• svag

Nodejas Babes och Bambinos

JoKo: Haha, bra att du iaf fattade vad jag menade. Tycker det är så sjukt rörigt själv med alla avgifter och skatter och blabla. Nu med ny mätare kan man iaf hålla reda på när man förbrukat mer eller mindre. Tycker ni har yttepytte elräkningar jämfört med oss

Nu skulle jag ju sovit för läääänge sen. Men att diska nappflaskor inför nattens bravader känns ju inte så himla lockande...

• svag

Oj, vad ni har skrivit! Har varit superförkyld hela helgen, knappt haft röst och igår hade jag ont i bihålorna, men det har gett med sig lite så jag hoppas jag är frisk snart. Iina fick vara hemma idag, hostar lite. Men mest för att jag inte klarade av att gå 15 min till dagis. Hostar typ så fort jag rör på mig, så det fick bli att hon var hemma, lite ego kanske. Men vi hade aldrig kommit i tid.

Grattis till Sam och Alicia!

Carro: Haha, trummset! Hoppas på att någon snäll köper en gitarr, eller en ukelele för den delen, till Iina. Hon älskar verkligen att spela och sjunga! Vilken superfin bild fresten!

Winnertaco: Åh, vad irriterande! Tycker för det första inte om när folk dumpar leksaker hos en som man inte vill ha, och att det dessutom ska vara uppdelat är ju ännu mer irriterande. Skänk bort det till rumänien eller nått!

Meria: Vad fint julkort!

Igår var vi ute för det kom snö! Stooooora snöflingor dalade ner och stannade faktiskt kvar på marken! Iina var helt förtrollad och vi byggde små snökakor med hennes hink. Vi blev helt dyblöta, men det var jätteskoj! Så imorrn blir det nog overall till dagis för första gången! Är fortfarande ett par plus grader så idag kommer nog all snö smälta bort. Men vi hann iaf ut

Minns faktiskt inge mer, känns som om hela hjärnan är gjord av snor just nu

NinaKanin: Vad skönt att Ivar mår bra efter allt!

• svag

Carro: Vad skönt att allt gick bra! Och duktiga Sam! Kan inte sägas nog många gånger hur tappra ni är.

Pela: Fruktsallad kanske? Iina käkar oftast okej middag, men vi äter mellis vid halv tre-tre. Och sen middag vid halv sex oftast. Annars är knäckebröd, fil, grönsaker och dipp kanske ett alternativ?

JoKo: Iina kan aldrig ligga i vår säng, för hon sparkas Alltid, och snurrar och suckar och ska fixa kuddar osv. Hon har fått göra det en gång när hon hade febermardrömmar. Annars måste vi lyfta tillbaka henne för vi får inte en blund

Winnertaco: Haha, grymm skadeglädje!

Meria: Svär lite åt din fisk också, Hatar när maten blir misslyckad och man ansträngt sig som nån jävla kock en vardag

Mini: Fint hus! Mycket att göra kanske. Inte riktigt min smak, växte upp i ett liknande som låg "på landet" i den stad vi bor i nu. Och det var alldeles för mycket "måsten" för min smak

Annars händer det inte mycket här. Iina är svår att lägga nu, eller hon ropar för hon ska dricka/fixa täcket/mindre täcke/mer täcke/tappat bort dockan osv i alla oändlighet så man får springa upp massa gånger. Tror det är något av en liten separationsfas då hon börjar bli så självständig numera.

Sen var det utvecklingssamtal på dagis igår. Jättekul att få höra hur det går och hur hon verkar trivas. Bland det första hennes fröken sa var; "Ja, jag har ju träffat få barn som är sååå envis som Iina är." Haha, då har jag inte inbillat mig att hon är mer envis än andra barn jag träffat Annars var allting jättebra. Fick beröm för hur bra hon pratar och hur bra hon har blivit på att leka tillsammans med andra barn och inte bara själv. Så jag känner mig jättestolt

K jobbar lite extra hos min pappa med nått han behövde hjälp med, så här sitter man ensam ikväll igen, inte jättekul bara massa jag borde göra..

• svag

Är så fruktansvärt trött idag så jag orkar inte kommentera. Snart tror jag att jag kommer och tar dina piller Mini, dom verkar ju hur bra som helst!

Ensam ikväll igen.. Har jag nått liv.. nej...

• svag

Ingen som skrivit idag? Inte ofta jag är först

Carro: Åh! Blir helt tårögd när jag läser om Sams framsteg! Är så himla glad för er skull.

Iina sover också dåligt, eller hon är svårsövd. Man ska springa in hundra gånger på kvällen, så hon slocknad inte förens framåt åtta-halv nio fast vi lägger barnen sju. Sen vaknar hon vid halv sju varje morgon, inte roligt :/ Men jag tror det är en period, nånting med separation förståss Hon börjar bli så självständig på dagen och ska göra Allt själv, så hon måste väl kolla att vi fortfarande är där hela tiden

Jesster: Åh vilken söt Willa! Tycker hon ser och verkar mycket äldre än vad Sid är. Han har inte fattat det där med gröt än, allt åker ut. Kommer inte ihåg att det var så krångligt att få dom att fatta hur man skulle göra. Men var på BVC idag och där sa hon att det kommer, får väl hoppas på det. Är så otålig Så nu är han 64,5 cm lång och väger 6935 g. Tre kilo mer än födelsevikten!

Emeliee: 18 kilo! Men shit, fan vad du är duktig! Ska väl också kanske ta mig i kragen.. erhm..

Pela: Grattis!

Hilla: Haha, vad ska vi säga till våra barn när/om de vill ha tattueringar och piercingar? Iina sa senast igår att hon ville också ha en "pesin" i läppen Det kommer ju bli fetrevolt här hemma med två ungar som tycker att tattueringar är töntiga och att mamma och pappa är pinsammast i världen som har förstört sig på det där sättet

Här hemma blev det mysdag med K som stannade hemma! Känner sig dålig, så vi har hunnit städa lite! Wihoo

• svag

Winner: Nån som känner som jag! K är lite inne på att byta jobb nu och har kanske ett på g, och då kanske det blir helt omöjligt att han kan vara f-ledig. Vet inte hur jag ska klara mig då, kan säga att jag också är kräkfärdig, pissless och helt slutkörd på att bara gå hemma. Har ju varit det i två (!) år, tror inte ens dom kan föreställa sig hur less man är efter så lång tid.

Carro: Åh, i börstvårtan! Det ska jag också skaffa om jag får dom att läka. Tror faktiskt att det är så att man har mindre risk för mjölkstockning om man har piercade vårtor. Men några positiva saker får man ju aldrig höra om piercingar

Har två tattueringar, eller jag har tattuerat mig tre ggr, men då byggde jag ut en som jag redan hade, så jag har två En av dom ligger på min bilddagbok, den 22:a februari 2007. Den är ju egentligen inte färdig, men pengarna sätter ju lite käppar i hjulen. Men har väl iaf fyra till som jag vill göra.
    Ska göra barnens namn jag med, vet bara inte vart än, kanske insidan av handleden, men det är så sjukt läskigt att tattuera sig där.

Hilla/Carro: Hur blev det med era navelpiercings under graviditeten?

Meria: Fy för era små snyltgäster! Hoppas ni får tag i alla. Tråkigt att dom bor i huset under vintern. Tacka vet jag betonghus!

Mini: Vi ska nog faktiskt investera i en plastgran i år, det kommer bli det mesta vi pyntat nånsin

• svag

Winner: Det kan ju få vara skönt, även om du kanske inte helgillar jobbet, att få en paus från barnen. Det känns som att man uppskattar att vara hemma mer sen också!

NinaKanin: Epidural medans du tattuerar dig?

Carro: Iina gör det till och från, tror hon gör det i sömnen, men inte alls så hårt att vi hör det. Ibland gör hon det när hon är vaken bara för att reta mig för jag tycker det är så obehagligt :/

VIP: Iina gillar inte heller när det blåser på henne, kan ju ha nått att göra med att de har en reflex att hålla andan när man blåser på dom som bebisar. Men jag gillar inte heller när det blåser i mitt ansikte.

Carro: Vi har tänkt att bara köra långkalsonger (tights) under mjukisbyxor och overall på Iina, då kan dom ju lätt bara ta av mjukisbyxorna på dagis så slipper de klä på och av så mycket. Spelar ju faktiskt inte så stor roll hur de ser ut på dagis så länge det inte är smutsigt/trasigt tycker jag

Vi var aldrig till dagis idag då hon bytt till fredag istället denna vecka. Men imorrn blir det nog långkalsonger, mjukisbyxor, långärmad t-shirt, flecetröja, "rånarluva" och tjocka vantar. Tror och hoppas det räcker, dom rör ändå på sig så mycket ute!

Ska kolla på en film nu!

• svag

Har inget att tillföra, idag är iaf busungen på dagis. Räckte med mysbyxor utan tights idag under overallen. Var inga minusgrader.

På fredag ska dom ha "färg-fest" på dagis för att avsluta ett tema, lite mysigt tycker jag att dom firar det sådär

Luciafirandet blir måndagen den 15:e på dagis. Men vi bestämde att de skulle fira Iina den 16:e. Är det taskigt att bara flytta hennes dag sådär? Hon går ju inte fredagar så det är ju inte ett alternativ. Men det blir så mycket om alla föräldrar är på luciafirande på morgonen och så ska de fira henne också?

• svag

Pela/Winner: Ni ska se vad vi får plats med i vår gamla skruttiga Volvo 940 från -96 (ingen kombi). När vi åkte till Ks pappas land hade vi följande med:
    -Iina i barnstol i bak
    -Sid i barnstol i fram
    -Katt i kattbur plus kattlåda på golvet i baksätet
    -Enkelvagn+ligginsats i bagageluckan
    -Sulky(paraply?)vagn i bagageluckan
    -Två stora sportbagar med kläder
    -Skötväska
    -Två ryggsäckar med badkläder
    -Två kuddar
    -Två fulla blöjpaket
    -En platta öl
    -Två vuxna
    Plus nån matkasse eller två
    De ni!

Smirre: Då förstår man varför han kännt sig dålig! Stackars Anton, så typsikt när dom ska komma flera på en gång!

JoKo: Tyckte båda hårfärgerna var jättefina! Båda bilderna var jättefina! Går det inte att ha båda?

Krodan: Åh, du får berätta hur det var sen! Och så lite bilder kanske?

Nu minns jag inge mer, ni hade ju skrivit så mycket

Här har vi tagit oss i kragen och bakat lussekatter! Väldans goda! Iina tyckte det var så roligt, och hon var jätteduktig på att rulla och lägga upp på plåten och sätta russin och pensla med ägg och allt. Sen gör K världens godaste deg också!

Gah! Iina vägrar sova, hon har typ gått upp fem gånger, hon brukar aldrig gå upp annars. Gick och la sig sju och sover fortfarande inte.

Sen grät Sid i sömnen för första gången idag, låg och snyftade och snörvlade för sig själv i sängen. Lite sött

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos