• svag

Nodejas Babes och Bambinos

Har läst allt, men känner mig helt off så det blir nog inte mycket till komentarer.

Grattis till födelsedagsbarn och vuxna, lite i efterskott

Iina är på dagis de ska ha färgfest på dagis idag. Ha tröjor som de målat själva, och pynta med saker de målat i olika färger tror jag. De hade pyntat hela avdelningen med ballonger och sånt när vi kom imorse. Jättefint! Tycker om när de gör lite "extra"!

Och imorn är det dop för Ks lillkusin, plus att "schaffa" (farfar) kommer imorrn. Iina har varit helt överlycklig hela veckan! Hon kunde inte sova igår för att hon var så uppspelt, så jag fick tom väcka henne imorse! Det händer typ en gång per år

Som sagt lite off, allt är rörigt här hemma. Riktigt ont om pengar så jag vet inte riktigt hur vi ska fixa julklappar. Suck, vad jag hatar att gå på föräldrapenning! Ska bli så skönt när toplånet är betalat! Två betalningar kvar, nedräkning

Tänker på er alla, blev så ego det här, men ni finns i mina tankar tjejer!

• svag

Smirre: Vi betalar sista betalningen i januari, så det är ju bara två betalningar kvar. När vi var på banken var det inte mycket att göra, vi ville bli av med billånet och baka in det i toplånet. Men värdet på huset var oförändrat, vi har ju bara bott i två år. Så det fanns liksom inte mycket att göra. Under nästa år blir det nog så att vi iaf tar ett nytt topplån och betalar bilen med det.

Våra räkningar låg på typ 7000-8000 denna månad. Vilket är vad jag får ut i f-penning. Superkul.. inte..

Klapparna till Iina är iaf klara, hon får böcker och pussel. Känns ju snålt, men jag tycker inte att meningen med julen är klapparna, speciellt inte när dom är så små!

Ska försöka sälja av lite grejer, nån av er som vill köpa skor? I princip oanvända, storlek 38/39. Flera modeller. Kan fixa bilder om nån är intresserad

• svag

Trollet: Det är räkningar förutom lånet, var ju helt otydlig såg jag nu. Vi har ungefär 18000 kr per månad. Plus mat och sånt som vi tyvärr måste ha varje månad också Glömde räkna med vad huset kostar

Angående skorna ja. Många har frågat

Håller på att skapa en sida att lägga upp bilderna på! Hittade 10 par skor, kanske finns fler nånstans. Inte konstigt att Kim klagat på att jag har många skor jag inte använder

• svag

kimonea.angelfire.com/skor/

Finns två par skor till som inte fick plats för jag orkade inte ändra storleken på bilderna .

Det är ett par vita remsandaler i stl. 38 med fejkade stenar längst fram. Köpta på dinsko. Använda endast en gång. 50 kr.

De andra paret är nästan likadana som nr. 4 på sidan, samma pris också.

Ja, är det nån som är intresserad så hör av er. Annars tar jag inte alls illa upp om ni inte gillar min smak

• svag

Fick ändra om lite, det andra paret är liknande nr. 8 på sidan.

• svag

Hej..

Är sjuk igen så jag orkar inte riktigt med datorn

Grattis till alla stora barn!

Här lärt iina säga "sart tå år" när man frågar henne hur gammal hon är. Bara två veckor kvar, lite mindre tom. Är lite bråttom att sy pepparkaksklänning nu bara.

Ska gosa lite i soffan nu!

• svag

Har läst allt..

Carro: Vad skönt att Sams öron verkar ha bättrat sig! Håller alla tummar för att ni får vara sjukdomsfria nu!

Smirre: Skönt att jobb verkar lösa sig för er!

Meria: Vill bara komma dit och sparka igång dig Det är helt hemskt att gå över även om man ska ställa in sig på det :/

Är fortfarande halvdålig, så K är hemma. Men jobbar hemifrån, personalbrist ab gör att han inte riktigt kan vara hemma egentligen. Lite tråkigt, men skönt att han ändå är här!

• svag

Carro: Ja, snart måste jag bli frisk, har inte tid att vara sjuk

K brukar faktiskt försöka jobba hemifrån på fredagar, men det är inte alltid det går tyvär. Ibland måste han vara på plats på jobbet för ibland kör det ihop sig och då finns det inte alltid någon annan där som kan lösa det. Helt skadat, tycker ju att man borde ha lite förståelse för att han vill vara hemma lite också. Som förra veckan när han låg hemma i feber, fick han typ fem telefonsamtal första dagen och vart tvungen att starta datorn och fixa lite. Han fick jobba säkert två timmar med feber..

Det är så skönt när han jobbar hemma! Slipper två timmar i restid och vi kan äta lunch ihop, även om jag har barnen så känns det ju ändå inte på samma sätt.

• svag

Carro: Men oj, inte konstigt att han har haft växtvärk!

Smirre: Här i vår kommun får vi ha barnen fast vi är hemma. Jobbar jag helg får Iina gå som vanligt på dagis i veckorna. Vet faktiskt inte vad det står i lagen, det verkar vara så olika från kommun till kommun och tom olika mellan dagis i samma kommun. När man jobbar natt verkar det ju helt sjukt att man måste ta hem barnen när man själv ska sova. Det kan ju inte vara mänskligt?

Krodan: Också svarat på andra stället.

• svag

Carro: Han ju inte betalt efter det han gör, än iaf.. Men det kommer ju. Han funderar som sagt på att byta jobb, så då får dom faktiskt kämpa rejält för att få ha kvar honom, då kanske det blir lite lönelyft iaf!

VIP/Winner: Tycker också att sjuk är sjuk. Men K skrev faktiskt upp att han jobbat hela dagen igår, för det var precis vad han fick göra. Från nio när han lämnat Iina till fem då han ställde sig att laga mat. Utan lunchpaus. Så ja, jag fick ju inte vara så himla sjuk jag heller, fick iaf ta hand om barnen :/

Dålig morgon idag, vi vaknade alla 7.20 när Iina vaknade, då har Ks tåg gått för tio minuter sedan och han blir jättesen. Vi är också sena till dagis, Sid var tvungen att käka innan vi ens kunde lämna sovrummet. Så vi var alla jätteirriterade, mest jag måste jag erkänna. Iina sprang runt och störde Sid precis heeeela tiden så han kunde inte koncentrera sig på att äta överhuvudtaget, så det som skulle tagit fem-tio minuter tog nu en kvart och vi var ännu mer sena. Sen blev det bara pannkaka av allt, såklart när man har bråttom. Och K är skitförbannad för att jag är irriterad. Och då blir jag irriterad för att hans morgonhumör är det värsta värsta man kan tänka sig, men han har ingen förståelse för att andra kan ha dåligt morgonhumör.

och blabla vad jag babblar. Iaf ingen bra morgon skulle jag komma fram till

Och idag kommer sotaren, nångång mellan 9.30-13.00, så jag kan inte gå ut på hela dagen, fast jag har maaaassor att uträtta. Lite smått irriterande!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos