egen tid. Känner mig som en robot här hemma. När ska jag få tid att vara jag? Har liksom pausat mitt liv för barnens skull, men nånstans måste man väl ändå kunna se ljuset i tunneln? Inte så att jag inte vill vara hemma med barnen, men just nu är det det enda jag gör. Passar barn, tvättar, städar, diskar osv i all oändlighet.

• svag

Winnertaco: Hoppas ju att det bara är såhär fram tills han ska vara ledig i jul, och att det inte fortsätter efter jul. Hade ju tänkt att försöka hitta ett extrajobb så att jag kunde få dra in lite egna pengar plus spara föräldradagar. Men ska han jobba så här mycke kommer det ju inte gå.

• svag

VIP: Hehe, vilken skön kväll du hade igår!

Meria: Jo, det är ju just det. Jag får också jobba dubbelt så hårt, men jag får inte ett öre för att jag vänder ut och in på mig själv för att få allt att funka.

Mini: K har precis samma problem som du. Han är också överböjlig eller vad det nu heter Så han borde också träna för att slippa sitt ryggont, men än har han inte börjat.

Jesster: Känner igen mig i det du skriver. Iina är mest supergnällig och mammig hela tiden och superavis på Sid hela tiden. Tycker att det är lite jobbigt, och det märks att hon skulle behöva vara på dagis lite mer och få vara lite själv. Tyvär så har jag ju aldrig tid att bara ha henne själv på dagarna, för det finns ju ingen som kan ta lillkillen. Och han sover väl max en halvtimme åt gången :/

Ikväll är man då själv, igen känns det som.. Bläää...

Har börjat på klänningen idag! Men såklart så glömde jag köpa kantband, så nu är den pausad tills imorrn.

• svag

Suck! Sid är sjuk (förkyld) och vägrar sova, just nu ligger han och gör en massa ljud och gurglar och har sig och typ provocerar hostan. Så mycket för en lugnkväll.

Och så jävla korkat, ingen hostmedicin hemma, eller jo, men den har gått ut. Ofta man tänker på sånt. Arg på mig själv kan jag säga!

• svag

Hej på er tjejor!

Heja på Meria lite här, är ju helt efter. Men har det hänt nått?

Iina och Sid fick en lillkusin igår morse. Det tog tre timmar, sen var den ute :-O Vattnet gick vid sex och sen var det ilfart till förlossning och vid nio föddes den i undersökningsrummet. Det kan man kalla lätt förlossning!

Här är vi sjuka för 76452746928 gången. Är så trött och less så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Sen är Iinas kalas på lördag och det kommer massa massa folk tror jag. Har liksom inte planerat nått, och det hatar jag! Det enda vi har fixat är en tårta, 50 bullar och två paket kaffe. Måste nog gå och handla imorrn. Tänkte ha grönsaker och dipp också. eftersom vi inte har så mycke tårta kan det ju kanske vara bra att ha nått mer än bara massa sött.

Mini: Haha, grattis!

Pela: Vad tråkigt med lägenheten!

Sen vill jag bara säga att Iina varit blöjfri från kl. 1 idag när vi kom hem från öppna förskolan och ända tills nu när hon gick och la sig! Inte en enda gång kissade hon utanför och hon gick tom helt själv på toan! Så nu är det väl bara att köra på nu känns det som! Vore så skönt med bara ett blöjbarn!

Söta bilder på barn också! Har inga bilder på Iina i sin dräkt som jag faktiskt hann sy klart! Sydde både byxor, klänning och hatt! Är skitstolt

Nu minns jag inge mer.. Tänkte krypa ner i soffan och trösta min förkylning med chips

• svag

Lämnar ett litet livstecken.

Fullt upp i helgen, med kalas i lördags. Kom massa folk och Iina hade en toppendag! Fick massa fina prestenter, en träspis var ju favoriten. Så vi har blivit serverade mat i soffan hela helgen. Vår bagar-kompis kom med två tårtor, massa bullar och lussebullar och två lådor med kakor på morgonen. Så fika fanns det ju gott om Så nu har vi hela frysen full med bullar

Denna vecka blir det massa stress också, så jag hinner nog inte vara inne här speciellt mycket. Alla julklappar måste fixas och sen tvätta och sånt tills vi ska åka iväg över jul.

Har varit på luciafirande på dagis nu på morgonen. Vi försov oss, så jävla typsikt. Vaknade fem över sju, vi skulle vara åtta på dagis. Tack för att K var hemma! Så vi hann, till kvart i åtta tom Och Iinas klänning blev så bra, ska fixa bilder snart. Från kalaset också

Kram på er tjejer!

• svag

Mini: Haha, ja, det är ju inget fel på fantasin här hemma heller Tex så har vi en prinsessa som bor under kylen. Och ibland så flyttar hon till ett skåp eller så. Men hon bor mest under kylen.

Winner/Jesster: Har varit inne och kollat lite i tråden och på Monica Antonssons blogg monicaantonsson.blogspot.com, vet inte heller vad man ska tro. Allt verkar ju faktiskt lite konstigt. Men det vart ju en j-la story av det i vilket fall.

• svag

Winner: Dålig på att uppdatera innan jag skriver ser jag
    Vi hade inte barnkalas på det sättet, finns ingen anledning tycker jag. Dom leker ändå inge bra själva än, så skulle det varit massa barn här hade jag blivit ännu mer slut. Nu bjöd vi släkt plus en annan barnfamilj och ett par kompisar till oss. Blev helt fullt här hemma ändå. Vi sparar barnkalas tills dom förstår lite mer, när hon fyller 3 kommer vi nog fundera på att ha det

JoKo: Söta Emma! Iina har en Emma-bok också. Men när hon lagar saker. Och så bankar lillebror sig på fingret och får jätteont, då blir hon jättesympatisk och ledsen, men sen blir allt bra och dit ska man bläddra snabbt

• svag

Carro: Vi har också gett upp dagsvila de flesta dagar, hon somnar inte på kvällen. Men just nu är vi i nått sorts mellanrum innan det riktigt funkar att inte sova på dagen. Vissa dagar är hon faktiskt pigg hela dagen fram till bollibompa då vi varvar ner i soffan, men andra dagar är hon ett monster från tre. Så hon får sova en halvtimme på dagis nu den sista veckan hon går innan jul, så hon inte blir så sur och arg på dagis

Haha, ja, vi stressade som tokar, Iina tryckte i sig en halv macka och en halv banan till frukost, tur att det var fika sen på dagis

Winner: Vi hade också öppet hus, och för första gången kom faktiskt folk lite olika tider Tycker att om man ska ha ett barnkalas när dom är såhär små, så kan man bjuda ens egna kompisar med barn. Så det slipper bli konstigt med massa föräldrar man inte känner så bra från tex DM eller dagis.

Plocka isär änglaspelet? Det är bra gjort tycker jag!

Jesster: Jo, tror också det. För det man tänker på när man läser böckerna är ju faktiskt "kan det här verkligen hända i Sverige?"

• svag

Meria: Välkommen hem igen! Kramar till hela familjen!

• svag

Carro: Njo, hon sov en halvtimme på dagis idag, och det var för mycket Det tog nästan en timme för henne att somna, hon gick upp tusen gånger kändes det som. Och jag blev nästan arg ett tag. Jag hann knappt ut genom dörren förens hon gick upp, och hon busskrattade varje gång hon gick upp så jag höll på att bli tokig!

• svag

Inne en snabbis bara. Har en galen bebis bredvid mig. Kan inte ens beskriva hur han låter, kommit på en skrik/prat/gurgel -variant som jag aldrig hört en bebis låta förut. Skrattar så jag kiknar och han blir arg

Har inte riktigt hämtat mig från kalaset i lördags och är fortfarande helt sjukt trött, drömmer mardrömmar på nätterna och får liksom inte riktigt någon ro. Tror det är julstressen, har inte en enda julklapp klar. Plus att K upplyste mig igår att han köpt en julklapp till mig :/ Har inte bestämt vad alla ska få heller så det är ju inte bara att åka och köpa heller.

Nu är det nån som behöver sova här, och ja behöver kaffe!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos