• Odling

UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor

I morse var vi på rutin-UL, det som skulle bli den underbaraste upplevelsen någonsin blev en mardröm. Barnmorskan upptäckte vätska bakom nacken och runt lungor. Kändes som vi föll ner i ett avgrundshål när hon sa "alla organ ser bra ut, allt finns där. Det som är avvikande på det här fostret är dock..." Herregud, mardrömmen blir sann tänkte jag bara.

Detta innebär kanske en kromosomavvikelse, jag fick göra fostervattenprov direkt efter och ska få svar i slutet av veckan. Just nu tror jag nästan att detta är en mardröm, och väntar bara på att vakna. Vi gick ju dit glada och lyckliga och skulle få se vår bebis. När hon visade hjärtat så var det det vackraste jag sett. Sen sjönk vi ner i det svarta.

Har någon varit med om liknande? Hur gick det för er?

Jag vet inte hur vi ska överleva, vi gråter och allt är bara mörkt.

• Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor
  • Pernilla3

Ts: vad härligt att höra. Ett stort steg i rätt riktning..hoppas verkligen att det fortsätter så =)

• Odling
    Mollie77 skrev 2008-10-18 13:19:37 följande:
    När får ni förresten "slutbeskedet"?
    Jag vet faktiskt inte riktigt, men vi ska tillbaka för att kolla UL igen om ca två veckor. Jag skrev bara upp att vi ska tillbaka dit, kunde inte riktigt ta till mig när hon berättade vad som skulle ske då (Det enda som snurrade i huvudet var hennes ord "så det här ser ju ganska bra ut") Vi ska låta bebisen växa till sig lite, och se vad som har hänt med den iaf. Kommer vara fruktansvärt nervös inför det mötet, men fram tills dess ska jag vara glad.

Vi får iallafall två veckor till med lillen i magen.
    Men jag kan inte låta bli att oroa mig för de svaret på de mer avancerade kromosomodlingarna. Vad kan det vara? Tänk om de säger att det var någon skitkonstigt kromosomavvikelse trots allt. Fast nej nej, bort med dumma tankar. Men jag vill ju ha så mkt fakta som möjligt. Vara förberedd liksom.

Jäkla unge och skrämma livet ur oss! Sen får han komma ut och vara snäll!
  • Nala80

Lycka till, håller tummarna och hoppas att allt är bra med eran lilla pojke. *Kram*

• Anke

ni genomgår lite samma  process som vi. vi fick dock svar nummer två rätt snabbt. inom en vecka från provet. det vi fick göra på nästa ul var ju att kolla organen, att allt fanns och såg normalt ut, och sen kom processen att kolla hjärtat nogrannare.

men säger läkaren att det verkar hoppfullt så hoppas jag du tar det till dig. det ordnade sig för oss, så jag håller tummarna.
    ♥Nora 060810♥Bf 090503♥
  • Fiajia

Så skönt att det verkade bättre! Håller tummarna för att allt ska gå bra nu framöver. Skriv och berätta. Lycka till!

• Mamma till två mirakel

Håller alla tummar för er,vi fick också en oroande nyhet på vårt RUL då de hittade en vit prick i hjärtat på vår bebis och det kunde betyda kromosom fel...fick gå två oroliga veckor och sedan komma tillbaka för Second opinion UL som visade att allt var fullt normalt och inga fler avvikelser fanns...men mitt hjärta stod still bra länge då....
    Håller alla tummar att detta ska sluta väl för er!!!

(¯`°?.¸ ღ♥ Med ett Mirakel i magen v.30 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Odling

Vi vill SÅ gärna ha det här barnet, har aldrig önskat något så starkt någonsin. Vi tänker på bebisen hela tiden, den måste nästan känna hur mycket kärlek som strömmar till den i magen.
    Idag lämnade jag blod som de ska testa, förhoppningsvis hittas något konstigt virus som jag haft. Inte för att jag vill att lillen ska ha varit krasslig, men när man vet vad det handlar om så kanske man kan fixa till det. Vore så himla skönt bara att få VETA vad det är som orsakat det hela. Men jag vet inte hur lång tid det tar innan vi får svar. Kanske nästa vecka, då vi ska tillbaka på möte.

• Odling

Blä, imorgon ska vi tillbaka för ny koll och kanske få några provsvar. Usch vad orolig jag är! Det var ju så hemskt att ligga där på britsen förra gången och höra hennes ord, kommer ha ångest from hell denna gång. Samtidigt vill vi ju veta hur det står till med lillen... Usch.

Oro nr 1: Allt ser sämre ut, provsvar säger konstigt kromosomfel trots allt. Måste ta bort bebis (går in i vecka 20 på fredag...).
    Oro nr 2: Mer vätska än sist, vet ej varför, bebis kommer kanske inte klara tiden i magen. Eller dö när han kommer ut.
    Oro nr 3: Bebis har något fel som förmodligen kommer göra honom handikappad fysiskt eller psykiskt men man vet ej hur mkt.
    Oro nr 4: Nya fel hittas.
    .
    .
    .
    .
    Oro nr 999: Osv.

Men allt vårt hopp ligger på att svullnaderna kan ha gått ner och att man kanske kan laga bebisen också. Och att det ska bli en levande, skapligt frisk pojke tillslut.

Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor