• svag

Nodejas Babes och Bambinos

Hej!

Inne en snabbis igen. Precis lämnat Iina på dagis. Har supersvårt att klä henne på morgonen! Det är runt 3-8 grader här, och hon har på sig allvädersstölvar, överdragsbyxor, jeans, vanliga strumpor, t-shirt, collegetröja, jacka med tunt foder (mest vindstoppande), stickad ofodrad mössa, tunn halsduk(typ snusnäsduk) och tummvantar. Är detta för kallt? Blir skitosäker, men vill inte klä henne för varmt, då blir hon ju bara svettig och kall bara därför.

Nej, nu är det nån som blir sur här brevid

Tänkte ju kommentera lite, men jag kommer tillbaka om jag hinner. Tvättar massa, fotografering på onsdag, vet inte riktigt vad hon ska ha på sig.

• svag

Jag har också "pösiga"eans på Iina för det mesta, hon ska ha fickor på yxorna så jag har ju inte så mycket val. Det är för varmt för att ha strumpbyxor under så är det lite kallare får hon fodrade jeans.

Angående frusna händer, pröva att klä extra varmt på fötterna. Jag har kass cirkulation, men är jag riktigt varm om fötterna så blir även händerna varmare. Annars är dubbla vantar ett tips, först tunna fingervantar sen stora tummvantar över. Problemet hos Iina är ju att dom stoppar ner vantarna i vattenpölar så dom blir blöta

När kan man börja med overall egentligen? Tänkte inte ha den förens det blir minusgrader.

• svag

Inne liten snabbis som vanligt

Iina har ju foto på dagis imorn och tror ni inte att hon ramlar med huvudet före rakt ner i plattorna från dagistrappan!? Jo, så nu har hon en bula stor och blå som en fotboll ungefär. Haha, sa verkligen att hon skulle få en bula dagen innan, ibland tror jag att jag är synsk

Hon hade dessutom slagit i näsan ordentligt på dagis under dagen, men klarat sig från synliga märken iaf. Men det var helt enkelt meningen att hon skulle ha ett blåmärke i ansiktet Känns ju lite trist såklart, men nu kommer det ju synas vilken busunge hon verkligen är! Blir korten allt för dåliga köper vi dom som vi tog på öppna förskolan istället.

Carro: Men att det aldrig ska ta slut! Stora kramar till er!

• svag

Hej!

Tittar bara in lite snabbt. Kan känna igen mig i den kassa ekonomin, vi går ungefär jämt upp varje månad. Bara så himla trist att aldrig kunna unna sig nått. Vi gick iofs och käkade för 2000 när vi firade två år. Men det var extra-pengar K fått för att han jobbat över och så. Fast det var värt dom pengarna, nästa gång vi har barnvakt lär ju vara när vi gifter oss om typ fem år, haha

Iinas foto hade inte gått bra, hon hade blivit skitsur - såklart - så hon ser nog bara arg ut, Både på gruppfotot och hennes egna. Så himla typsikt. Vem har bytt ut min solstråle? :(

Har ett migränanfall på G igen. Har typ aldrig haft det förut. Men detta är andra gången på en vecka :/

Orkar inte kommentera, tänkte krypa ner i soffan under en filt. Kram på er!

• svag

Inne en liten snabbis.

Carro: Funderar mycket på Sam och er. Gillar han saker som knaprar, med tanke på nötterna? Gillar han majs? För det finns något som heter rostad majs. Det är majs som är rostade i fett och salt typ. Jag gillar det jättemycket, är inte sött eller så. Utan smakar typ salt och majs och man äter det som snacks typ.

VIP: Urs för den upplevelsen! Tur tur tur att det gick bra!

Minns inte så mycket mer.. som vanligt

• svag

Hej på er!

Bara inne en snabbis, hade tänkt försöka vara lite av en bra flickvän idag och mysa med min underbara karl lite

Gah! Allt jag skrev försvann.. morr..

Carro: På Willys finns det massor av olika snacks/nötter som är lite udda eller vad man ska säga. Som just rostad majs, finns även solrosfrön och liknande. Iina testade rostad majs igår, och hon vart helt galen i dom! Hon stoppade tom ner hela huvudet i skålen och slickade i sig dom, för det gick tydligen för långsamt att plocka upp dom med handen först

Skönt med ny Op-tid!

JoKo: Vi storhandlar alltid på Willys. Det är stor skillnad här, köpte blöjor sist, i storpack. Det var två vanliga paket blöjor för 174 kronor, alltså inte ens 90 spänn för ett paket Liberos up and go. Ett vanligt paket kostar 115 kronor på ica här. Willys ligger ca två mil från oss, men vi tjänar in reskostnaden och mycket mer genom att åka dit. Annars handlar vi på Lidl mycket, dom har väldigt bra grönsaker! Och även där är det stor skillnad. På större saker som kattmat/sand och blöjor skiljer det inte några kronor utan upp mot 20-30 kronor. Vet inte hur mycket vi lägger, tror runt 3000 med allt inräknat.

Hade ju skrivit massor, men det bara försvann..

• svag

Emeliee: Iina leker jättemycket själv. Men jag måste säga åt henne att jag inte vill leka med henne, och sen ge förslag. Men när hon väl kommit igång kan hon hålla på hur länge som helst. Idag tog hon hand om "lilla dockan" som heter ingenting Hon matade, bytte blöja och gick och sövde i vagnen. Jätteskönt att hon kan roa sig själv lite, får man själv en paus!

Winnertaco: Gah! Irriterande tant! Varför vara negativ om bra saker? Det är ju Bra att hon växer och mår väl och Bra att hon kan prata bra! Nästa gång får du säga att: "jo, men hon fyller egentligen tre, men vi kände för att ha henne som bebis lite längre så vi hoppade över första födelsedagen!" Haha.

Carro: Vad tråkigt! Lider verkligen med dig! Storgrät när vi fick ta bort vår katt.

VIP: Men hallå, slå till tanten med sårtuttarna!
    Brukar få höra av tanter på ica att mina barn är hungriga, eller att Iina inte förstår när jag säger till henne. Också väldigt roliga kommentarer mitt i ett trotsutbrott eller när Sid är skitsur (och inte alls hungrig).

Här blev det inte mycket till farsdags-firande. Hade verkligen tänkt att köpa en present, men har inga pengar till det. Men han vill aldrig ha nått, så det gör nog inte så mycket Hann inte pyssla nått med Iina heller. Så han fick ett grattis

Angånde frisyrer, om ni vill ha långt med ändå kort. Så prova min frisyr. Nu har ju jag klippt själv så en frisör kan ju göra mycket bättre! Men det kan både vara långt och platt eller ruffsigt Lägger upp bilder här på FL alldeles straxt

Gah, är det nån som ser på Färjan på kanal 5 just nu. Om raggningskursen? Vilka sliskon som håller i kursen, inte ens lite naturligt..

• svag

Jesster: Jo, stod framför badrumsspegeln och klippte med en liten kökssax Tog väl typ två timmar

Majlo: Det går ju att klippa lite kortare uppepå så det blir lite mer "ruffs" även när du har uppsatt, sen om du vill ha utsläppt är det ju bara att platta ner!

Pela: Men lockar är himla fint! Och plattång finns ju för den som orkar

• svag

Meria: Haha, kanske ska satsa på att bli privatfrisör. Får bara säga innan att jag inte tar ansvar för hur det blir Och man behöver väl egentligen inte Två öron?

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos