• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

jucea
    Men Ted behöver inte svälja... Smakisar ska vara just smakportioner, som de ska göra runt i munnen och smaka på. Sväljer de så ok, men det ska inte vara i näringssyfte liksom. Så sa de till mig på bvc iaf - men sedan känner man ju själv. Jag har för mig att de små magarna är lite för nya för att orka bryta ner mat i större mängder än ngn tesked i taget nu... Men kul att Ted verkar gilla smaken! Lyckeli fick smaka en tsk morotspure igår. Ojoj va söt hon va! Först värsta äckelminen men sedan "hm... njam!" och så smackade hon med hela ansiktet.

• Vilda Tiger

jucaa
    Gud va bra du grejar...

Snart
    Bra inställning tycker jag! Lagom, det brukar funka. Dumt att köra helt med förbud, det vet man ju hur det brukar gå med dem när man själv förbjuder sig att äta vissa saker helt...

• KaOl

vt: jamen precis!! frukt efter maten är ju bara nyttigt och definitivt ngt jag kommer att ge måns. däremot, som du skriver, vänta lite innan de smakerna introduceras. godis o sånt kommer jag däremot att vänta med så länge det går (tills måns upptäcker att de andra stoppar i sig spännande saker ).
    min bvc har sagt samma om smakisarna + att man helst inte ska torka/skrapa av maten som hamnar utanför munnen direkt - den lär dem att jobba bättre m läppar o tunga

snart: du uttrycker precis det min luddiga hjärna inte klarade av

kesso: kul att höra från dig. skönt att amningen går bättre - hoppas att du själv kan må bättre nu också!! hur går det med hans ryckningar? medicinerar han fortfarande?

hallon: hihihi så gör vi också.. resonerar som så att vi ju har ansvaret att lära dem hur man SKA göra.. sen att inte vi klarar det..

• luzorsus

vet att om man börjar med fruktpureerna så finns ju risken att de inte tycker om den" vanliga" maten då den inte smakar så smaskigt

• Vilda Tiger

KaOl
    Det där med att inte skrapa bort maten runt munnen har jag med hört. Jag har svårt att låta bli, dock... Så jag får jobba på det.

Jag har en vän som inte matar sin dotter (lite över ett år) mer än hon bara måste. Pappan får mata, för hon blir galen på att det kommer gröt och mat överallt. Hon är lite av en pedant och klarar inte av när ungen inte äter "ordentligt". Tur att pappan inte är likadan. Som hon alltså. Han är dock inte som ungen heller, som älskar att gegga in gröt i håret.

Idag ska jag och Lyckeli träffa mammagruppen. Vi ska gå dit, en nätt promenad på runt fem km. Trodde det var längre, men det ska allt gå! Räknar med att det tar lite mer än en timma.

• Kesso

Kaol:
    Tack! Trevligt att höra från dig. Jo, jag mår bättre nu. nils ahr inga ryckningar nu. han har medicin morgon och kväll. men det blir han snart av med hoppas vi. jag har ju glömt medicinen någon gång och det blir endå inga ryckningar. Så skönt! Hur är det med er? Ammar du för fullt?

jucea: Ska du redan börja jobba? Njuter du inte av att vara hemma?

Här är det regn och rusk i dag. Så tråkigt. Ska gå och krypa ner med Nils och sova en stund.

Hur är det med amningen på natten för er? Jag ammade nu i natt vid ca. 22.30 och sedan 02.30.där efter 05.30 och sedan 07.30. Det var ca. tider. men annars innan dess så kan det ha varit nätter med varannan timme.

Ha det gott alla!

• MissHellen

Hallon: Ja, de ska vi nog göra. R tycker att de är "jobbig" att prata om de, så jag måste försöka smyga in de haha! Men de skulle kännas mycket bättre när vi har fått de gjort, för man vet aldrig..

• Carinamamma84

Hehe nu sitter Amadeus med Bitring i munnen och mummsar på
    Har precis lämnat Ebba på dagiset så nu är det lungt hära hemma till klockan 14.00
    Ska träffa en kompis här ifrån och ta en promenad.

ÅÅh är så Närvös idag kommer ju hon från Föräldrar&Barn ringa
    Berstämma datum och tid till när jag kommer bli interjuvad ÅÅh shit och jag som inte är en Människa som gillar att stå framför kameran Haha..

Natten var underbart som hela natten Ebba pratade i sömnen som vanligt hihi Sötnosen.
    Sambon snarkade som vanligt Och Amadeus med precis som sin far Haha

Ska beställa massa saker från Internet med en Barn vagnsskylt som jag själv ska designa
    Pris 199Kr..
    Sen en väska med Vårdens deluxe..som innehåller nagelsax till temp nassug mm ja allt man behöver
    Det bästa saken som jag ska beställa är Baby Cubes ja 10st portionskubar som man kan frysa in maten eller snack box till bröstbjölk Coolt då har man mat till han börjar att äta ska börja lägga in maten nu med detta så finns det sen till honom.
    Babyförlängare 4-pack
    O Belly Belt för nyblivna mammor bra att ha sen när Nr3 kommer

• Carinamamma84

Man ska se upp för morotspure och Mango detta går inte bort från kläderna alls
    Jag hade köpt ny till Ebba då hon var liten och ja detta gick inte att tvätta bort

• lille08

Kesso: I natt var William jättehungrig och åt flera gånger (vet inte exakt hur många gånger, för han låg intill mig och det kändes som han snuttade hela tiden ), men annars brukar han somna runt 19-21 på kvällen och sover fram till ca 5-6 på morgonen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008