• svag

Nodejas Babes och Bambinos

Mini: Haha, det var svårt kan jag säga! Är glad att jag har fingrar och öron kvar kan jag säga!

Håller med dig! Dom måste kännas friska och som att de orkar med dagis också, inte bara vara feberfria. Kan ju vara idé att han är hemma och bara myser en dag så att får alla krafter tillbaka!

Emeliee: Tack

Jesster: Känner igen de jobbiga nätterna. Här hemma är den en ickeblöjfri tjej som ska upp och kissa halva nätterna. Tog 1,5 timme för henne att somna igår. Plus att lillkillen vaknade efter bara tre timmars sömn och ville äta, sen vid tre skulle han äta igen. och sen klockan tio i sex vaknade han imorse och var suuuuperpigg och tyckte livet i sängen var pest. Så ja, varit uppe sen innan sex, det är fan inte mänskligt

Kanske blir tidigt i säng för båda oss ikväll

• svag

Meria: Men usch vad jobbigt för frisören! Sånt lär ju hända lite då och då liksom. Men det kan ju aldrig vara roligt att klippa nån i örat. Skulle heller inte bli arg eller så, man fattar ju att alla kan slinta eller råka klippa lite snett

Iina lärde sig att säga tex bLå, bLöt och bLad igår. Innan har hon sagt bå, böt och bad. Så tror inte att det är någe konstigt med Loke S säger Iina ibland.

Idag var hon lite rolig. Vi var på väg till unga föräldragruppen på öppna förskolan. Och då kläcker hon ur sig "Gå på tottoaren mamma!" Hon är lillgammal ibland

Hilla: *vinkar*

Ska också försöka mig på att baka bröd, jästen bara ligger och väntar i kylen. Men orkar verkligen inte idag, får bli till maten imorrn helt enkelt

Nån som vet hur man gör pitabröd? Vad är det i degen?

Jag Hatar att köpa julklappar när man inte har några pengar! Tänker inte köpa till några "vuxna" i år. Får bli lite mer familjejulklappar och sen till alla tusen (känns det som) barn vi känner, blä!

• svag

Medusan: Tack! Nu blev jag ju helt generad

• svag

Hilla: Hehe, värsta självförtroendeboosten här

JoKo: Åh! Vad gott det lät! Iina kan fresten också äta hur mycket ris som helst. Vi måste beställa extra när vi äter det på restaurang eller beställer hem

• svag

Jesster: Hatar köpta pitabröd. Så torra och smuliga, om man inte har tur och köper precis när de har fått ny leverans i affären. Har både köttfärs och kyckling hemma så då kunde ju pitabröd vara smart att göra. Men har ju inget grahamsmjöl hemma, får ta och inhandla det och grönsaker imorrn

JoKo: Haha, känner igen mig! Det är "Inte göra så mamma" mest hela dagarna känns det som. Idag skällde hon ut två killar ca 5 och 8 år när vi var och fikade. För att dom:
    1) Puttades - "Inte putta så, illa sig"
    2) Lekte i gardinerna - "Inte leka dinen"
    3) Lekte "fel" - "Inte göa så, mamma, kille inte göa så"

Haha, vad jag skrattade. Mamman till killarna hade ju inte samma humor

Och angående håret, lägg lite roliga slingor! Det gör ju att det inte syns på samma sätt när dom där elaka grå dyker upp heller. Går ju att ha ljusa slingor även i mörkt hår!

LillaMy: Tack!

• svag

Krodan: Men så gulligt barn du har!

Jesster: Usch vad läskigt med hunden! Iina har en ratt som gör en massa ljud, och just nu ligger den typ längst ner i hennes leksakslåda. Och den går igång då och då och låter helt läskig för att batterierna är rätt slut. Usch! Var tidig morgon här också, kvart över sex vaknade Iina och väckte Sid. Upp och hoppa

Hilla: Oh, vad pirrigt Som sagt, njut!
    Finns en mamma på öppna förskolan som jag tycker är så sjukt snygg! Men där finns det inget flirtigt för det är nog knappast ömsesidigt

NinaKanin: Tänker på er ikväll. Lycka till!

JoKo: Gulliga Emma! Längtar tills Iina också upptäcker det! Iina säger också så mycket som vi gör. Igår matade hon sin apa i gåstolen och så fort hon gick ifrån sa hon "Komme sart lilla gubben, kommer snart" "Såja lilla apan" "Hä får du mat, namnam" "Makanoner, hä, kov hä" osv.

Mini: Men shit! Vad läskigt!

Vart inge pitabröd idag, så kan tyvärr inte tala om hur det blev. Får bli imorrn istället!

Fick tillbaka korten från öppna förskolan idag! Dom blev faktiskt bra! Så nu är bara frågan om man måste beställa extra, har ju helt sjukt många att ge till. Den största förstoringen behåller vi. Sen fanns det bara två halvstora i färg och två i svartvitt och sen tre lite mindre, och sen var resten småkort. Vad ska man med alla dessa småkort? Alla de större korten kommer vi ge bort till farmor, farfar och morfar. Men det blir ju ändå "orättvist" hur man än gör. Och sen 700 för båda paketen, det är ju inte billigt :/

Är påväg att bli sjuk, så jag känner mig allmänt nere. Ska väl bli sängen snart..

• svag

Carro: Men vilken kille du har! Suupersöt

Jesster: Hmm, kanske ska fixa det så då. Just nu får de korten vi har duga, alla kommer ändå få så många kort så det är nog inte hela världen om det inte är jättestora förstoringar till alla, har ju ingen plats med ändå

Hilla: Jag är ju då inte hetero Men har faktiskt också tilllåtelse med en tjej. Fast det har faktiskt inte hänt nått sånt sen jag och K blev tillsammans..

Och jag har pratat med K om tjejen på öppna förskolan, så han vet ju iaf om det. Känns ju mycket bättre, annars känns det ju som om man smyger med nått som inte ens finns. För du vill ju göra nått med den här killen när du tänker med musen, men inte om du tänker med hjärnan. Haha, fyfan vad skriver jag för nått? Hoppas du fattar iaf

Meria: Angående att bokstäver försvinner tror jag att det är att dom lär sig så mycket nytt nu och inser snabbt vad de kan hoppa över för att det ska gå snabbare. Så verkar Iina va iaf, idag har vi tränat lite på L på skoj, och hon kan ju. Hon har ett plektrum hon leker med, och det har hetat "pekum", men hon kunde uttala så bra som "plektum", men det gick för sakta

Och grattis till den mindre räkningen Ibland måste man ju ha lite flyt också!

Shit, pepparkaksklänning! Sydde ju en till iina förra året, känns som att den är liiite liten nu Får väl bli till att köpa tyg för pengar som inte finns och fixa iordning en

Iina fyller ju på lucia, undrar om dom tänker fira henne på fredagen eller måndagen. Antar att det är fredag firandet är, har inte hört nånting om det än. Kanske de väljer att fira Iina på måndagen så får hon en egen dag

LillaMy: Vilken söt Lovisa! Men superkonstigt att dom satt upp hennes hår? De borde ju veta att hon inte har det..? Iina har toffsar på sitt kort, men hon har det nästan jämt eftersom hon blir så irriterad på hår i ögonen

Är så jävla sjuk så det är synd om mig, feber och snoret rinner och ont i halsen och jag är fem år igen och tycker bara synd om mig själv Så det blir nog sooova ikväll, men drömmer bara massa drömmar hela tiden, nätterna igenom. Får aldrig vila, det är halvmardrömmar som mest är obehagliga.

• svag

JoKo: Har ni precis bytt mätare så blir det dubbelt. För oss blev det så iaf. Det har nått att göra med att man ska betala för "glappet" som blir. Nu vart det krångligt. Innan man fick ny mätare betalade man för "förväntad förbrukning", med ny mätare betalar man "faktisk förbrukning". Eftersom det innan ni fick ny mätare varje månad kom en räkning på förväntad förbrukning så gör detta att ni antagligen har förbrukat lite mer än det ni betalat för det senaste året. Detta klumpar dom ihop i en klumpsumma när mätaren byts ut. Så den räkningen på 378 kr är antagligen vad ni förbrukat den senaste månaden, och räkningen på 913 kr är det ni förbrukat men inte betalat för under året.

Fan va rörigt! Men så blev det för oss iaf

• svag

LillaMy: Skulle blivit riktigt arg om nån gjort så. Nästan som att byta kläder på barnet utan anledning. Finns ju en anledning att man lämnar barnet på ett visst sätt just på fotodagen! Men man ser ju verkligen hennes buslockar ändå!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos